Meteropname op aanvraag

Plaats hier uw berichten over slimme meters en DNB's
Plaats reactie
Speciall
lid
Installatie Land: Maak keuze

Meteropname op aanvraag

Bericht door Speciall » 18 aug 2015, 09:50

Gisteren communicatie van Ecopower gekregen dat de prijs stijgt naar 0,2477€ / kwh.

Wegens deze stijging heb ik beslist een project met redelijk wat verbruik stop te zetten en geinvesteerd in zuinigere toestellen.
Normaal komen we dan +/- op 0 verbruik uit op een jaar (nu +4 a 5000kwh)

Meteropname = in mei ergens normaal

Ik zou nu graag NU een meteropname willen aanvragen bij Eandis, omdat onze meter nu op +4000 staat zodat dit kan gefactureerd worden aan de 0,2 of 0,21 ct / kwh

Ik vind op de site enkel een aanvraag indien er een foutieve ingave of dergelijke gebeurd is maar ik zou graag nu een afrekening krijgen

Kan dit?

de jaarlijkse opname blijft dan rond mei veronderstel ik?

DaRkMaN_FX
Master lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: Meteropname op aanvraag

Bericht door DaRkMaN_FX » 18 aug 2015, 09:53

Als je veranderd van energieleverancier moet je uw meterstand doorgeven.
Dat is de enige manier om een afrekening te krijgen. Meteropname op uw vraag gaan ze niet zo snel doen.

Uw meteropname blijft rond/in de maand zoals ieder jaar.
Ecopower zal ook een afrekening maken, maar dit pro-rate naar de nieuwe tarieven.

Vb: je hebt een verbruik van 6000 kWh
Zal je vb: 3000 kwh aangerekend krijgen aan 0,22 en de rest op nieuwe tarief.

Hou er rekening mee dat het tarief van Ecopower op 1 augustus is gestegen en nogmaals stijgt op 1 september.
Staat mooi uitgelegd in hun brief dat bij je voorschotfactuur zit of zie eens op hun Facebook pagina.
Laatst gewijzigd door DaRkMaN_FX op 18 aug 2015, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 18 aug 2015, 10:14

Ik heb vandaag als klant van Ecopower een mail gekregen waarin alle huidige en toekomstige prijsverhogingen netjes worden uitgelegd. Ik denk dat iedere klant deze mail wel zal krijgen, bij sommigen komt hij misschien in de spambox terecht.
Er zit ook een link in het bericht, naar een pdf bestand hoeveel elke netbeheerder aan netvergoeding zal vragen met de verschillende btw toeslagen.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 18 aug 2015, 10:29

Ik zou nu graag NU een meteropname willen aanvragen bij Eandis, omdat onze meter nu op +4000 staat zodat dit kan gefactureerd worden aan de 0,2 of 0,21 ct / kwh

Ik vind op de site enkel een aanvraag indien er een foutieve ingave of dergelijke gebeurd is maar ik zou graag nu een afrekening krijgen

Kan dit?
Dit is toch een grapje neem ik aan, of verwacht je nu echt dat er iemand in zijn wagen springt om jouw meterstand op te komen nemen?
En wie zou daar dan de kosten voor op zich moeten nemen ?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Speciall
lid

Bericht door Speciall » 18 aug 2015, 11:32

Er moet niemand in z'n wagen springen, ik wil het gerust ook online doorgeven.
En ik vermoed dat die mannen toch op de baan zijn en een planning kunnen bijwerken op aanvraag?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 18 aug 2015, 11:55

Speciall schreef:Er moet niemand in z'n wagen springen, ik wil het gerust ook online doorgeven.
En ik vermoed dat die mannen toch op de baan zijn en een planning kunnen bijwerken op aanvraag?
Ze maken gewoon een schatting van je verbruik zoals ze dat al tientallen jaren doen.
Zou een beetje kostbaar worden om bij duizenden huizen even binnen te springen :roll:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

josvanaerden
Onder toezicht
Onder toezicht

Bericht door josvanaerden » 18 aug 2015, 12:30

Op de website van eandis, rubriek 'meteropname' kan je duidelijk lezen dat iedereen op elk moment een meteropname kan aanvragen....betalend uiteraard!
Als je 2X niet thuis bent na een officiele opname is het ook betalend! 120€ !!!!

WELKE ZOT GAAT NU SPECIAAL EEN METEROPNAME AANVRAGEN?????????????????????????????

josvanaerden
Onder toezicht
Onder toezicht

Bericht door josvanaerden » 18 aug 2015, 13:04

Sorry voor de krachtterm in het voorgaande bericht, ik liet me weer eens gaan!

Er zijn wél degelijk redenen om tussentijdse officiele opnames te laten doen, maar dat is meestal in rechtszaken, alwaar een meterstand officieel op de rechtbank op een bepaald tijdstip moet bewezen worden.

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 18 aug 2015, 13:24

De DNB heeft de nodige formules en methodes om bij tariefwijzigingen de meterstand in te schatten.
Uit ervaring weet ik dat daar meestal geen grote afwijkingen op zitten. Ze houden dan ook rekening met meerdere factoren zoals graaddagen enz.
Neem de proef op de som en noteer je meterstanden op momenten dat het tarief wijzigt en vergelijk dit met de 'geschatte' tussenstanden in de afrekening. Je zal versteld staan.
Alleen als er recente wijzigingen waren in je verbruik of productie kan de afwijking wat groter zijn.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

josvanaerden
Onder toezicht
Onder toezicht

Bericht door josvanaerden » 18 aug 2015, 13:31

Dat is ook zo bij water en gas. Tussentijdse tariefwijzigingen worden correct getarifeerd. tzou nogal een job zijn om telkens meteropnames te doen.

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 18 aug 2015, 22:16

Hier een link naar de nieuwsbrief van Ecopower

http://www.ecopower.be/Briefprijsverhoging20150801.pdf
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Plaats reactie