Stopzetten dubbele meter

Plaats hier uw berichten over slimme meters en DNB's
Plaats reactie
Beire
lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: RE: Re: Stopzetten dubbele meter

Bericht door Beire » 16 okt 2015, 21:24

bruma schreef:
bruma schreef:Je hebt normaal 10 dagen om je tellerstanden door te geven, ik zou kunnen bedenken dat ze na die 10 dagen een programma hebben die een zelf standen berekent ingeacht wat je hebt ingegeven
Ik heb gereageerd op t verhaal van Simonne, er lopen er 2 door elkaar.
Je hebt een grote kan dat als je netjes op vervaldag je gegevens doorgeeft dat die niet verwerkt worden maar dat de schattingsregel actief is.
Dat zou dus bij ons ook het geval wel ns kunnen geweest zijn want nu vraag ik me af of het inderdaad bij eigen doorgave of bij opneming door iemand van hen was. :oops: Is maar dat ik altijd wacht tot op het laatste moment om de standen door te geven...

Sorry als ik dus niet helemaal correcte dingen verteld heb. :-(

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Re: Stopzetten dubbele meter

Bericht door ivob » 16 okt 2015, 21:58

Bij eigen doorgave krijg je toch een bevestiging.
Je krijgt een code om je meterstand door te geven die je maar één keer kan gebruiken en als de termijn vervallen is niet meer
actief is. Of het werkt of het werkt niet.

Simonne
junior lid
Installatie Land: België

Bericht door Simonne » 17 okt 2015, 09:49

Nog een kleine opmerking : voor electr. zijn we bij ecopower, maar voor gas doen we jaarlijks mee aan de groepsaankoop prov.Antw. De laatste jaren was dat afwisselend gewonnen door essent en lampiris; we laten de overgang altijd samenvallen met de jaarlijkse opname namelijk op 1 juli.
Reeds begin juni krijg je dan een oproepingsbrief van eandis voor meteropname wegens jaarlijkse opname, en 2 weken later nog eentje wegens overgang nieuwe leverancier. De eerste oproep moet je beantwoorden binnen 10 dagen, dus nog voor de vervaldag, maar de tweede wordt uitdrukkelijk gevraagd op de vervaldag. Dat geeft 2 verschillende meterstanden, en telkens een foute afrekening met bijpassende rechtszettingen en kredietnotas, en verkeerde voorschotfakturen, kortom telkens een hoop verwarrende toestanden.
Terwijl wij dachten dat alles simpeler zou zijn om die overgang te laten samenvallen met de jaarlijkse opname. Niet dus.
Als je zulke toestanden voorhebt met electriciteit, en je hebt zonnepanelen, dan wordt dat nog wat ingewikkelder.

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 17 okt 2015, 10:30

Om bovenstaande problemen te voorkomen blijf ik maar bij één en dezelfde leverancier, je moet de problemen niet gaan zoeken.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Simonne
junior lid

Bericht door Simonne » 17 okt 2015, 12:11

janus schreef:Om bovenstaande problemen te voorkomen blijf ik maar bij één en dezelfde leverancier, je moet de problemen niet gaan zoeken.
Ja, maar als iedereen zo redeneert dan zitten we terug in het electrabel-monopolie-tijdperk.

Die groepsaankopen zijn een goede zaak, die hebben electrabel al op de knieen gekregen.

Maar je moet inderdaad alles op de voet opvolgen of je wordt geflikt waar je bijstaat.

Maar, de problemen zijn van een heel andere orde nu, de staat is de grootste flikker geworden, en die hebben geen concurrenten waar je naar kunt uitwijken....

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 17 okt 2015, 12:47

Maar, de problemen zijn van een heel andere orde nu, de staat is de grootste flikker geworden, en die hebben geen concurrenten waar je naar kunt uitwijken....
Als ik hier om mij heen kijk zijn er genoeg die wel een alternatief hebben gevonden, of het hier beter is, tja voor mij wel voor andere niet. :lol:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Simonne
junior lid

Bericht door Simonne » 17 okt 2015, 13:15

janus schreef:
Als ik hier om mij heen kijk zijn er genoeg die wel een alternatief hebben gevonden, of het hier beter is, tja voor mij wel voor andere niet. :lol:

Wie zie je dan zoal?

Beire
lid

Bericht door Beire » 19 okt 2015, 12:18

Zonet brief van Eandis in de bus met offerte: 177,27 excl. BTW voor "Verv. meter TUT door NT in best. kast". Denk dat "NT" normaaltarief betekent en niet NachtTeller?

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 19 okt 2015, 12:28

en die hebben geen concurrenten waar je naar kunt uitwijken....
Landen genoeg met mooi weer op overschot $*

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 19 okt 2015, 18:21

Beire schreef:Zonet brief van Eandis in de bus met offerte: 177,27 excl. BTW voor "Verv. meter TUT door NT in best. kast". Denk dat "NT" normaaltarief betekent en niet NachtTeller?
http://www.eandis.be/sites/eandis/files ... anning.pdf
NT Normaal tarief (de meterkast voor normaal tarief is ook geschikt voor het TUT).
TUT Tweevoudig uurtarief.
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

Beire
lid

Bericht door Beire » 19 okt 2015, 22:37

YveST3 schreef:
Beire schreef:Zonet brief van Eandis in de bus met offerte: 177,27 excl. BTW voor "Verv. meter TUT door NT in best. kast". Denk dat "NT" normaaltarief betekent en niet NachtTeller?
http://www.eandis.be/sites/eandis/files ... anning.pdf
NT Normaal tarief (de meterkast voor normaal tarief is ook geschikt voor het TUT).
TUT Tweevoudig uurtarief.
Bedankt YveST3. :tu:

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 10 mar 2016, 16:27

ik heb een dubbele meter, piek en dal.
heb de vraag aan eandis/imewo gesteld of het mogelijk is om 1 meter uit te schakelen.
Antwoord van Eandis / Imewo. Dat gaat niet , je moet een enkel voudige meter aanvragen. ( kostprijs ca 300 €, want er dient een nieuwe meterkast geplaatst)
ik dacht op het forum gelezen dat dit bij een pannel lid wel mogelijk is. Weet echter niet wie daar de distributie beheerder is.
Dus er wordt gemeten met 2 maten en gewichten ??!! :mrgreen:
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 10 mar 2016, 16:45

ivanacke schreef:ik heb een dubbele meter, piek en dal.
heb de vraag aan eandis/imewo gesteld of het mogelijk is om 1 meter uit te schakelen.
Antwoord van Eandis / Imewo. Dat gaat niet , je moet een enkel voudige meter aanvragen. ( kostprijs ca 300 €, want er dient een nieuwe meterkast geplaatst)
ik dacht op het forum gelezen dat dit bij een pannel lid wel mogelijk is. Weet echter niet wie daar de distributie beheerder is.
Dus er wordt gemeten met 2 maten en gewichten ??!! :mrgreen:
Infrax doet uitschakeling van de meter
Eandis / Imewo doen vervanging van de meter
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 10 mar 2016, 17:06

ik heb dan maar aan eandis /imewo gevraagd het waarom bij infrax wel en bij imewo niet.
Ben benieuwd naar hun reactie- wordt vervolgd peace
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 10 mar 2016, 19:03

Ak 300€? Ik zou het moeten opzoeken maar denk dat een zegelverbreking een goedkopere oplossing geworden is

Plaats reactie