Dat is de API van een p1 uitlees toestel.
De website van Fluvius heeft geen API hoewel dit eenvoudig te realiseren is.
Digitale meter uitlezen
- DaRkMaN_FX
- Master lid
- Installatie Land: België
- Contacteer:
Digitale meter uitlezen
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R
- JulusCesar
- lid
Re: Digitale meter uitlezen
JulusCesar schreef: ↑07 feb 2021, 14:54Ha ik ben dus niet alleen...meter staat er wel al van eind 2020....
Ik denk dat ze het systeem aan het updaten zijn.
api kan blijkbaar wel via homewizard
https://energy.homewizard.net/nl/suppor ... -api-beta-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- toxictooms
- lid
Wat zie je als je inlogt op mijn fluvius? Bij poortbeheer?
Daar moet je zelf nog de poorten open zetten.
Ook heb ik gemerkt dat mijn eerste p1 meter van homewizard enkel werkte met extra voeding.
Heb vandaag een andere gekregen en nu werkt hij perfect op de stroom van de DM.
Misschien kan je deze dingen als eens nakijken.
Daar moet je zelf nog de poorten open zetten.
Ook heb ik gemerkt dat mijn eerste p1 meter van homewizard enkel werkte met extra voeding.
Heb vandaag een andere gekregen en nu werkt hij perfect op de stroom van de DM.
Misschien kan je deze dingen als eens nakijken.
- wopa
Heb hier zo'n LoWi geïnstalleerd, werkt best goed.
Ik zou deze echter graag op Loxone inlezen, iemand ervaringen hiermee?
- janus
- Site Admin
- Installatie Land: Ander
- Sponsor ons:
- Contacteer:
Kan de Loxone dat dan?
Denk dat je ook beter een nieuw onderwerp start met je vraag.
Denk dat je ook beter een nieuw onderwerp start met je vraag.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
- M_N_M
- Senior lid
- Installatie Land: Maak keuze
- Contacteer:
Ik zie hier P1 monitor staan om uit te lezen via raspberry pi maar bestaat er nog niets analoog voor op windows?
Ik zou iets analoogs willen bereiken via mijn netbook (met windows op) die nu toch reeds draait voor uitlezing zonnepanelen..
Ik zou iets analoogs willen bereiken via mijn netbook (met windows op) die nu toch reeds draait voor uitlezing zonnepanelen..
- mabo
- Senior lid
Er is iemand een programma voor windows aan het maken.
Het werkt al, hij vraagt mensen om het verder te testen, zodat hij er nog eventuele foutjes kan uithalen of dingen verbeteren.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2050924
Ik heb het zelf niet geprobeerd, omdat ik geen windows gebruik, enkel linux op mijn laptop.
Ik kan alles op mijn PC bekijken, en aan en uit zetten op mijn PC, via Home Assistant.
Buiten dat is er ook nog een ander P1meter topic op Tweakers
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 2#66161512
Je zou eventueel ook Home Assistant in een virtuele machine op je PC kunnen installeren.
Ik heb dat een tijdje gedaan, om uit te proberen, vooraleer ik het op een raspberry gezet heb.
Nieuwe dingen probeer ik ook eerst uit in de VM alvorens ze bij op de raspberry te zetten.
Het werkt al, hij vraagt mensen om het verder te testen, zodat hij er nog eventuele foutjes kan uithalen of dingen verbeteren.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2050924
Ik heb het zelf niet geprobeerd, omdat ik geen windows gebruik, enkel linux op mijn laptop.
Ik kan alles op mijn PC bekijken, en aan en uit zetten op mijn PC, via Home Assistant.
Buiten dat is er ook nog een ander P1meter topic op Tweakers
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 2#66161512
Je zou eventueel ook Home Assistant in een virtuele machine op je PC kunnen installeren.
Ik heb dat een tijdje gedaan, om uit te proberen, vooraleer ik het op een raspberry gezet heb.
Nieuwe dingen probeer ik ook eerst uit in de VM alvorens ze bij op de raspberry te zetten.
- JulusCesar
- lid
Ondertussen kon ik vorige midden vorige week eindelijk mijn P1 pport open zetten...na een nacht proberen werd het inderdaad open gezet.
Homewizard energy doet wat het moet doen...wel met extra voeding via usb. Voorlopig dan toch ; ook daarvoor oplossing op komst?
Ook geïnstalleerd op een oude smartphone zonder sim kaart; is nu een monitor voor ons energy verbruik in huis.
Zou tof zijn mochten we met deze app:
-ook onze omvormer kunnen koppelen zodat je in de grafiek bijkomende info krijgt en ziet wat je zelf verbruikt van jouw eigen productie.
-mocht aan deze app een modulerende schakeling kunnen hangen om overtollige stroom naar bv een elektrische boiler te sturen.
Homewizard energy doet wat het moet doen...wel met extra voeding via usb. Voorlopig dan toch ; ook daarvoor oplossing op komst?
Ook geïnstalleerd op een oude smartphone zonder sim kaart; is nu een monitor voor ons energy verbruik in huis.
-ook onze omvormer kunnen koppelen zodat je in de grafiek bijkomende info krijgt en ziet wat je zelf verbruikt van jouw eigen productie.
-mocht aan deze app een modulerende schakeling kunnen hangen om overtollige stroom naar bv een elektrische boiler te sturen.
- DaRkMaN_FX
- Master lid
- Contacteer:
Ik heb een Domoticz (RPI) + HomeWizard P1 aan een DM hangen met een splitter.
Eens vergelijken of deze andere waarden rapporteert of niet.
De Domoticz monitored ook de waarden van een kWh teller (S0) en via API van SolarEdge
Sturing doe ik via een extra HAT => PiFace Digital 2
Tech Specs
2 Changeover Relays*
4 Tactile Switches
8 Digital Inputs
8 Open-Collector Outputs
8 LED Indicators
Graphical Emulator
Easy to program in Python 3 and 2, Scratch and C
Support for interrupts
Compatible with Raspberry Pi models A+, B+ and Raspberry Pi 2
Hier werkt de HomeWizard P1 zonder extra usb adapter.
P1 geeft genoeg stroom aan deze monitor
Eens vergelijken of deze andere waarden rapporteert of niet.
De Domoticz monitored ook de waarden van een kWh teller (S0) en via API van SolarEdge
Sturing doe ik via een extra HAT => PiFace Digital 2
Tech Specs
2 Changeover Relays*
4 Tactile Switches
8 Digital Inputs
8 Open-Collector Outputs
8 LED Indicators
Graphical Emulator
Easy to program in Python 3 and 2, Scratch and C
Support for interrupts
Compatible with Raspberry Pi models A+, B+ and Raspberry Pi 2
Hier werkt de HomeWizard P1 zonder extra usb adapter.
P1 geeft genoeg stroom aan deze monitor
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R
- toxictooms
- lid
De p1 meter moet werken zonder extra voeding. Hier werkte de eerste ook niet zonder extra voeding. Ze hebben mij een andere opgestuurd en die werkt perfect zonder voeding. Nu merk je pas echt dat je nooit alles wat je opwekt, direct kan opgebruiken.JulusCesar schreef: ↑23 feb 2021, 11:56 Ondertussen kon ik vorige midden vorige week eindelijk mijn P1 pport open zetten...na een nacht proberen werd het inderdaad open gezet.
- JulusCesar
- lid
men gaat ook bij nakijken waarom voeding nodig is. Inderdaad het is moeilijk de op en eergeende curves te volgen...vandaar mijn vraag naar een "modulerende" schakelaar om dit automatisch af te voeren naar een eenvoudige elektrische boiler.
- M_N_M
- Senior lid
- Contacteer:
Heb je hiermee genoeg om uit te lezen? (lijkt me zo goedkoop)
https://www.homewizard.nl/homewizard-wi-fi-p1-meter
Ik heb een digitale meter sinds september 2020, zou dit volstaan om te werken zonder voeding of is dit niet "recent" genoeg? Kan ik dat ergens op de meter zelf zien?
https://www.homewizard.nl/homewizard-wi-fi-p1-meter
Ik heb een digitale meter sinds september 2020, zou dit volstaan om te werken zonder voeding of is dit niet "recent" genoeg? Kan ik dat ergens op de meter zelf zien?
- DaRkMaN_FX
- Master lid
- Contacteer:
Welke DM heb je?
Hier werkt het zonder voeding en met API naar een DB.
Hier werkt het zonder voeding en met API naar een DB.
- bartgo
- Master lid
@DaRkMaN_FX hoe heb je de p1-poort eigenlijk opgesplitst om er 2 toestellen aan te hangen? Linkje naar het juiste kabeltje?
- DaRkMaN_FX
- Master lid
- Contacteer:
https://www.homewizard.nl/p1-splitter-set
Samen besteld met de P1 monitor van HomeWizard en werkt perfect