HELP mij de juiste beslissing te nemen.

Plaats hier uw berichten over slimme meters en DNB's
Plaats reactie
machtguy
Installatie Land: België

HELP mij de juiste beslissing te nemen.

Bericht door machtguy »

Hallo,
We staan voor een dilemma, zoeken antwoorden die ons kunnen helpen de juiste beslissing te nemen.

Voorwoord
Steeds bewust omgegaan met energie. Noteren we wekelijks onze meterstanden en houden ons verbruik scherp in de gaten.
ZP geplaatst en goedgekeurd 5/12/2008 met een vermogen van 4,3
Momenteel nog mechanische teller met tweevoudig systeem.
Huidig jaarverbruik dag= 0 nacht= +\-600 kWh - Afhankelijk van de hoeveelheid zon/jaar hebben we 4 a 5 certificaten aan 450€ stuk en hebben soms klein verbruik van dag over.
Gezin: 2 pers. gepensioneerd en dus meestal thuis, als ik niet weg ben!

Vraag
Als we nu voor eind 2020 een digitale meter laten plaatsen zouden we nog 3 jaar kunnen genieten van terugdraaiende teller. Betalen voor meter +/-81€ en valt prosumententarief weg en zouden op basis van afname netkosten betalen.

Wat zou in ons geval de beste optie zijn?
Wachten tot ze zelf de digitale meter komen plaatsen?
Of nu voor eind december overgaan naar digitaal?
Welke systeem dag & nacht of enkel dagteller???

Als leek in deze materie is jullie info hartelijk welkom zodat voor ons de juiste beslissing kan genomen worden.
Dank
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: HELP mij de juiste beslissing te nemen.

Bericht door janus »

Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt.
Als we nu voor eind 2020 een digitale meter laten plaatsen zouden we nog 3 jaar kunnen genieten van terugdraaiende teller.
Dat heeft niets met het type meter te maken.
Betalen voor meter +/-81€ en valt prosumententarief weg en zouden op basis van afname netkosten betalen.
Dat kan maar dan heb je geen voordeel meer van de terugdraaiende meter, je zal dan in de avonduren en bewolkte dagen je stroom moeten aankopen.

Persoonlijk zou ik niets doen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie