vreg procedure bij het grondwettelijk hof

Plaats hier uw berichten over slimme meters en DNB's
Plaats reactie
lennie
Master lid
Installatie Land: België

Re: vreg procedure bij het grondwettelijk hof

Bericht door lennie » 26 nov 2019, 18:16

@Bas heb je er een persoonlijke missie van gemaakt om op mijn kop te blijven kakken?

Het is niet omdat ik wantrouwig ben of niet akkoord ben met de gang van zaken dat ik mijn opties niet kan onderzoeken.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 26 nov 2019, 18:20

Ik doe net hetzelfde. Juist omdat ik achterdochtig tov de regelgeving ben en alles zoveel mogelijk in eigen handen wil nemen.
Een batterij geeft me weer wat meer onafhankelijkheid. En dat dan nog met betrekking tot een basisbehoefte.

Bovendien (voor een ander kan ik niet denken) ga ik van een heel ander uitgangspunt uit.
Niet iedereen richt zijn leven zo in dat de prioriteit uitgaat vanuit de "terugverdientijd".
Ik ken weinig mensen die dat principe toepassen bij de aankoop van een woning, auto, keuken, badkamer, meubelen, TV, laptop, smartphone, vakantie, ......
M.a.w. als het om luxegoederen gaat zijn ze bereid meer uit te geven (en speelt TVT bijna nooit een rol) dan als het om basisbehoeften gaat (dan moet ineens alles binnen een bepaalde termijn "terugverdiend" zijn.

edit: bericht simultaan ingebracht met dat van Lennie. Mijn reactie is niet gericht tegen bovenstaand bericht maar dat ervoor.

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 27 nov 2019, 09:50

lennie schreef:
26 nov 2019, 18:16
@Bas heb je er een persoonlijke missie van gemaakt om op mijn kop te blijven kakken?

Het is niet omdat ik wantrouwig ben of niet akkoord ben met de gang van zaken dat ik mijn opties niet kan onderzoeken.
Oei Lennie, als je mijn reactie al 'op uw kop kakken' vindt, ben je toch wel uiterst lichtgeraakt hoor. Ik vroeg me gewoon af of je wist dat er geen terugverdientijd is voor batterijen. Gezien jouw hele reeks reacties over de tvt van PV, vind ik dit geen vreemde vraag.

nete
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door nete » 11 dec 2019, 11:15

Eigenlijk zouden alle bezitters van zonnepanelen de VREG een proces moeten aandoen.
De VREG komt om de paar maand met een nieuwe optie te voorschijn om wéér meer geld uit de zakken te halen van de verbruiker.
Want wie hun praatjes gelooft: het ENIGE dat telt voor de VREG is zo veel mogelijk GELD ontfutselen aan de verbruiker.

De terugdraaiende teller moet weg, zogezegd omdat Feraris-tellers niet meer gemaakt worden. Pure bul*shit natuurlijk.
Een grotere bedrieglijke simulatie van "direct verbruik" die ze online hebben gezet heb ik nog nooit gezien.
Een tijdje geleden: dikke belasting wanneer je een wat groter vermogen ter beschikking hebt (waarvoor de meesten al eens een serieuze vergoeding voor betaald hebben bij de aansluiting). Te betalen volgens de "amperage" die je hebt.
Nu ineens is het weer dat ze het piekvermogen dat je afneemt gaan meten en je daarop belasten (per dag, per maand, per jaar ???)

En de brave Vlaming moppert eens en betaalt...

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 11 dec 2019, 13:09

nete schreef:
11 dec 2019, 11:15
Eigenlijk zouden alle bezitters van zonnepanelen de VREG een proces moeten aandoen.
Wat houd je tegen? (gewoon de zoveelste 'mopperende brave Vlaming' met veel anonieme online blabla maar zonder eigenlijke persoonlijke daadkracht?)
Hou ons - moest dat laatste niet waar zijn - op de hoogte van je vorderingen met je gerechtelijke actie tegen de VREG.
Respect zal je er in elk geval al bij winnen.
En de brave Vlaming moppert eens en betaalt...
Gelukkig zijn er ook nog andere.
Niemand verplicht U tot de eerste categorie te behoren. Daar kies je tenslotte zelf voor. :mrgreen:

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 11 dec 2019, 13:33

De terugdraaiende teller moet weg, zogezegd omdat Feraris-tellers niet meer gemaakt worden. Pure bul*shit natuurlijk.
De elektronische meter is opgelegd vanuit Europa en is gewoon veel beter en goedkoper dan een ouderwetse Feraris.
Heb jij ook nog een analoog horloge misschien?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

hdh
junior lid

Bericht door hdh » 13 dec 2019, 17:34

Ik heb nog een analoge polshorloge die ik iedere dag moet opwinden. Ben ik nu hopeloos ouderwets? ^¨ peace

janus schreef:
11 dec 2019, 13:33
De elektronische meter is opgelegd vanuit Europa en is gewoon veel beter en goedkoper dan een ouderwetse Feraris.
Heb jij ook nog een analoog horloge misschien?

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 13 dec 2019, 18:26

Beter om het snel te vervangen door een slim horloge ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 13 dec 2019, 18:47

En dan op een analoge wijzerplaat zetten zekers

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 13 dec 2019, 19:22

hdh schreef:
13 dec 2019, 17:34
Ik heb nog een analoge polshorloge die ik iedere dag moet opwinden. Ben ik nu hopeloos ouderwets? ^¨ peace
Nee, want je gebruikt blijkbaar toch al minstens digitaal internet.

Plaats reactie