Iemand bekend met Rensol?

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
BJisBack
junior lid
Installatie Land: België

Iemand bekend met Rensol?

Bericht door BJisBack » 17 jan 2018, 19:48

Het gaat over RENSOL BVBA: Poverstraat 140 – 1731 Relegem (Asse)

Ook de "winnaars" van de testaankoop actie.

iemand bekend met deze goede mensen?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Iemand bekend met Rensol?

Bericht door janus » 17 jan 2018, 19:52

Zie ook onze zoekfunctie
search.php?keywords=rensol

Bij onze partner zonnepanelenenergie.be hebben ze een goede reputatie.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 17 jan 2018, 20:07

Ik heb hun vertegenwoordiger thuis gehad en heb veel uitleg en folders gekregen over de panelen en de omvormer, het ziet er toch professionneel uit
Ik ben dan op hun offerte ingegaan en heb dan een goede dossier gekregen met de berekeningen en natuurlijk ook het voorschot te betalen (20%)
Nadien zijn ze het dak komen opmeten met 2 man en op het dak, niet van op de grond en gissen, afspraak gemaakt hoe de kabels naar beneden moesten ...
De rest zal ik u maandag 22 januari kunnen vertellen want dan komen ze plaatsen :-)
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

broke23
Senior lid

Bericht door broke23 » 18 jan 2018, 09:09

Wij hebben via hen een groepsaankoop gedaan, en sinds eind januari vorig jaar liggen er ZP op ons dak.

Supertevreden over hen, wij zaten met een leiendak dus dat zorgde voor extra werk.

Enige minpuntje was dat ze een 30mA differentieel vergeten vervangen waren, waardoor bij de eerste zware storm de omvormer afgeslagen was (sma moet best achter 100mA differentieel zitten). Ze zijn deze zonder tegenpruttelen gratis komen vervangen.
PV: 12 x NSP 260WP, O: 142°, H:35°
17 x NSP 260WP, O: 235°, H:35°
SMA SB5000TL-21 (Kortenberg)
Raspberry Pi 3/SBFspot
https://pvoutput.org/list.jsp?id=54165&sid=50264

LekensB

Bericht door LekensB » 18 jan 2018, 09:20

Minder positief over de layout van de panelen op het dak... 't is te zeggen over de uitlijning. Tussen het belletje om een afspraak vast te leggen en de installatie was er maar 3 dagen waardoor er geen tijd was om het dak fysiek op te meten. Ik heb dit op de dag van de installatie zelf moeten beslissen en tekenen. Had mijn insziens beter gekund. Ook de bekabeling had beter gekund. Loopt nu langs de voorgevel over de dakgoot en dan op een 2tal meter hoogte de gevel in. Langs achter had properder geweest.

Voor de rest alles correct en professioneel verlopen.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 18 jan 2018, 10:24

Wat had er dan beter gekund denk je?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 18 jan 2018, 16:05

janus schreef:
17 jan 2018, 19:52
Zie ook onze zoekfunctie
search.php?keywords=rensol

Bij onze partner zonnepanelenenergie.be hebben ze een goede reputatie.
omdat 1 iemand een goede recensie geschreven heeft?

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 18 jan 2018, 16:07

omdat 1 iemand een goede recensie geschreven heeft?
Nee hoor ze baseren zich daar niet op ;-)
.

JVR.NA
junior lid

Bericht door JVR.NA » 20 jan 2018, 16:47

broke23 schreef:
18 jan 2018, 09:09
Wij hebben via hen een groepsaankoop gedaan, en sinds eind januari vorig jaar liggen er ZP op ons dak.

Supertevreden over hen, wij zaten met een leiendak dus dat zorgde voor extra werk.

Enige minpuntje was dat ze een 30mA differentieel vergeten vervangen waren, waardoor bij de eerste zware storm de omvormer afgeslagen was (sma moet best achter 100mA differentieel zitten). Ze zijn deze zonder tegenpruttelen gratis komen vervangen.

=> Mag ik vragen welke type- zonnepanelen ze bij jullie gelegd hebben?
Vele groetjes.

Paul1234
lid

Bericht door Paul1234 » 23 jan 2018, 22:17

Ik merk hier nog veel onwetendheid over toch belangrijke zaken.
Ten eerste zijn betrouwbare installateurs in heel België maar op een hand te tellen.
Dus waar al die namen vandaan komen, joost mag het weten. Mensen, doe eerst zelf een onderzoek!
Mensen zouden meer beschermd moeten worden op dit forum.

Lees ook nog verhalen, van mensen die vooruit moeten betalen en ja hoor, geld kwijt..
Een goede firma laat niemand vooruit betalen.

Niet voor niks dat wij panelen hebben laten leggen door een installateur 150 km hier vandaan en de rekening kwam pas 2 weken later.

Tevens zitten er teveel mensen op, die proberen hun eigen voordeel te doen, doordat ze zogenaamd installateur zijn, maar van afwerking geen weet hebben. Na een storm kan je dan je zonnepanelen bij elkaar gaan rapen bij de buurman.

En dan maar roepen, dat offertes te duur zijn of dat de verwachte opbrengst ervan niet klopt etc.
Met de meeste offertes is helemaal niks mis, vooral de duurdere.
Bij de goedkope offertes zie ik staan, 5 jaar garantie omvormer, 12 jaar panelen.. weg met zo'n instalateur, niet aan beginnen.
We leven in 2018 en de standaard is 25 jaar garantie en 10 jaar op omvormer om te beginnen.

Zo, we zijn weer iets wijzer geworden vandaag, nietwaar:-).

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 23 jan 2018, 22:46

Ik ben niets wijzer geworden?
Denk dat het de vrije keuze is van iedereen om wat goedkoper te nemen en minder garantie dan duurder met meer garantie.
Aan het einde zal pas blijken wie er gelijk had.
.

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 24 jan 2018, 10:34

janus schreef:
23 jan 2018, 22:46
Ik ben niets wijzer geworden?
Denk dat het de vrije keuze is van iedereen om wat goedkoper te nemen en minder garantie dan duurder met meer garantie.
Aan het einde zal pas blijken wie er gelijk had.
Ik ook niet...
ik vind het vooral gevaarlijk dat mensen zonder echte kennis hier doen alsof ze alle waarheid in pacht hebben... er is helemaal niets mis met een omvormer met een garantie van 5 jaar. Als deze de eerste 5 jaar geen problemen heeft, is een productiefout al zo goed als uitgesloten. bij panelen net hetzelfde. de lange garantieperiodes van tegenwoordig zijn eerder marketinggaranties die mensen moeten overtuigen om voor een bepaald merk te kiezen. en het werkt duidelijk :D

Paul1234
lid

Bericht door Paul1234 » 24 jan 2018, 12:32

Niets wijzer geworden.. Dat is juist het probleem!

Bas: "zo goed als uitgesloten" - "marketinggaranties".

En daarom geven ze maar minder garantie zeker..
Laat me niet lachen. Net als bij VW. Als die 7 jaar garantie zouden geven aan de klant, net als Kia, dan zouden ze al failliet zijn.

Men geeft minder garantie omdat de fabrikant niet zeker is over zijn spullen, zo simpel is het.
In de praktijk blijkt dit telkens uit te komen en dat is niet alleen uit eigen ervaring.

Eerst nadenken voordat men iets schrijft aub.

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 24 jan 2018, 13:28

Paul1234 schreef:
24 jan 2018, 12:32
Niets wijzer geworden.. Dat is juist het probleem!

Bas: "zo goed als uitgesloten" - "marketinggaranties".

En daarom geven ze maar minder garantie zeker..
Laat me niet lachen. Net als bij VW. Als die 7 jaar garantie zouden geven aan de klant, net als Kia, dan zouden ze al failliet zijn.

Men geeft minder garantie omdat de fabrikant niet zeker is over zijn spullen, zo simpel is het.
In de praktijk blijkt dit telkens uit te komen en dat is niet alleen uit eigen ervaring.

Eerst nadenken voordat men iets schrijft aub.
Sommige garanties zijn gebaseerd op feiten en onderzoek, andere zijn er puur om de klant te overtuigen. Je blind staren op de garantieperiode is zeer gevaarlijk. Je kiest beter voor een gereputeerd merk dan een klein nieuw merk met een langere garantieperiode. Het is in de praktijk niet zo simpel om aanspraak te maken op garantie. Zeker niet als het bedrijf ondertussen failliet is.
Zeggen dat 5 jaar garantie op de omvormer en 12 jaar op de panelen (glas-folie) te weinig is en je er niet aan moet beginnen, is gewoon fout. 25 jaar is misschien de standaard voor glas-glas panelen, niet voor glas-folie. 10 jaar op omvormer is zeker nog niet de standaard. en ook daar moet je weer kijken wat de garantie exact inhoudt.

VW, Rolls Royce, Volvo, ... hebben geen 7 jaar garantie nodig om hun auto's te verkopen. Zijn het daarom slechtere auto's?
Paul1234 schreef:
24 jan 2018, 12:32
ik zie data van duizenden installaties, sommigen ouder dan 10 jaar. ik heb dus wel een vrij goed idee hoeveel omvormers/panelen er stuk gaan en op welk moment in hun levensduur. ik denk na voor ik iets schrijf, geen zorgen. maar vanuit een andere kennis/achtergrond dan jij.. kwaliteit is inderdaad een probleem, maar jouw stellingen zijn te kortzichtig om te veralgemenen naar de hele industrie. anders zou iedereen sunpower/solarwatt/bauer/... met SolarEdge op zijn dak moeten hebben. en met een kia rijden

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 24 jan 2018, 14:35

Paul1234 schreef:
23 jan 2018, 22:17
Ik merk hier nog veel onwetendheid over toch belangrijke zaken.
Ten eerste zijn betrouwbare installateurs in heel België maar op een hand te tellen.
nog zo een vreemde stelling. Ben jij persoonlijk alle installateurs in België afgegaan en heb je hun gecontroleerd op kwaliteit? of is er überhaupt iemand die dat al gedaan heeft? Er zijn meer dan 20 bedrijven Quest gecertificeerd. niet dat dit alles wil zeggen maar toch al meer als jouw persoonlijke mening. vind ik onrespectvol voor de installateurs die dagelijks hun uiterste best doen om zo goed mogelijke installaties af te leveren.

het is makkelijk om straffe uitspraken te doen, maar liefst wel gefundeerd...
Laatst gewijzigd door Bas op 24 jan 2018, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie