Oud filiaal Alfasun failliet

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Jimmy Van Rossen
lid
Installatie Land: België

Re: Oud filiaal Alfasun failliet

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 15:43

Steven DCr schreef:
15 jun 2017, 15:30
Beste Jimmy,

Het is niet mijn bedoeling om agressief te zijn maar geef toe dat het een speciale constructie is die voor klanten moeilijk te vatten is. Bovendien wens ik geen enkele installateur een faillissement toe want daar zijn altijd klanten en leden van deze site het slachtoffer van. Wij zijn hier allemaal liefhebbers van zonnepanelen, dus ik gun iedereen het zonlicht in zijn panelen :). U schrijft in één van uw berichten dat u Zaakvoerder Alfasun Gent by PV Solar Invest bent. Dat is mooi maar u zit dus niet in Ninove? Waarom reageert u dan in naam van het filiaal in Ninove en de zaakvoerder van Ninove zelf niet?
Voor het overige wens ik u veel succes.

Hey Steven,

Absoluut zo'n dingen wens je niemand toe. Mooie quote ook wel ('t zonlicht in de panelen :-) ) Wel om eerlijk te zijn zijn we er net achter gekomen wat hier allemaal werd geschreven en zitten mijn twee vennoten momenteel in buitenland op opleiding ons verder voor te bereiden op de nieuwste boom. Batterijen! Volg alle nieuws op onze website en vergeet je zeker niet in te schrijven op onze Facebook pagina Alfasun/ Alfacool en misschien win jij tegen het einde van de maand wel een complete Viessmann zonne-installatie.

Groeten,

Jimmy

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 15:48

cdec schreef:
15 jun 2017, 14:38
Ik ben alvast blij dat het uitgeklaard is hoe het nu precies in elkaar zit.

:tu:
Awel wij ook! $*

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 15 jun 2017, 15:50

Even een algemene opmerking.
Verkoops-organisaties zijn in de meeste gevallen 'lege dozen' die worden opgericht en/of gesloten volgens de hype van de markt.
Garantie van een dergelijke organisatie is in veel gevallen waardeloos omdat de levensduur in de praktijk eerder beperkt is. Dit is de realiteit waar klanten rekening moeten mee houden.
Meestal blijft de onderneming met de meeste waarde (gebouwen, marerieel en materiaal) buiten schot.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 15 jun 2017, 15:51

Jimmy Van Rossen schreef:
15 jun 2017, 15:43
Volg alle nieuws op onze website en vergeet je zeker niet in te schrijven op onze Facebook pagina Alfasun/ Alfacool en misschien win jij tegen het einde van de maand wel een complete Viessmann zonne-installatie.

Groeten,

Jimmy
Waauw, een installatie van € 2,6/Wp exclusief btw

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 15:59

DaanW schreef:
15 jun 2017, 15:50
Even een algemene opmerking.
Verkoops-organisaties zijn in de meeste gevallen 'lege dozen' die worden opgericht en/of gesloten volgens de hype van de markt.
Garantie van een dergelijke organisatie is in veel gevallen waardeloos omdat de levensduur in de praktijk eerder beperkt is. Dit is de realiteit waar klanten rekening moeten mee houden.
Meestal blijft de onderneming met de meeste waarde (gebouwen, marerieel en materiaal) buiten schot.
Ik zie waar je naartoe wil en tot op zekere hoogte heb je zeker gelijk al is dit opzet niet bedoeld om de hoofdzetel buiten schot te zetten of om garanties te ontlopen aangezien onze garantie voornamelijk gaan over fabrieksgaranties. Dit opzet heeft als bedoeling de de hele groep makkelijker te managen en we in elke regio een aanspreekpunt hebben voor onze klanten.

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 15 jun 2017, 22:53

Ik ben geen betrokken partij en lees hier enkel maar mee als nieuwsgierige toeschouwer maar toch heb ik een advies voor Dhr. Van Rossen:

Communicatie is een heel goed middel om problemen te voorkomen. Goed dat U hier nu het verhaal komt toelichten en een aantal van uw klanten, toekomstige klanten en mogelijke prospecten geruststellen.
Ik ga er van uit dat U van alle lopende offertes, getekende offertes en geplande plaatsing, ook de contactgegevens hebt. Het minste wat ik zou doen is die mensen gerust stellen!
Als ik van U was, dan had mijn eerste actie VOOR "het sluiten" (blijft toch twijfelachtig- dan is er geen sprake van een faling maar van een stopzetting) van het betrokken bedrijf EERST en vooral mijn verkopers op de hoogte gebracht. Uw vertegenwoordigers moeten de ware toedracht kennen (daarom moet die nog niet naar buiten gebracht worden), moeten over up to date offerte en bestelbonnen beschikken en moeten ten allen tijde een correcte voorstelling van zichzelf en het bedrijf waarvoor ze werken kunnen geven. Als er zich bij mij iemand meldt met als werkgever een bedrijf dat in de lijst van falingen staat, dan gaat er bij mij ook een alarmlampje branden. Ten tweede, uw prospecten en klanten moeten weten dat hun (geplande) investering veilig is en blijft! En dat alles had voorkomen kunnen worden met één simpele maar duidelijke mail naar Uw contacten.

Niet iedereen leest het Belgisch Staatsblad om de falingen te bekijken, maar het moet maar door eentje gelezen worden en die hangt het aan de grote klok, zoals hier op het forum bv, en de poppen zijn aan het dansen, dat had U als zaakvoerder ook moeten kunnen inschatten.

In elk geval respect voor je reacties hier, en hopelijk mogen alle dossiers een goed verloop kennen en als het ooit mocht nodig zijn, je weet maar nooit, dat die mensen dan ook nog op je welwillende medewerking kunnen en mogen rekenen.
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 16 jun 2017, 09:42

Bollocks schreef:
15 jun 2017, 22:53
Ik ben geen betrokken partij en lees hier enkel maar mee als nieuwsgierige toeschouwer maar toch heb ik een advies voor Dhr. Van Rossen:

Communicatie is een heel goed middel om problemen te voorkomen. Goed dat U hier nu het verhaal komt toelichten en een aantal van uw klanten, toekomstige klanten en mogelijke prospecten geruststellen.
Ik ga er van uit dat U van alle lopende offertes, getekende offertes en geplande plaatsing, ook de contactgegevens hebt. Het minste wat ik zou doen is die mensen gerust stellen!
Als ik van U was, dan had mijn eerste actie VOOR "het sluiten" (blijft toch twijfelachtig- dan is er geen sprake van een faling maar van een stopzetting) van het betrokken bedrijf EERST en vooral mijn verkopers op de hoogte gebracht. Uw vertegenwoordigers moeten de ware toedracht kennen (daarom moet die nog niet naar buiten gebracht worden), moeten over up to date offerte en bestelbonnen beschikken en moeten ten allen tijde een correcte voorstelling van zichzelf en het bedrijf waarvoor ze werken kunnen geven. Als er zich bij mij iemand meldt met als werkgever een bedrijf dat in de lijst van falingen staat, dan gaat er bij mij ook een alarmlampje branden. Ten tweede, uw prospecten en klanten moeten weten dat hun (geplande) investering veilig is en blijft! En dat alles had voorkomen kunnen worden met één simpele maar duidelijke mail naar Uw contacten.

Niet iedereen leest het Belgisch Staatsblad om de falingen te bekijken, maar het moet maar door eentje gelezen worden en die hangt het aan de grote klok, zoals hier op het forum bv, en de poppen zijn aan het dansen, dat had U als zaakvoerder ook moeten kunnen inschatten.

In elk geval respect voor je reacties hier, en hopelijk mogen alle dossiers een goed verloop kennen en als het ooit mocht nodig zijn, je weet maar nooit, dat die mensen dan ook nog op je welwillende medewerking kunnen en mogen rekenen.

Beste,

Eerst en vooral bedankt om deze reactie hier neer te schrijven en als ik eerlijk ben kan ik niet anders dan U over de gehele lijn gelijk te geven. Daarom zijn we nu met het de hele administratie, IT en Sales in de Alfasun groep bezig met allemaal die dingen op te lossen. Het is een goed idee van al onze klanten een standaard email te sturen met daarin ook de duidelijke vermelding dat ze ons hiervoor ook steeds mogen contacteren. Uiteraard zijn dit details die daar in staan geen zaken waarover ik alleen beslis en dit zal dan aan boord komen tijdens de volgende algemene vergadering die dinsdag 27/06/2017 gepland staat.

Toch nog even een woord van dank aan alle mensen hier voor het begrip in deze situatie en de talloze tips die binnen komen bij mij want het zijn die mensen die ervoor zorgen dat we steeds beter en beter worden en het zijn zij die samen met ons van Alfasun de groep gemaakt hebben die we vandaag zijn.

Jimmy Van Rossen

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 16 jun 2017, 11:24

Als dank kun je misschien een donatie doen aan de VZW zonstraal die toch ook in jullie belang het prosumententarrief aanvecht?
Zie https://www.zonstraal.be/vzw/

Of/en meehelpen om dit forum online te houden ;-)
Wordt Donateur
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 16 jun 2017, 14:01

Natuurlijk willen wij zeker en vast helpen met een donatie, van 100 eur, het zou wel fijn zijn om dan ook alle titels te willen aanpassen naar Oud filiaal Alfasun

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 16 jun 2017, 14:44

16 jun 2017, 14:01
Natuurlijk willen wij zeker en vast helpen met een donatie, van 100 eur, het zou wel fijn zijn om dan ook alle titels te willen aanpassen naar Oud filiaal Alfasun
Done.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Elke
junior lid

Bericht door Elke » 16 jun 2017, 21:33

Helaas ben ik nog niet overtuigd, mijn offerte kwam immers duidelijk wel van Alfasun Natural Energy. Ik begrijp niet goed waarom die naam nog wordt gebruikt als dat filiaal al sinds 2012 geen activiteit meer heeft, ik begrijp ook niet waarom die naam dan nog op de website staat. Verder vind ik het ook weinig professioneel ogen om geen btw-nummer te vermelden op een offerte. Tenslotte kan ik ook nog zeggen dat geen enkele concurrent jullie vernoemd heeft, het lijkt me duidelijk dat de hele discussie hier niet ontstaan is vanuit concurrentie.

De titel is momenteel 'Oud filiaal Alfasun failliet', maar is het niet correcter om te zeggen: 'Alfasun Natural Energy failliet'? Dat lijkt me een duidelijke boodschap naar iedereen toe.

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 17 jun 2017, 00:20

janus schreef:
16 jun 2017, 14:44
16 jun 2017, 14:01
Done.
Is dat geen corruptie, Janus mmmmm ? :D :D :D
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°- 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 19 jun 2017, 09:37

Elke schreef:
16 jun 2017, 21:33
Helaas ben ik nog niet overtuigd, mijn offerte kwam immers duidelijk wel van Alfasun Natural Energy. Ik begrijp niet goed waarom die naam nog wordt gebruikt als dat filiaal al sinds 2012 geen activiteit meer heeft, ik begrijp ook niet waarom die naam dan nog op de website staat. Verder vind ik het ook weinig professioneel ogen om geen btw-nummer te vermelden op een offerte. Tenslotte kan ik ook nog zeggen dat geen enkele concurrent jullie vernoemd heeft, het lijkt me duidelijk dat de hele discussie hier niet ontstaan is vanuit concurrentie.

De titel is momenteel 'Oud filiaal Alfasun failliet', maar is het niet correcter om te zeggen: 'Alfasun Natural Energy failliet'? Dat lijkt me een duidelijke boodschap naar iedereen toe.
Beste Elke,

Alle mensen die betrokken zijn met zowel de verkoop, de IT, als de administratie zijn op dit moment aan het afronden met alles aan te passen zodat we op de correcte manier kunnen verder werken. De BTW/ ondernemingsnummers zijn voortaan te vinden op alle emails, nieuwe offertes, en binnenkort ook de naamkaartjes als alles goed is. Als je graag jouw offerte aangepast ziet dan neem je best contact op met je vertegenwoordiger die je zonder al te veel moeite een aangepaste offerte kan opsturen.

brecht81
junior lid

Bericht door brecht81 » 20 jun 2017, 19:26

Maar als ik het dus goed begrijp, het oud filiaal is alfa sun natural energie. dat is nu failliet, jullie hebben een ander filiaal waaronder jullie verder doen. wat nu met alle mensen die in het verleden zijn ingegaan op een offerte van alfasun natural energy en ook van die firma een factuur hebben gekregen. geen garantie meer dan? schuiven jullie op die manier aansprakelijkheid af van oudere installaties?

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 21 jun 2017, 16:26

brecht81 schreef:
20 jun 2017, 19:26
Maar als ik het dus goed begrijp, het oud filiaal is alfa sun natural energie. dat is nu failliet, jullie hebben een ander filiaal waaronder jullie verder doen. wat nu met alle mensen die in het verleden zijn ingegaan op een offerte van alfasun natural energy en ook van die firma een factuur hebben gekregen. geen garantie meer dan? schuiven jullie op die manier aansprakelijkheid af van oudere installaties?
Inderdaad. Het hier om een enkel filiaal van Alfasun en niet over onze andere 5 filialen met showroom. De panelen die verkocht worden door eender welk filiaal komen hoe dan ook van onze hoofdzetel en dus vanuit ONZE magazijnen in Aalst. Mochten klanten van vandaag op morgen geen garantie meer hebben op hun materialen dan zou de Alfasun bel snel barsten denk ik. Meer nog... De garanties die onze klanten krijgen zijn ook vooral fabrieksgaranties. De enige garantie die klanten van ons krijgen is de Alfasun Omnium garantie op ALLE installaties en die omvat dat ze gedurende 10 jaar geen onderdelen, verplaatsingskosten of werkuren betalen ongeacht welk probleem ze ook ondervinden met hun zonne-installatie.

Groeten

Plaats reactie