Oud filiaal Alfasun failliet

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Oud filiaal Alfasun failliet

Bericht door janus » 15 jun 2017, 12:59

Ik heb de begin post aangepast, al denk ik dat het bedrijf zelf verantwoordelijk is voor deze verwarring door offertes te maken onder een verkeerde naam en zonder btw nummer.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Bas
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door Bas » 15 jun 2017, 13:25

janus schreef:
15 jun 2017, 12:59
Ik heb de begin post aangepast, al denk ik dat het bedrijf zelf verantwoordelijk is voor deze verwarring door offertes te maken onder een verkeerde naam en zonder btw nummer.
en geen btw nummer vermeld op de website (is dat niet verplicht trouwens?). zo maak je het de mensen ook niet makkelijk om de juiste informatie te vinden

En ontstaan in 2007, maar oprichtingsakte is van 2009? Die van Alfa cool zelfs van 2012?

Steven DCr
Senior lid

Bericht door Steven DCr » 15 jun 2017, 13:40

Das het nadeel als je teveel constructies maakt om aan bepaalde dingen te ontsnappen waarschijnlijk...
Belgisch op zijn best...

Jimmy Van Rossen
lid

Re: Alfasun failliet

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 14:31

cdec schreef:
11 jun 2017, 11:09
Ze melden mij dat het een ander bedrijf is dat failliet is.
Wel toevallig met dezelfde naam en op hetzelfde adres !

Op de website en hun offertes is geen btw nummer te vinden, dus is niet te vergelijken :-(
Dit wordt as we speak opgelost bedankt voor de tip! ;-)

cdec
junior lid

Bericht door cdec » 15 jun 2017, 14:38

Ik ben alvast blij dat het uitgeklaard is hoe het nu precies in elkaar zit.

:tu:

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 14:38

Bas schreef:
15 jun 2017, 13:25
janus schreef:
en geen btw nummer vermeld op de website (is dat niet verplicht trouwens?). zo maak je het de mensen ook niet makkelijk om de juiste informatie te vinden

En ontstaan in 2007, maar oprichtingsakte is van 2009? Die van Alfa cool zelfs van 2012?

Iedereen gaat met standaard offertes de baan op die af en toe worden aangepast wanneer de garanties beter worden of wanneer er bepaalde panelen bij opgenomen worden. Er is nu al een email verzonden aan iedereen de voor ons de baan op gaat dat er duidelijk moet vermeld worden welke firma de panelen verkoopt en het daarbij horende btw nummer erbij.

Alfacool is verantwoordelijk voor alles wat met warmte en water te maken heeft bij Alfasun maar dat is een compleet onafhankelijke firma die werkt met geheel afzonderlijke offertes onder hetzelfde dak als onze hoofdzetel in Ninove.

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 14:41

brecht81 schreef:
20 mei 2017, 20:05
nee, nog niet, maar zou ik het nog doen? Ze vragen immers ook een cash voorschot !!
Wij vragen geen cash voorschot. Wij vragen een voorschot van 30% over te schrijven. Hoe dan ook als je wil kan je bij ons ook klant worden ZONDER voorschot. Zonder daarvoor ook maar één cent meer te betalen. ;-)

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 14:47

cdec schreef:
15 jun 2017, 12:46
Mijn situatie:

Ik heb een offerte van Alfasun Natural Energy gelegen in de Bovenhoekstraat Outer te Ninove. (geen enkele referentie naar Oudenaarde)
Op de offerte staat geen btw nummer, dus ik heb geen idee van welke bvba dit effectief komt.
In mijn ogen heb ik dus een offerte in handen van een bedrijf in faling.

Ik heb geen offerte van "Alfasun", enkel van "Alfasun Natural Energy".
Dus in mijn logica van het bedrijf in faling.

Voor alle duidelijkheid, geen enkel van je concurrenten heeft hier iets over vermeld.
Beste,

Waarom neem je niet even contact op met onze vertegenwoordiger om dit voor u even recht te zetten zodat je terug het vertrouwen kan hebben dat alles weldegelijk OK is?
Die verhalen van de concurrentie komen dagelijks bij mij. Als jij daar niets van gehoord hebt dan zou het misschien kunnen dat wij als laatste een verkoopsgesprek hebben gehad met u. In dat geval laat ons even vergelijken en nadien garanderen wij u de beste prijs! ;-)

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 15 jun 2017, 14:49

Jimmy Van Rossen schreef:
15 jun 2017, 14:38
Bas schreef:
15 jun 2017, 13:25
janus schreef:

Iedereen gaat met standaard offertes de baan op die af en toe worden aangepast wanneer de garanties beter worden of wanneer er bepaalde panelen bij opgenomen worden. Er is nu al een email verzonden aan iedereen de voor ons de baan op gaat dat er duidelijk moet vermeld worden welke firma de panelen verkoopt en het daarbij horende btw nummer erbij.

Alfacool is verantwoordelijk voor alles wat met warmte en water te maken heeft bij Alfasun maar dat is een compleet onafhankelijke firma die werkt met geheel afzonderlijke offertes onder hetzelfde dak als onze hoofdzetel in Ninove.
Mijn punt was eigenlijk dat de vermeldde oprichtingsdatum op jullie website niet overeenkomt met die op de oprichtingsakte..

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 14:55

janus schreef:
20 mei 2017, 20:07
Voor een pv installatie moet je nooit geen voorschot geven, en nu je dit weet zeker niet!!!!!
Dit is onjuist. Op dit moment hebben wij een kleine 600.000€ aan bestelbons binnen aan klanten die nog niet geplaatst zijn. Als je dit allemaal moet gaan voorschieten dan geraak je in problemen en al zeker bij de kleinere installateurs. Hoe dan ook als je je niet goed voelt bij het betalen van een voorschot dan mogen onze klanten dat ook melden bij hun Alfasun vertegenwoordiger en mag de klant kortelings een akkoord verwachten aan dezelfde prijs en voorwaarden maar zonder voorschot. Wij doen daar niet moeilijk over. Geen probleem.

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 15:00

cdec schreef:
09 jun 2017, 11:41
Het staat alvast in het staatsblad vermeld:
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/ ... df#Page197

Maar hun website blijft actief. En ze posten nog artikels op hun blog.

Vreemd te noemen, misschien is dit gerelateerd aan het verdwijnen van Solarworld... want daar waren ze nogal voorstander van.
Wij waren absoluut voorstander van Solarworld. Het feit dat Solarworld overkop gegaan is had te maken met Chinese panelen die uitzonderlijk laag in prijs zitten tegenwoordig. Wij hadden er wel tonnen verkoop mee met dit paneel. Vandaag voldoen wij zelf aan de garanties van Solarworld met de panelen die we nog in stock hebben staan van hen maar verkiezen van geen nieuwe installaties meer te plaatsen met dit paneel. Vandaag kiest de klant de dubbelglas panelen van AEG 285Wp Black transparant 30 jaar rendementsgarantie. Zelfde prijs (voorlopig) en 5 Wp per paneel extra en MET 20 jaar fabrieksgarantie op de omvormer, monitoring en parallelschakeling!

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 15:04

Elke schreef:
10 jun 2017, 23:25
Goed dat ik dit lees, er zat gisteren iemand van Alfasun bij me om een plaatsing te bespreken. Kan ik die offerte meteen opzij leggen...
Niet doen. Alfasun is gezonder dan ooit. Lees alles hier eens goed na je zal snel de antwoorden die je zocht vinden. In het andere geval mag je ook rechtstreeks contact opnemen met mij.

Jimmy Van Rossen
Zaakvoerder Alfasun Gent by PV Solar Invest
0489 000 440
[email protected]

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 15 jun 2017, 15:16

@Jimmy Van Rossen Welke onderneming treedt nu op als verkoper/aannemer? Welke onderneming belooft de garantie enz. Want je vernoemt nu ook 2 firma's.

ALFA SUN BVBA BTW 0810.424.805 http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =810424805
en/of
PV Solar Invest BVBA BTW 0651.677.474 http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =651677474 Deze laastse is pas opgericht 6 april 2016. Van deze onderneming zijn nog geen jaarrekeningen beschikbaar ;-) Van PV Solar Invest BVBA ben jij zaakvoerder, maar bij ALFA SUN BVBA sta jij niet als zaakvoerder vermeld.

Toch logisch dat er bij oplettende klanten verwarring ontstaat. Zeker als de naam ALFASUN heel duidelijk in een faillisement genoemd is.
Alvast bedankt voor verder toelichting. Respect dat je dit hier uitleg komt geven.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Jimmy Van Rossen
lid

Bericht door Jimmy Van Rossen » 15 jun 2017, 15:18

DaanW schreef:
15 jun 2017, 15:16
Welke onderneming treedt nu op als verkoper/aannemer? Welke onderneming belooft de garantie enz. Want je vernoemt weer 2 firma's.

ALFA SUN BVBA BTW 0810.424.805 http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =810424805
en/of
PV Solar Invest BVBA BTW 0651.677.474 http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =651677474

Toch logisch dat er bij oplettende klanten verwarring ontstaat. Zeker als de naam ALFASUN heel duidelijk in een faillisement genoemd is.
Steven DCr schreef:
15 jun 2017, 13:40
Das het nadeel als je teveel constructies maakt om aan bepaalde dingen te ontsnappen waarschijnlijk...
Belgisch op zijn best...

Agressieve woordkeuze Steven. Wij maken hier helemaal geen constructies. De oprichters van Alfasun (de hoofdzetel) zijn ook vennoten voor een klein percentage in de nieuwe filialen. In ruil hiervoor mogen we hun techniekers gebruiken, staan zij in voor de aankoop van de materialen (panelen, omvormers, montage, bekabeling enz...) en fungeert het filiaal zuiver als verkoop-organisatie met vertegenwoordigers die in hun eigen regio kunnen werken hetzij als bediende hetzij als zelfstandig vertegenwoordiger. peace

Steven DCr
Senior lid

Bericht door Steven DCr » 15 jun 2017, 15:30

Beste Jimmy,

Het is niet mijn bedoeling om agressief te zijn maar geef toe dat het een speciale constructie is die voor klanten moeilijk te vatten is. Bovendien wens ik geen enkele installateur een faillissement toe want daar zijn altijd klanten en leden van deze site het slachtoffer van. Wij zijn hier allemaal liefhebbers van zonnepanelen, dus ik gun iedereen het zonlicht in zijn panelen :). U schrijft in één van uw berichten dat u Zaakvoerder Alfasun Gent by PV Solar Invest bent. Dat is mooi maar u zit dus niet in Ninove? Waarom reageert u dan in naam van het filiaal in Ninove en de zaakvoerder van Ninove zelf niet?
Voor het overige wens ik u veel succes.

Plaats reactie