MRSOLAR

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
kladder13
Installatie Land: België

MRSOLAR

Bericht door kladder13 » 22 nov 2015, 13:39

Hallo
zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het bedrijf MRSOLAR
wij zouden graag panelen leggen en deze is één van de kandidaten maar zoeken hierover reacties zowel positief als negatief

mvg kladder13

kladder13

Re: MRSOLAR

Bericht door kladder13 » 23 nov 2015, 22:56

niemand

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 24 nov 2015, 09:34

Sorry, mij zegt het niets, kom via de website bij de http://www.mrgroup.be/ groep uit.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 25 nov 2015, 05:21

Alle officiëele info over dit bedrijf vind je in deze link.
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =842496864
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 25 nov 2015, 21:12

Ik denk dat het dit is.
http://www.mrsolar.be/

StijnDR

Bericht door StijnDR » 24 apr 2017, 11:53

Iemand ondertussen reeds ervaringen met MR Solar?

aspie

Bericht door aspie » 21 jun 2017, 17:35

MR group verkocht hier Sunpower panelen, Solar Edge omvormer en Tesla batterij. Verkoper beloofde veel en installeerde binnen de 14 dagen alles op Tesla batterij na. Degelijke plaatsing panelen, was wel even wat denkwerk nodig omdat ik isolatie-dak heb dat op de steunbalken rust. Dus in feite een heel dikke laag isolatie tussen steunbalken en pannen, de pannelatten zijn in metaal en liggen op die isolatieplaat. De installateurs schrokken want de steun van zonnepanelen moet in de steunbalken, wat dus niet direct kon. Even meten, denken en ze vonden een oplossing, eerste stormen zijn reeds geweest en boekje ligt er nog, dus degelijk. Ik opteerde voor alle panelen in parallel in plaats van de voorgestelde 4 panelen in serie, dus in string waarbij slechte prestatie of uitvallen 1 paneel de ganse keten van 4 doet uitvallen. Dit kon alleen met power-optimisers van Solar-Egde in combinatie met inverter van Solar-Egde dus dat werd geplaatst. Alles werd op 1 dag geplaatst en er werd me op gewezen dat ik nooit off-grid zou kunnen. Ik plaatste een Tesla batterij en er werd gezegd dat deze nooit als back-up zou kunnen dienen. Tja de volgorde hier is dus eerst panelen aanspreken dan Tesla aanspreken en dan net. De installatie moest gekeurd worden en werd AFGEKEURD, wegens onveilig. Bleek dat de aarding niet in orde was Ze kwamen een nieuwe aarding steken en voerden een meting uit en was in orde, ik merkte op dat keurder meetpinnen veel verder stak, en daar gemeten was de aarding onvoldoende, na veel discussie werden nog aarding en bijgeboord tot ook daar in orde was. Ik merkte op dat als het net van Eandis uitviel ook mijn installatie volledig uitviel en dus ik nog wel stroom kon opwekken en stroom had in Tesla maar ik niks mocht gebruiken. Dit werd door die leverancier achter gehouden als informatie. Lijkt me toch essentiële informatie. Nu wil ik een extra Tesla-batterij, nieuwe versie en ineens geen reactie bij MR-groep. Baas zou zaak onderzoeken en mogelijks was verkoper destijds niet voldoende geschoold. Ook info dat panelen tot 10 percent mogen afwijken, naar beneden toe, van elkaar werd verzwegen. Besluit technisch uiteindelijk in orde geraakt, foute info door verkoper, gebruiksaanwijzing toestellen werd achter gehouden. Ik heb hier een degelijk werkende installatie maar heel veel essentiële informatie kon verkoper niet leveren, nu opeens wel.

jajest
junior lid

Bericht door jajest » 17 jul 2017, 22:32

WEGBLIJVEN!!! ik gaf toe aan de praatjes van mrsolar en daar heb ik nu spijt van. Ze beloven veel maar in realiteit = 0

stel eens een gerichte technische vraag en hij kan niet antwoorden. ook gaven ze mij een gegarandeerde opbrengt van 4.500 kwH zonder de richting van mijn dak te kennen ?!?

stomvan mij dat ik getekend heb.

Frans.

Alive and Kicking
lid

Bericht door Alive and Kicking » 18 jul 2017, 20:43

Oei, wij zijn ook in overleg met MRsolar momenteel ... Welke verkoper had je?

jajest
junior lid

Bericht door jajest » 19 jul 2017, 05:50

Alive and Kicking schreef:
18 jul 2017, 20:43
Oei, wij zijn ook in overleg met MRsolar momenteel ... Welke verkoper had je?
ik stuur je privé bericht maar het betreft een ietwat oudere man, een onbeleefde blaaskaak met een training aan van het merk zonnepanelen SUNPOWER

aspie

Bericht door aspie » 19 jul 2017, 06:52

Ook hier mondeling gegarandeerde opbrengst zonder helling te meten. Is een formule die uitgaat van maximum piekvermogen die de panelen geven en na verloop van tijd daalt dit. Sunpower garandeert, in de brochure, dat de opbrengst van zijn panelen minder snel dalen dan de concurrentie. Wat in die brochure staat gaan ze botweg omrekenen op basis van maximum piekvermogen om te tonen wat je maximaal zou kunnen halen. Argument dat ze tonen is dat Sunpower minder snel achteruit gaat dan concurrentie. Zelfde manier passen ze toe op panelen van concurrentie. Er is geen rekening gehouden met werkelijk verwachte opbrengst, denk aan helling dak, schaduwen, geografische ligging, dus of oost-gericht, zuid-gericht, west-gericht. Hier blokt de inverter alles af op 5 KW terwijl er meer op dak ligt, dus deze maand ging ik niet boven die waarde uit terwijl het vollen bak zon was, geen schaduw en vol zuid.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 19 jul 2017, 07:18

[mod] Persoonlijk denk ik dat het noemen van namen van personeelsleden op het forum een brugje te ver is en heb dat bericht dan ook verwijdert [/mod]
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Alive and Kicking
lid

Bericht door Alive and Kicking » 19 jul 2017, 10:10

janus schreef:
19 jul 2017, 07:18
[mod] Persoonlijk denk ik dat het noemen van namen van personeelsleden op het forum een brugje te ver is en heb dat bericht dan ook verwijdert [/mod]
Ik heb het bericht nog gelezen en ik heb dezelfde vreemde ervaring met dezelfde vreemde man. Toen ik hem gezegd had dat we graag op zijn offerte wilden ingaan, mailde hij me de dag nadien al met de vraag of ik niets vergeten was. Blijkbaar verwachtte hij mijn handtekening binnen de 24 uur. Ik begin te begrijpen waarom :) blij dat ik niets getekend heb!

trachycarpus
lid

Bericht door trachycarpus » 17 feb 2018, 08:45

Wegblijven van MRSOLAR !!

Johnne

Bericht door Johnne » 22 feb 2019, 19:01

Zijn er mensen nog ervaringen hebben met mrsolar zijn hier ook langs geweest
Mooie offerte industriële sunpower panelen met huawei omvormer