ECO DEGELEK Iemand ervaring met deze firma?

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
Ole
Installatie Land: Maak keuze

ECO DEGELEK Iemand ervaring met deze firma?

Bericht door Ole » 13 jul 2015, 11:00

Ik ben van plan om zonnepanelen te leggen op mijn dak. Bij wat onderzoek blijken er heel wat installateurs te zijn die allemaal beweren de beste te zijn…
Op de duur weet ik niet meer wat te geloven!
Is er iemand die ervaring heeft met ECO DEGELEK?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: ECO DEGELEK Iemand ervaring met deze firma?

Bericht door janus » 13 jul 2015, 11:38

Welkom, heb je de zoekfunctie al geprobeerd?
En je bericht is verplaatst naar het juiste draadje
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

poljan

Bericht door poljan » 19 sep 2015, 09:03

Nee, maar ik zou graag mensen kennen die voor eco-degelek gekozen hebben?

kde74

Bericht door kde74 » 21 sep 2015, 12:34

Die zijn bij mij geweest voor een offerte, maar onder de naam DM Solar.
Heb gehoord dat zijn onder bescherming zouden staan. Kan iemand dit bevestigen?
Verder heb ik op dit forum gelezen dat zij een voorschot van 60% zouden vragen (kan ik niet bevestigen want ze moeten nog langskomen voor het opvolgingsgesprek van de offerte).
Ik kan dus momenteel nog verder geen ervaringen geven.

Wat wel opvalt bij hun offerte is dat ze voor alles het speciaalste nemen (ook al is dat niet altijd duurder). De nadelen ervan zeggen ze er natuurlijk niet bij. Zoals bijvoorbeeld het gebruik van micro omvormers per paneel. Dat daar telkens ook verlies op zit, zeggen ze er niet bij. Dat het feit dat je panelen individueel opstarten eigenlijk niet zoveel uitmaakt, vermits dat misschien een kwartier zal schelen bij gebruik van één omvormer, dus die twee samen (verlies + kwartierke eerder opgestart bij weinig licht) wat is de netto meeropbrengst dan, en zeker t.o.v. de meerprijs?
Heb de indruk dat ze je dingen willen aansmeren (en doen voor betalen) die helemaal niet nodig zijn.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 21 sep 2015, 13:40

Ik ken weinig verkopers die de nadelen van hun product vertellen ;-)

Micro omvormers gebruik je normaal alleen bij schaduw of als je perse per paneel wilt loggen.

Ps hoe weet je dat het dezelfde firma is?
Ik zie dat zo snel niet.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Kenzi
Installatie Land: België

Bericht door Kenzi » 19 feb 2016, 09:32

Heb firma gezocht met veel garantie...alhoewel? als de firma in faling gaat??? Bij mij hebben ze de panelen geplaatst en de ganse tijd gesteund op de velux. Pannen waren beschadigd, met waterinloop als gevolg. In de dakgoot lag de afval van vijzen en losgemaakte panhaken. Een mail naar de firma werd niet eens beantwoord.
De installatie werkt goed, genoeg betaald maar geen reactie bij problemen.

balance

Bericht door balance » 07 mar 2016, 21:21

zeer recentelijk ook zonnepanelen laten plaatsen door bovenvernoemde firma...
gat gemaakt in onderdak en dan uiteindelijk toch nog elders een nieuw gat gemaakt omdat het er bij nader inzien beter uitkwam...
vandaag (!!!!) zelf de bedrading vanuit het dak tot in de garage vastgemaakt onder de isolatie die door de installateurs losgerukt was...
tijdens het vastmaken opgemerkt dat er een weinig water-insijpeling was door het gemaakte gat...terwijl ik er hen wel attent op had gemaakt ...
goot lag vol pannenhaken en montage-afval, alsook is deze ook ferm vervormd door erin te steunen. enkele pannen volledig stuk en andere brokken af...
vandaag al mail in mailbox ontvangen om het tweede deel te betalen...30%...terwijl er op mijn overeenkomst sprake is van 20%....
sinds ondertekenen van de overeenkomst géén updates meer gehad over het verder verloop van de werken...niemand meer gehoord na de installatie om te vragen of je als klant tevreden bent... tja...hoop alléén maar dat de installatie het goed zal doen...

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 08 mar 2016, 18:16

Ik neem aan dat je contact met hun heb opgenomen voor de lekkage

Als ik eerlijk bent vind ik je bericht ook wat vreemd.
Na ondertekening geen update gehad ?? zijn ze dan komen plaatsen zonder bericht?
.niemand meer gehoord na de installatie om te vragen of je als klant tevreden bent.. ?? is het nu klaar dan?
vandaag al mail in mailbox ontvangen om het tweede deel te betalen...30%...terwijl er op mijn overeenkomst sprake is van 20%....?? wanneer en hoeveel is het laatste deel dan?
.

balance

Bericht door balance » 09 mar 2016, 14:09

beste janus,

er werd mij volgens hen een mail gestuurd om de panelen te komen plaatsen...uiteindelijk werd ik door hen opgebeld omdat ik nog niet gereageerd had. heb die mail trouwens nooit ontvangen... hebben toen afspraak gemaakt en de panelen zijn ondertussen geplaatst na betaling van voorschot. vandaag (09/03) werd ik opnieuw opgebeld met de vraag waar het tweede deel van de betaling bleef... heb vriendelijk geantwoord dat ik dit vandaag ging doen en ondertussen mijn opmerkingen gemaakt over de hang van zaken...(alle opmerkingen in mijn voorgaande reactie). ze gingen er niet eens op in ... de derde schijf moet volgens contract betaalt worden als de keuring gebeurt is (door btv), volgens hen werd de keuring al uitgevoerd op 04/03... dat was de dag dat ze mijn panelen zijn komen plaatsen... nogal verwarrende situatie ginder...want de keurder komt pas op 24/03...
ik ga nu contact opnemen met de verkoper en hopen dat hij mij eens een deftig antwoord kan geven...

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 09 mar 2016, 16:45

Betalen terwijl je dak nog lekt, ik zou daar toch even mee gewacht hebben.
.

balance

Bericht door balance » 10 mar 2016, 16:48

beste janus.

heb gisteren eerst de vertegenwoordiger van de firma gebeld en de zaak met hem besproken. heb uiteindelijk de betaling uitgesteld totdat de zaakvoerder langsgeweest is om de zaak ter plaatse te evalueren. dit zal eerstdaags gebeuren.

mvg, balance

Kenzi

Bericht door Kenzi » 13 mar 2016, 16:39

DM Solar is voor mij van Bissegem.
Degelec bvba en MDCF zijn allebei van Heule en zelfde beheerder. Waar hebt ge dan garantie?????
Water inzijpeling en alle troep in de dakgoot werden bij mij ook gemeld....maar niemand die reageert.
Alles was betaald, dus goede raad, hou de laatste betaling wat achter de hand, of misschien solider firma nemen???

balance

Bericht door balance » 15 mar 2016, 20:14

beste kenzi,

gisteren nog een korte maar duidelijke mail ontvangen om 'direct' de tweede schijf te betalen...
is ondertussen al 5 (!!!) dagen geleden gebeurt...
weet niet met wat ze er bezig zijn...

balance

artochic
junior lid

Bericht door artochic » 25 sep 2016, 18:27

Ik bestelde bij DM Solar (vroeger mede-aandeelhouder Degelek) omdat ik goede referenties had gekregen. Ik kreeg een lijst van DM Solar van installaties bij mij in de buurt. Daar bleek zelfs een vriend van mij tussen te zitten. Na een aantal telefoontjes met lovende commentaar was ik overtuigd. De 24 CIS Solar Frontier panelen lagen er op 6 uur op, omvormer geconfigureerd, gaatje in berging geboord, netjes dicht geplamuurd. Uitstekende service. Ook van het parallel systeem was ik snel overtuigd, dit had mij doen besluiten om de installatie door DM Solar te laten doen. 20 jaar productgarantie op omvormer (Solaredge), dit is wel straf.
Ik begrijp niet dat men vijzen in de dakgoot zou achterlaten, ook de opmerking hieronder als zouden ze geen btw nummer hebben lijkt me vergezocht. Men kan toch geen installaties doen zonder btw nummer, zonder een erkende installateur te zijn. Ik zocht ook zaken op voor ik mijn bestelling plaatste en alles was conform de wetgeving.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 25 sep 2016, 20:13

ook de opmerking hieronder als zouden ze geen btw nummer hebben lijkt me vergezocht.
Waar lees je dat ?
.

Plaats reactie