Iemand ervaring met DMSolar

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
artochic
junior lid
Installatie Land: België

Re: Iemand ervaring met DMSolar

Bericht door artochic » 26 sep 2016, 10:11

op 21/12/2012 door DaanW en op 18/04/2014 door jezelf janus gepost met commentaar dat dit bedrijf geen btw nummer zou hebben. :geek:

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 26 sep 2016, 16:58

Dat de website nu wel in orde is is vorig jaar al gemeld in dit topic.
http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic ... 44#p191053
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Mari
Master lid
Installatie Land: Nederland

Bericht door Mari » 01 okt 2016, 07:20

DaanW schreef:Dit is de website http://www.dmsolar.be/
Ach die realisaties die op hun site staan heb je niet veel aan.
Je ziet alleen foto's van panelen, hoe is het er onder aangelegd, hoe is de rest van de installatie.
Werkt het zoals het hoort.
Leuk allemaal foto's maar je kunt er totaal niets mee

artochic
junior lid

Bericht door artochic » 01 okt 2016, 18:59

ik heb gebouwd in 1999, daarbij vroeg elke aannemer een voorschot. lijkt me logisch, ik had vertrouwen in mijn architect waarbij elke aannemer toch 'op voorhand' kon gecheckt worden. mbt zonnepanelen lijkt me dit ook min of meer logisch, ten slotte zou een installateur, die veel installaties doet, zelf alles financieel moeten ophoesten. daarvoor zijn heel wat centen nodig. ik heb verschillende offertes gezien en ze waren alle met voorschot.
er is een ingenieur na één week langs geweest, na de plaatsing werd de installatie gekeurd, ook na één week. ik kreeg na een paar weken nog een telefoontje van de verkoper die me vroeg hoe het was geweest en of ik tevreden was.

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 01 okt 2016, 20:44

:tu:

Er zijn nogal wat onbetrouwbare opdrachtgevers, ik ben het eens dat je niet kunt verwachten dat de liefde en het vertrouwen van één kant moet komen.
SolarEdge gecertificeerd dealer

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 01 okt 2016, 22:40

artschic schreef:mbt zonnepanelen lijkt me dit ook min of meer logisch, ten slotte zou een installateur, die veel installaties doet, zelf alles financieel moeten ophoesten. daarvoor zijn heel wat centen nodig.
Een installateur die veel installaties doet krijgt ook veel centen binnen, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
artschic schreef:ik heb verschillende offertes gezien en ze waren alle met voorschot.
Ik had er maar 2 maar toch beiden zonder voorschot.
artschic schreef:er is een ingenieur na één week langs geweest,
Voor?
artschic schreef:na de plaatsing werd de installatie gekeurd, ook na één week.
Maar normaal ook... keurder stond hier 2 dagen later al op de stoep.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

jcap
Senior lid

Bericht door jcap » 02 okt 2016, 10:46

lennie schreef:
artschic schreef:mbt zonnepanelen lijkt me dit ook min of meer logisch, ten slotte zou een installateur, die veel installaties doet, zelf alles financieel moeten ophoesten. daarvoor zijn heel wat centen nodig.
De installateur zal de leverancier ook niet onmiddellijk betalen. Dus zelf ophoesten lijkt mij kort door de bocht...
11 x LG 300wp black neon2
Sma sunny boy 2.5 1VL-40
3300wp
Ligging : zuid
Hellingshoek 40°
Oost-vl (beveren)
Installatie 28/06/16

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 02 okt 2016, 11:47

jcap schreef:De installateur zal de leverancier ook niet onmiddellijk betalen. Dus zelf ophoesten lijkt mij kort door de bocht...
Bron? Mijn ervaring is namelijk dat het kopen op krediet in de PV sector verre vanzelfsprekend is en dat de kredietlimieten maar laag zijn.

jcap
Senior lid

Bericht door jcap » 02 okt 2016, 12:44

japio schreef:
jcap schreef:De installateur zal de leverancier ook niet onmiddellijk betalen. Dus zelf ophoesten lijkt mij kort door de bocht...
Bron? Mijn ervaring is namelijk dat het kopen op krediet in de PV sector verre vanzelfsprekend is en dat de kredietlimieten maar laag zijn.
Bron? Mijn gedachte?

Hoe het werkt in de pv wereld weet ik niet maar ik denk niet dat jou leverancier iets afzet bij jou dat jij onmiddellijk betaald aan die persoon... die zal jou ook wel een maand de tijd geven of langer.
11 x LG 300wp black neon2
Sma sunny boy 2.5 1VL-40
3300wp
Ligging : zuid
Hellingshoek 40°
Oost-vl (beveren)
Installatie 28/06/16

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 02 okt 2016, 13:31

jcap schreef:ik denk niet dat jou leverancier iets afzet bij jou dat jij onmiddellijk betaald aan die persoon...
Je denkt niet, je doet een aanname.

Ik betaal veel vooraf omdat kopen op krediet veelal 5 tot 20% meer kost en bovendien is een kredietlimiet van 5 of 10k niet echt een basis om lopend werk mee te financieren.

artochic
junior lid

Bericht door artochic » 21 okt 2016, 10:20

A DaanW, hoe kan je op een website tonen of iets werkt? Afbeeldingen staan er op alle websites, zie Bauer, LG, SolarWatt, Sunpower, enz.. Ze tonen allemaal adh van foto's hoe een installatie er kan uitzien. Een goede installateur zal maken dat het werkt, tenslotte heb je 25 jaar opbrengstgarantie en zelfs 30 jaar bij SolarWatt...

Ik hoor wel dat er veel problemen zijn bij mensen die via groepsaankoop besteld hebben. Maanden wachten op installatie, minderwaardige panelen of panelen die niet besteld waren. Onderaannemers omdat ze het niet kunnen bolwerken. Goedkope omvormers (bv. SAJ met slechts 5 jaar garantie). Lees ook de kleine letters, 'we behouden het recht om een ander gelijkaardig product te leveren'.

Dit had ik allemaal niet met DM Solar.

artochic
junior lid

Bericht door artochic » 01 nov 2016, 13:39

er waren heel wat faillissementen enkele jaren geleden, ik denk niet dat er nog door gelijk welke leverancier, zij het groothandel of verdeler of installateur, nog veel risico genomen wordt vandaar de voorschotten. bij DM Solar kreeg ik een lijst met een honderdtal referenties uit een straal van 10 km. uit mijn omgeving. Ik heb ze niet alle gebeld maar na een 5 telefoontjes en even langsgaan was ik toch overtuigd. wat moet je meer?

thomasvdb
junior lid

Bericht door thomasvdb » 05 jan 2017, 16:43

Er komt binnenkort iemand langs van DMSolar voor technische uitleg om daarna een offerte op te stellen.
Ik ben eens benieuwd want is aangeraden door onze buur die er deze zomer heeft laten leggen en heel tevreden was van deze firma.

Verschiet een beetje van al deze negatieve reacties eigenlijk :eek:

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 05 jan 2017, 17:12

De negatievere reacties waren hoofdzakelijk uit hun begin periode denk ik.

We horen graag van jouw hoe ze het nu doen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

artochic
junior lid

Bericht door artochic » 10 mei 2017, 09:50

Van de meer dan 2000 installaties uitgevoerd de laatste 2 jaar door DM Solar, post niemand positieve feedback omdat dit forum enkel de negatieve feedback laat zien. (Een tevreden klant gaat niet op een forum want die ziet de noodzaak hier niet van in). Van die 2000 zijn er een paar (2) die ontevreden waren omdat het niet geheel volgens de afspraak zou verlopen zijn. Deze zijn al lang geleden opgelost maar men vergeet erbij te zeggen dat men tot een oplossing en/of tot een akkoord gekomen is.
Bij deze een positieve feedback. De enkele negatieve zijn van een hele tijd geleden. Referentielijsten in uw omgeving zijn steeds ter beschikking op aanvraag bij [email protected]

Plaats reactie