Iemand ervaring met DMSolar

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Re: Iemand ervaring met DMSolar

Bericht door ivob » 07 jan 2015, 08:55

Degelek is niet failliet.
Heeft hier ook niemand beweerd.

Adnanzzz
Installatie Land: België

Bericht door Adnanzzz » 20 mar 2015, 10:01

Heeft iemand nog ervaring met DM solar?

Er is iemand van hen 2x langs geweest en ik heb uiteindelijk een bestelbon getekend. Ik heb getekend voor een bestelbon waarop stond 60% op voorhand betalen en nog een percentage (10 of 20% weet het nu niet zeker) bij de plaatsing. Ik heb er toen niet veel bij stilgestaan omdat ik dacht dat dit de normale gang van zaken is.

Toen ik dit aan mijn collega's (die ook zonnepanelen hebben laten plaatsen) op het werk vertelde vonden zij dit heel bizar. Eén ervan moest maar 10% voorschot betalen en een andere helemaal geen voorschot. Hierdoor begon ik het verdacht te vinden en ben ik hier terecht gekomen.

Ik heb die zelfde avond van het tekenen dan een proforma factuur gekregen. Op deze mail heb ik geantwoord dat ik niet akkoord ben met die grote voorschot en niet zo veel op voorhand wil betalen. Ik heb daar geen reactie op gekregen.

Ik heb dan gebeld met de persoon die langs geweest is om te vragen waarom ik niets meer van hen hoor. Ze hadden namelijk beloofd dat er snel een ingenieur ging langskomen om alles te bekijken en te bespreken (we zijn ondertussen bijna 4 weken verder). Hij zei dat hij daar druk achter ging zetten en dat ik dat in verband met het voorschot maar met de ingenieur moet bespreken (ook bizar).

Gisteren krijg ik dan een telefoon van de zaakvoerder. Hij spreekt mij een voicemail in en zegt dat ze op 01/04 de zonnepanelen komen plaatsen. Hij stuurt ook een mail ter bevestiging. Als ik hem terugbel kom ik bij zo'n machine van het bedrijf "Eco-Degelek" terug. Ze vermelden daar niets over DM Solar en als ik een van de nummers kies, krijg ik te horen dat ze op het moment niet bereikbaar zijn.

Ik antwoord dan gisteren op zijn mail om te vragen of er eerst een ingenieur langskomt zoals beloofd. Hij antwoordt dat dat niet nodig is. Vind ik ook bizar aangezien ze nog niet eens naar ons dak zijn gaan kijken.

Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik zal sowieso die grote voorschot niet op voorhand betalen. Wat kunnen de consequenties voor mij zijn?

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 20 mar 2015, 10:17

Je kan vragen om je offerte te annuleren maar dat zal 9op10 geweigerd worden.
Toch zeker zonder kosten.
Dat bezoek van die ingenieur zou ik zeker eisen, al zal die je vermoedelijk niet veel nieuws vertellen.

Plaats hier de offerte eens dan kijken we eens mee.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Solarium
lid

Bericht door Solarium » 23 mar 2015, 21:47

Solarium schreef:DM Solar is een "zusterbedrijf" van Eco-Degelek.
Verder kan ik zeggen dat er inderdaad grote verschillen zijn tussen installateurs over het vragen/hoogte van een voorschot.
De hoogte van het voorschot had je idd best onderhandeld voor het ondertekenen van het contract.
Maar aan de andere kant; betalen moet je toch...

vandenborrem

Bericht door vandenborrem » 02 apr 2015, 21:03

Hallo,

zijn ze uiteindelijk de panelen komen installeren op 01/04?
Ben eigenlijk vrij benieuwd.

Heb die gast van DMSolar ook over de vloer gehad, 2 keer. Ben blij dat ik er niet op ingegaan ben (alhoewel hun method op papier de betere "lijkt").
Ik vond hem nogal opdringerig.

Mvg,

Marc

kde74
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door kde74 » 08 sep 2015, 17:59

Zijn er mensen die daadwerkelijk in zee gegaan zijn met DM Solar?
Wat zijn jullie ervaring(en)?

jannn
junior lid

Bericht door jannn » 29 jan 2016, 14:11

Ook vorig jaar bij ons langsgeweest maar uiteindelijk niet op ingegaan. Opdringerig kan je wel stellen, ook in hun mails na het gesprek bij ons thuis.

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jeroen beeckx » 29 jan 2016, 15:18

Een voorschot betalen?

Echt niet meer van deze tijd!

Doen wij al jaren niet meer.

Mvg
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

energiefanaat

Bericht door energiefanaat » 24 jun 2016, 14:40

Allen,

!!Absoluut af te raden om met deze firma in zee te gaan!!

Wij hebben voorlopig niets dan miserie, en het is nog niet gedaan:
Hadden voor dit bedrijf gekozen omdat ze goede producten hadden voor een (dachten we) lage prijs.
Eerst bestelbon getekend, met inderdaad voorschot van 60%.
Daarna kwam de zaakvoerder, hebben we weken op moeten wachten, ondanks heel veel bellen
Daarna kwam de technieker, die de panelen uiteindelijk weken na de beloofde levertermijn kwam plaatsen.
Deze is gestopt nadat hij opgemerkt had dat op ons nieuw gelegd dak een aantal pannen met 1 vijs vastgemaakt waren (nokpannen, kantpannen en pannen rond de velux).
Dit zou volgens hem uren extra kosten om dit los en terug vast te maken.
Na opnieuw meer dan een week wachten, krijgen we te horen dat dit een meerprijs van 700EUR zou worden, op een totaal van 5700EUR.
Reden: onvoorziene omstandigheden, dit zou in België niet gedaan worden.

Als iemand raad heeft hoe hiermee verder te gaan, laat maar komen.

janus
Site Admin
Site Admin
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 24 jun 2016, 17:06

Dat klinkt niet goed allemaal :eek: :shock:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 01 jul 2016, 07:06

energiefanaat schreef:Deze is gestopt nadat hij opgemerkt had dat op ons nieuw gelegd dak een aantal pannen met 1 vijs vastgemaakt waren (nokpannen, kantpannen en pannen rond de velux).
Dit zou volgens hem uren extra kosten om dit los en terug vast te maken.
Na opnieuw meer dan een week wachten, krijgen we te horen dat dit een meerprijs van 700EUR zou worden, op een totaal van 5700EUR.
Reden: onvoorziene omstandigheden, dit zou in België niet gedaan worden.
DM heeft vooraf de mogelijkheid gehad om dit project op te nemen en had dit dan ook voor het uitbrengen van een prijsopgave vast kunnen stellen. Sommige pannenfabrikanten schrijven verankering voor het is dus niet onvoorzien, maar een verkeerde aanname en dat is niet jouw probleem.
http://www.wienerberger.be/cs/Satellite ... Standard13
SolarEdge gecertificeerd dealer

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 04 jul 2016, 15:20

1 ste probleem: Door het betalen van een hoog voorschot heeft de aannemer jou in zijn macht. Betaal daarom nooit (hoge) voorschotten!!! Zelfs 10 % is dikwijls al te veel.
Omvormers en PV panelen zijn een stock-artikel, dat moet niet opmaat gemaakt worden. Een aannemer die daarvoor een voorschot vraagt is een charletan die enkel de klant in zijn macht wil hebben/houden. Dergelijke aannemers hebben dikwijls ook bij hun leveranciers een slechte naam en krijgen veelal enkel nog materiaal als er 'boter bij de vis is' ;-)
Een getekende overeenkomst met duidelijke afspraken (ook over de prijs voor meerwerken en wat onder die noemer kan vallen) zou voor een serieuze aannemer meer dan voldoende moeten zijn.

2. Dakpannen bevestigen met schroeven/beugels, zeker nok- en randpannen, is niet abnormaal, het staat zelfs beschreven bij de plaatsingsvoorschriften van fabrikanten of bij de het WTCB
enkele voorbeelden http://www.monierbelgium.be/fileadmin/b ... chniek.pdf
http://www.wienerberger.be/verankering- ... annen.html
:arrow: Het probleem is dat dit controleren tijd en dus ook geld kost. Had de aannemer er vooraf rekening mee gehouden (willen houden), was de totaalprijs vermoedelijk ook hoger geweest.
En had hij het werk dan misschien niet binnen gehaald. Maar het blijft een inschattingsfout van de aannemer, hij had dit kunnen/moeten voorzien!

De handelswijze van de aannemer is onaanvaardbaar. Door de installatie niet te plaatsen en eerst een meerprijs aan te reken zet hij de klant weer onder druk.
De meerprijs van 700 € is ook onaanvaardbaar hoog, daarmee kan je minstens 16 tot 20 manuren betalen. En dat voor het losschroeven en terug vastzetten van enkele pannen :shock: Dit ruikt meer naar oplichting.

Een dure les . Je zou kunnen beginnen met de aannemer aangetekend in gebreke te stellen voor de laattijdige plaatsing en het niet nakomen van zijn verplichtingen. Maar lees daarvoor eerst de overeenkomst heel goed na. Want in de kleine lettertjes staan dikwijls heel veel uitzonderingen die de aannemer als excuse kan inroepen en dan kan het allemaal nog veel langer duren. Want een kwaadwillige aannemer kan een mens het leven behoorlijk zuur maken zonder daarvoor bestraft te worden.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

energiefanaat

Bericht door energiefanaat » 04 jul 2016, 16:44

Allen,

Het lesje omtrent geen voorschotten te betalen heb ik na deze nu al geleerd.
De aannemer beroept zich nu op de lettertjes "onvoorziene omstandigheden" in het contract.
Terwijl hij dit makkelijk had kunnen voorzien, want in WTCB wordt inderdaad aangegeven dat pannen vastmaken niet zo uitzonderlijk is.

Hoe wij het (hopelijk - plaatsing mid deze maand) opgelost zullen hebben:
Wij zullen onze dakwerker betalen om met de zonnepaneel-techniekers mee te helpen, en de desbetreffende pannen los te vijzen en vast te maken.
Dit zal ons ook wat kosten, maar zeker minder dan de belachelijke 700 euro.
En zo zullen we zeker zijn dat alle pannen terug goed geplaatst zijn.

Het alternatief was de aannemer in gebreke stellen, maar dan waren we waarschijnlijk vertrokken voor nog meer miserie

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 04 jul 2016, 20:13

idd. dit lijkt me ook de beste oplossing. Als je een goede relatie hebt met je dakwerker zal die de werken aan een eerlijke prijs uitvoeren.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 04 jul 2016, 23:08

Een slimme oplossing.

Nog even betreft de voorschotten, waarom is het algemeen geaccepteerd dat een auto volledig betaald moet zijn voor je de sleutel krijgt en moet de man van de zonnepanelen er maar op vertrouwen dat zijn klanten van goede wil zijn?
SolarEdge gecertificeerd dealer

Plaats reactie