Ecoworld-Vannec: in de problemen??

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
TomBourgeois
junior lid
Installatie Land: België

Ecoworld-Vannec: in de problemen??

Bericht door TomBourgeois »

Heeft iemand toevallig info over mogelijke problemen bij de firma Ecoworld uit Gent? Zij namen blijkbaar vorig jaar ook de firma Vannec uit Oostkamp over.

Wij bestelden in augustus zonnepanelen bij hen, en betaalden reeds een serieus voorschot. Deze zouden geplaatst worden begin november. Tot 2 weken geleden was er contact via email. Nu reageren ze plots niet meer. Telefonisch raak je niet meer binnen. Telefoon bezet of een eindeloze wachtrij.

Indien wij geen contact meer kunnen krijgen, wat doen we dan best als volgende stappen?
DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Re: Ecoworld-Vannec: in de problemen??

Bericht door DaanW »

Heb je vooraf dit topic gelezen.
viewtopic.php?f=45&t=22103
Toch weer een aantal bedenkingen!
:arrow: Hun website is niet meer geactualiseerd sinds de oprichting. De teller 'tevreden klanten' staat nog steeds op 6700 +
:arrow: Er staat ook nog steeds dezelfde PV installatie als referentie. Geen foto's van andere of recentere realisaties.
:arrow: Aanzienlijke voorschotten betalen is nooit een goed plan en zeker niet bij zonnepanelen. Dat zijn normaal stockproducten die men bij de groothandel kan vinden. Tenzij ze zelf rechtstreeks willen importeren uit China.
Wegens COVID-19 zijn wij tijdelijk enkel via e-mail te bereiken. Dank voor uw begrip.

Dit vind ik toch geen goed teken. Ik zou niet weten waarom een bedrijf niet telefonisch bereikbaar is door Covid-19. :shock:
Zeer kort op de bal spelen is noodzakelijk. Heb je geen GSM-nr van de verkoper?
Sinds wanneer communiceerden ze enkel via mail.
Volgens mij huren (huurden) ze een kantoortje of 'postbus met callservice' in Business Center Talentarena.
De maatschappelijke zetel is Oktrooiplein 1 Bus 602 in B-9000 Gent. Als daar de rekeningen niet betaald worden stopt de service ook zeer snel ;-)
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/
TomBourgeois
junior lid

DaanW schreef: 15 okt 2020, 16:13 Dit vind ik toch geen goed teken. Ik zou niet weten waarom een bedrijf niet telefonisch bereikbaar is door Covid-19.
Ja, maar die lijkt niet meer op te nemen. Heb vanmorgen een bericht ingesproken maar hoor niets...

Moeten wij naar een advocaat? Een angetekende brief schrijven om hen in gebreke te stellen?
DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW »

TomBourgeois schreef: 15 okt 2020, 16:23
DaanW schreef: 15 okt 2020, 16:13 Dit vind ik toch geen goed teken. Ik zou niet weten waarom een bedrijf niet telefonisch bereikbaar is door Covid-19.
Ja, maar die lijkt niet meer op te nemen. Heb vanmorgen een bericht ingesproken maar hoor niets...

Moeten wij naar een advocaat? Een angetekende brief schrijven om hen in gebreke te stellen?
Een aangetekend schrijven kan een eerste stap zijn, je kan ook raad vragen aan een advocaat.
Maar dat gaat niet veel veranderen als het bedrijf in slechte papieren zit.
Misschien moet je eens gaan aanbellen op het thuisadres van de zaakvoerders. Dat vind je in de oprichtingsakte en in de neergelegde jaarrekeningen ;-)
Het is totaal ongehoord om niet te reageren op mails of oproepen van klanten.
DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW »

Je kan eventueel Vannec ook eens contacteren, vermits ze beiden aankondigen dat ze 1 worden. http://www.vannec.be/
Misschien neemt men daar de telefoon wel op.
:!: Pittig detail: In de laatste jaarrekening van Vannec staat "Uit te keren winst : 850.000 voor vergoeding van het kapitaal."
Er is daar dus 850.000€ uit de vennootschap gehaald ;-) Er zijn de laatste 15 maanden wel verschillende bestuurswissels geweest.
Wat dat te betekenen heeft weet ik niet.
TomBourgeois
junior lid

Ik heb inderdaad Vannec al gebeld, maar ik kom op hetzelfde nummer van Ecoworld uit, het staat doorgeschakeld.

Wij hebben ook al aan een advocaat gedacht. Vraag is echter of wij nog iets van ons geld terug kunnen zien, en een advocaat kost ook weeral veel.

Klinkt niet goed dat ze zoveel uit dat bedrijf gehaald hebben... Alsof ze het nog vlug leegzuigen. Hoe kan je nu als zonnepaneel bedrijf in 2020 in slechte papieren zitten? Iedereen wou er, ze kunnen het nergens bijhouden. Als het effectief zo is, klinkt het ons 'met voorbedachte rade'...
Steny

Bericht door Steny »

Dag iedereen, heb me even lid gemaakt want wij zitten in hetzelfde schuitje. In juli kwam er een vertegenwoordiger bij ons langs. Alles zag er goed uit, prijs-kwaliteit was dik in orde, dus wij besloten in zee te gaan met Ecoworld. De verkoper beloofde ons dat de zonnepanelen tegen eind oktober ten laatste op ons dak zouden liggen, dat zij een zeer solide bedrijf waren met jarenlange ervaring. Ik heb wat opzoekingswerken gedaan. Op het eerste zicht leek dat wel te kloppen.

Ik kreeg een vermoeden dat er iets scheelde toen men ons vroeg om het volledige factuurbedrag te betalen. Dit hebben we geweigerd. We hebben wel en voorschot van 30% van het factuurbedrag betaald, omdat dit ook zo in de offerte stond. Momenteel zijn we eind oktober maar nog geen zonnepanelen.

We hebben reeds diverse malen gemaild. Midden augustus zou het nog maximum 4w duren. Midden september mochten we toch nog 2w extra rekenen. Ik heb dan nog eens gemaild begin & dan kreeg ik opnieuw een standaard e-mail terug 'wegens de eindejaarsdrukte'. Er is bij ons nog niets veranderd sinds het moment dat het voorschot werd betaald. Ze schermen steeds met een technische beoordeling die nog moet gebeuren, maar daar komt helemaal niets van in huis. Bij ons wordt de telefoon na het keuzemenu ook standaard ingehaakt.

Vandaag is de laatste mail vertrokken. Indien er geen planning is tegen eind deze week, gaan wij via een advocaat het betaalde voorschot terugvorderen. Die advocaat kan mij dan misschien meer kosten dan dat voorschot, maar die heeft dan tenminste gewerkt voor dat geld.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Sterkte ermee.

Overigens hameren wij er al jaren op om geen voorschotten te betalen, de prijzen zijn zodanig laag dat elk gezond bedrijf dat gemakkelijk kan voorschieten.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Steny

Bericht door Steny »

Wij mochten redelijk snel een antwoord ontvangen, wat op zich toch wel geruststellend was. Fingers crossed dat alles in orde komt & dat het een storm in een glas water bleek...
Nick
lid

Bericht door Nick »

Een tijdje geleden ook bij hen offertes opgevraagd. Er was een goed verkooppraatje, maar uiteindelijk was het voor hen niet mogelijk een aanpassing aan de offerte te doen in concurrentie met een andere firma. Ik heb dan uiteindelijk niet voor ecoworld gekozen.

Hopelijk komt het goed!
VANNEC Installateur

Bericht door VANNEC Installateur »

Op vandaag zijn VANNEC en ECOWORLD 2 aparte bedrijven en dit zal ook zo blijven in de toekomst.

VANNEC - Zonnepanelen en Dakwerken uit Oostkamp is ruim 10 jaar installateur van pv-installaties voor zowel particuliere als commerciële installaties.
Er was eerder sprake van een fusie omdat de installatieteams van VANNEC steeds de installaties van ECOWORLD hebben geplaatst.

Beide bedrijven hebben er echter voor gekozen om toch apart hun activiteiten verder te zetten om goede service te kunnen verlenen.

Orders die rechtstreeks zijn besproken met een vertegenwoordiger van VANNEC kunnen via [email protected] alle informatie krijgen aangaande de installatie die moet geplaatst worden of reeds geplaatst is.
Alle orders die rechtstreeks voortvloeien uit een verkoop van ECOWORLD worden verder behandeld door ECOWORLD van verkoop, inplanning, aansluiting, keuring, facturatie,...vragen hierover kunnen gesteld worden via [email protected]

De installatieteams van VANNEC blijven uiteraard de installaties plaatsen volgens planning van ECOWORLD.
Plaats reactie