ecoworld

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
Nick
lid
Installatie Land: België

ecoworld

Bericht door Nick »

Beste leden

Ik kreeg een interessant aanbod van Ecoworld te Gent. Zijn er mensen met ervaring bij deze firma?
DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Re: ecoworld

Bericht door DaanW »

Ik heb geen ervaring met dit bedrijf.
Wel even hun oprichtingsakte en website geraadpleegd.
Dit is nog een zeer jong bedrijf opgericht 5 oktober 2018. Maar dat zegt natuurlijk niets over de ervaring en vakbekwaamheid van de zaakvoerders.
Bovendien verdient elke starter een eerlijke kans om zich te bewijzen. Maar dat betekend niet dat je niet kritische mag kijken naar een bedrijf.
Wil je graag alles zelf nalezen raadpleeg dan zeker de kruispuntbank voor ondernemingen https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... =707852748
daarin vind je ook een link naar 'publicaties Belgisch Staadsblad
Als ze niet overdrijven, hebben ze naar eigen zeggen, wel een heel sterk parcours afgelegd op 9 maanden tijd https://ecoworld.be/about/ :shock: :?
"6700+ tevreden klanten" lijkt me in deze echter weinig geloofwaardig. :vraag:
Als je hun pagina met realisaties bekijkt https://ecoworld.be/realisaties/ lees je dit
Droomt u van een energievriendelijke woning of organisatie? Wilt u via uw duurzame verwarming uw ecologische voetafdruk verkleinen en zo een steentje bijdragen aan een beter klimaat? Misschien kunnen onze realisaties u overtuigen. Op deze pagina hebben we een aantal van onze systemen bij particuliere en professionele klanten verzameld

Ik zie slechts één PV-installatie. 28 foto's van dezelfde werf. :roll: Akkoord men moet ergens beginnen maar mochten er bij die overige 6699 tevreden klanten dan geen foto's gemaakt worden? :?

Ik ken de zaakvoerders niet persoonlijk. Ik heb ze ook niet gesproken, ik weet dus ook niet meer dan wat ik zie op hun website en kan vaststellen in hun oprichtingsakte. Misschien hebben ze een goede verklaring voor deze toch wat vreemde zaken. Ga af op je buigevoel, stel kritische vragen en eis eerlijke antwoorden, ook op soms ambetante vragen. Maak dan een bewuste keuze.
Eén goede raad, wees voorzichtig met het betalen van grote voorschotten.

PS. Om positief te eindigen. Ik heb vorige maand een airco laten plaatsen door een jonge starter (in bijberoep)uit de buurt. Ik was in het begin ook een beetje wantrouwig, had nog weinig referenties, vroeg ook een voorschot (40%) waar ik in principe niet snel mee akkoord ga. Maar ik ben uiteindelijk super tevreden over de samenwerking, het geleverde werk en de prijs :-)
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/
Nick
lid

Bericht door Nick »

Bedankt voor je mening. Men gaf aan dat de firma in oktober een doorstart heeft gemaakt en twee mensen vanuit de firma namen het bedrijf over. De foto's waren mij ook opgevallen en ik heb ze daarover gecontacteerd. Ze hebben we eigenlijk bijna direct een reeks foto's van installaties bezorgd. Ik denk dat dat wel goed zit.

Ik ben blij dat je ook het voorbeeld geeft ivm de airco. Stel dat er zich problemen voordoen, en de firma houdt op de bestaan. Dan moet er enkel gezocht worden naar een installateur die ook deze producten kan verdelen? Of zie ik het iets te simpel?

Daarbij komt nog dat, van de 6 offertes die ik liet maken (nog 1 af te wachten volgende week), deze van Ecoworld echt wel de meest scherpe is tot nu toe...
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Zie het als je wagen, als je plaatselijke garage sluit ga je naar een andere.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Wally©
Master lid
Contacteer:

Bericht door Wally© »

Nick schreef: 21 aug 2019, 19:09 Bedankt voor je mening. Men gaf aan dat de firma in oktober een doorstart heeft gemaakt en twee mensen vanuit de firma namen het bedrijf over. De foto's waren mij ook opgevallen en ik heb ze daarover gecontacteerd. Ze hebben we eigenlijk bijna direct een reeks foto's van installaties bezorgd. Ik denk dat dat wel goed zit.

Ik ben blij dat je ook het voorbeeld geeft ivm de airco. Stel dat er zich problemen voordoen, en de firma houdt op de bestaan. Dan moet er enkel gezocht worden naar een installateur die ook deze producten kan verdelen? Of zie ik het iets te simpel?

Daarbij komt nog dat, van de 6 offertes die ik liet maken (nog 1 af te wachten volgende week), deze van Ecoworld echt wel de meest scherpe is tot nu toe...
Dan moet het niet moeilijk om vertrouwenswekkende voorwaarden van betaling te bekomen...

Denk...minimum voorschot....redelijke betaling na installatie en officieuse inbedrijfsstelling...rest na keuring...
10 Phono Solar 270 Mono Full Black 2700 Wp O180° H35° Omvormer GoodWe 2500-NS
Schaduw (eiken) van medio oktober tot begin maart...
simon12

Bericht door simon12 »

Nick.

Heb je er nu laten plaatsen door Ecoworld?

Bedankt.
DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW »

Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/
elviravandewalle

Bericht door elviravandewalle »

Begin juli zonnepanelen geplaatst, maar ben nog steeds ah wachten op de keuring. Is dit normaal ? We zijn 3 maanden verder ....
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Nee dat is zeker niet normaal maar ik begin er voor te vrezen als ik bovenstaande lees.
Heb je wel alle documenten zodat je zelf een keuring kan aanvragen?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

rik de mol

Bericht door rik de mol »

elviravandewalle schreef: 18 okt 2020, 07:56 Begin juli zonnepanelen geplaatst, maar ben nog steeds ah wachten op de keuring. Is dit normaal ? We zijn 3 maanden verder ....
elviravandewalle schreef: 18 okt 2020, 07:56 Begin juli zonnepanelen geplaatst, maar ben nog steeds ah wachten op de keuring. Is dit normaal ? We zijn 3 maanden verder ....
bij ons ook zonnepanelen geplaatst in juni, nog steeds geen keuring, al verscheidene malen gebeld gingen mij op de hoogte houden, niets gehoord.
vrijdag een mailtje gestuurd, nog steeds geen antwoord dus besluit ik dat de firma eco world een onbetrouwbare firma is
Welke documenten moet ik hebben om zelf een keuring aan te vragen?
Ik heb adressen van keuring firma gekregen van Fluvius welke mij een bericht hadden gestuurd omdat de panelen nog niet waren aangemeld
mvg

rik de mol
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Voor de keuring heb je de gegevens van de omvormer nodig en een ééndraadschema en situatieschema.
Of je van de panelen ook papieren moet hebben weet ik niet.
Best even bij het keuringsorganisme navragen.
.

Mercier
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Mercier »

Installateurs hier zullen kunnen bevestigen dat de laatste maanden hun agenda volgeboekt was en ze zelfs installaties voor 1januari niet meer konden aannemen. Niet te verwonderen dat de keurders ook overbelast zijn. Er zullen heel wat installaties geen keuring hebben voor het einde van het jaar omdat de keurders ook een overvolle agenda hebben. En omdat de keuring de datum is die geldt voor in aanmerking te komen van de terugdaaiende teller, hebben we hier een probleem.
Mogelijk wordt daar van hogerhand een mouw aangepast.
Dat is in elk geval wat ik van installateurs hoor.
Michiel____

Bericht door Michiel____ »

Van 1 van de installateurs waar ik offerte bij vroeg werd gezegd dat men, indien keuring niet meer lukte in 2020, een 'negatief' keuringsverslag ging worden opgemaakt (zonder langskomen) en dat men dan begin 2021 terug zou komen om de installatie effectief te keuren. De datum van 1e keuring zou blijkbaar tellen.

Geen idee of dit ook effectief zo gedaan zou worden, aangezien we met iemand anders in zee gingen en ondertussen alles keurig werkt. Dit alles binnen de 4 weken (vanaf onze GO tot en met keuring).
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Een paar jaar geleden was dat de norm, toen werd er snel een omvormer gehangen en gekeurd, daarna alles afgemaakt en herkeurd, dan kreeg je je GSC nog.
Maar dat is later allemaal teruggedraaid.
Ik zou er nu dan ook niet op rekenen!
.

john32
lid

Bericht door john32 »

Het is ook gewoon fraude! Overigens: eind september eerst keuring hier. Afgekeurd; nieuwe keuring volgende week was geen probleem.
Plaats reactie