leveranciers kiezen

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
Wallygator
lid
Installatie Land: België

leveranciers kiezen

Bericht door Wallygator »

Goeiemorgen,

Ik heb de laatste weken enkele mensen laten langskomen om offertes te maken voor onze woning. Ik heb een zeer dubbel gevoel bij enkele van de firma's, dus hieronder mijn bedenkingen van een paar zonder het nog maar over de offertes te hebben. Ik had graag geweten wie jullie zouden aanraden.

Opteco: Het verhaal van de wonderchips in de Jinko panelen en als enigste DE oplossing tegen hotspots. Klinkt allemaal goed, maar wat me niet aanstaat is dat de vertegenwoordiger zijn product als beste doet overkomen door het volledige verhaal van andere leveranciers als leugens weg te zetten (en ik moet hem dan maar geloven..). Ik heb al meermaals enkele van zijn beweringen kunnen ontkrachten met behulp van websites van andere leveranciers. Ook in de kleine lettertjes staat dat voor werken onder garantie alsnog transportkost en werkuren betaald moeten worden, geen aansprakelijkheid als ze zelf fout boren,... In de offerte is het ook niet helemaal duidelijk welke garanties er geboden worden en welke technische spec's de panelen hebben. Het gaat over Jinko's met 305WP. De offerte zit qua WP en € even hoog als die van go solar voor de sunpower maxion 3 panelen. Ik vind dit zeer "pusherig", soms op het randje van leugenachtig en heb er een zeer onaangenaam gevoel bij, hoewel de vertegenwoordiger wel zeer vriendelijk is.

Go solar: Het verhaal van de sunpower maxion 3 wonderpanelen gesteund door Total en president Trump, met NASA als goede klant. 25jaar garantie op alles behalve omvormer, werkuren en transport inclusief. Ook word er gesproken over 92% opbrengstgarantie na 25jaar, waar Jinko niet over repte. We hebben veel info gekregen, direct technische fiches op tafel die we mochten houden en natuurlijk de cel eens plooien om te bewijzen dat ze niet breekt. Ik had hier een zeer aangenaam gevoel bij, maar twijfel nu toch door toedoen van de Opteco verkoper. Het bedrijf zou onder andere: niet meekunnen laatste tijd, en technisch achter jinko aan huppelen. Go Solar en sunpower zouden financieel niet goed bezig zijn, en dus hun garanties niet waar kunnen maken, geen oplossing hebben voor de levensgevaarlijke hotspots, hun fabriek zou manuele arbeid gebruiken ipv de machines van Jinko, enzovoort. Moet ik mij hier zorgen over maken of is dit toch een veilige keuze?

als laatste batisol: Ik had de indruk dat hij qua technologie niet helemaal mee was met de rest ( kan natuurlijk verkeerd zijn, gewoon omdat hij geen wonderpaneel verkoopt). Ik heb voor de offerte ook een keuze moeten maken tussen zoveel verschillende merken,soorten, panelen en opstellingen dat ik eigenlijk de bomen door het bos niet meer zag. Ik heb dan liever dat ze mij een of enkele voorstellen doen die in hun ogen de beste zijn.

Dus wat is jullie mening over deze installateurs? Zou ik bij een van deze blijven of toch nog naar anderen zoeken?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: leveranciers kiezen

Bericht door janus »

Verkopers blijven altijd verkopers en zullen vaak van alles proberen om klanten binnen te halen, dat is immers hun bron van inkomsten.

Je kan in mijn ogen beter hun offertes hier laten beoordelen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Wallygator
lid

Bericht door Wallygator »

Bedankt voor de snelle reactie. Ik maak er direct werk van.

Haxormse
Donateur
Donateur

Bericht door Haxormse »

Ik heb opteco hier ook over de vloer gehad , en veel van de zaken die hij vertelde klopte niet . Ook de prijs van een jinko paneel is de helft van een lg paneel , maar ze vragen er wel dezelfde eindprijs voor :eek:

Plaats reactie