nieuwe installatie dendermonde

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
happybrontosaur
Installatie Land: België

nieuwe installatie dendermonde

Bericht door happybrontosaur » 12 mar 2018, 14:25

Hallo,

Ik ben nieuw. We zouden zonnepanelen overwegen alleen.. hoe begin je eraan om de juiste installateur te kiezen ?
Is er een lijst van installateurs voor de regio dendermonde op dit forum te vinden ?

Vorig jaar hebben we deelgenomen aan een groepsaankoop maar deze zonnepanelen werden los gelegd op het dak, met ballast. We zien het niet zitten om de zonnepanelen los op een plat dak van 8m hoogte te leggen. We zoeken dus iets dat vastgemaakt kan worden, op een frame ofzo...

Ons stroomverbruik is aan de lage kant, 1500kwh, dus geinstalleerd vermogen <2k.

alvast veel dank om ons op weg te zetten,

Steven

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: nieuwe installatie dendermonde

Bericht door janus » 12 mar 2018, 15:12

Welkom hier.

Hier vind je de mogelijkheid om aan goede installateurs te komen in jouw omgeving.

Een los paneel op het dak is een prima methode, mits voldoende ballast natuurlijk!

En misschien heb je wat tips hoe je aan zo'n ongelooflijk laag verbruik komt?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 12 mar 2018, 15:39

happybrontosaur schreef:
12 mar 2018, 14:25
Hallo,

Ik ben nieuw. We zouden zonnepanelen overwegen alleen.. hoe begin je eraan om de juiste installateur te kiezen ?
Is er een lijst van installateurs voor de regio dendermonde op dit forum te vinden ?

Vorig jaar hebben we deelgenomen aan een groepsaankoop maar deze zonnepanelen werden los gelegd op het dak, met ballast. We zien het niet zitten om de zonnepanelen los op een plat dak van 8m hoogte te leggen. We zoeken dus iets dat vastgemaakt kan worden, op een frame ofzo...

Ons stroomverbruik is aan de lage kant, 1500kwh, dus geinstalleerd vermogen <2k.

Steven
Wat dacht je hiervan. Het frame is vastgemaakt aan de zijmuren en kan niet wegvliegen door wind.
Oriëntatie dak 165° helling frame 25°

Afbeelding

De achterkant is dicht gemaakt zodat er geen onder de panelen kan.
Geschatte opbrengst 2000 kWh per jaar

Afbeelding
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

happybrontosaur

Bericht door happybrontosaur » 13 mar 2018, 16:09

janus schreef:
12 mar 2018, 15:12
Welkom hier.

Hier vind je de mogelijkheid om aan goede installateurs te komen in jouw omgeving.

Een los paneel op het dak is een prima methode, mits voldoende ballast natuurlijk!

En misschien heb je wat tips hoe je aan zo'n ongelooflijk laag verbruik komt?
bedankt voor reactie, we zijn maar met twee, koken, verwarmen op gas en hebben zuinige lampen en toestellen.

steven

happybrontosaur

Bericht door happybrontosaur » 13 mar 2018, 16:11

waldonk schreef:
12 mar 2018, 15:39
happybrontosaur schreef:
12 mar 2018, 14:25
Hallo,

Steven
Wat dacht je hiervan. Het frame is vastgemaakt aan de zijmuren en kan niet wegvliegen door wind.
Oriëntatie dak 165° helling frame 25°

Afbeelding

De achterkant is dicht gemaakt zodat er geen onder de panelen kan.
Geschatte opbrengst 2000 kWh per jaar

Afbeelding
bedankt voor de reactie waldonk,

Deze opstelling zou bij ons ook werken denk ik, we hebben een gelijkaardig gebouwtje op ons dak om de panelen op te plaatsen.
Kan je een installateur aanbevelen ?

steven

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 13 mar 2018, 17:25

Wase Zon werkt wel in uw regio, vraag eens naar Christophe ;-)
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 15 mar 2018, 09:28

happybrontosaur schreef:
13 mar 2018, 16:11
Deze opstelling zou bij ons ook werken denk ik, we hebben een gelijkaardig gebouwtje op ons dak om de panelen op te plaatsen.
Kan je een installateur aanbevelen ?
steven
Ik heb het draagframe zelf gemaakt en op het dak geplaatst. Mijn installateur wil ik niet aanbieden want hoewel de afspraak was binnen de 6 weken is hij blijven treuzelen met de meest onzinnige smoezen tot bijna 3 maand. Zijn elektrieker kon zelfs de omvormer niet instellen, dat heeft gelukkig DaRkMaN_FX voor mij willen regelen.
Als je handig genoeg bent wil je ik wel uitleggen hoe en met wat je het frame kan maken.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

happybrontosaur

Bericht door happybrontosaur » 18 mar 2018, 17:13

DaRkMaN_FX schreef:
13 mar 2018, 17:25
Wase Zon werkt wel in uw regio, vraag eens naar Christophe ;-)
bedankt !

Heb contact opgenomen via email maar geen reactie en zo is het meestal.
Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan om installateurs te contacteren maar nooit antwoord.
Ik vermoed dat ons verbruik 1500kwh te weinig is en dat ze daar niet voor buitenkomen.
gr

Steven

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 18 mar 2018, 19:45

Je moet ze ook wel een paar werkdagen de tijd geven om te kunnen antwoorden.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

spicyalan
lid

Bericht door spicyalan » 19 mar 2018, 08:04

happybrontosaur schreef:
18 mar 2018, 17:13

Heb contact opgenomen via email maar geen reactie en zo is het meestal.
Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan om installateurs te contacteren maar nooit antwoord.
Ik vermoed dat ons verbruik 1500kwh te weinig is en dat ze daar niet voor buitenkomen.
gr

Steven
Eigenlijk zoals mijn ervaring. Via een webtool 4 firma's aangewezen gekregen voor een offerte. Hiervan heeft er welgeteld 1 een offerte gemaakt (2 andere hebben wel gebeld, maar verder niets meer gestuurd). Die éne offerte bevatte dan weer een aantal rode vlaggen (te hoog berekend rendement, kwpprijs van 1,8€,...).
Vervolgens heb ik zelf 4 firma's aangeschreven (2 kleintjes en 2 zeer grote), en van die kleintjes heeft geen enkele geantwoord. Van 1 grote had ik van dag 2 al een deftige offerte en is deze dezelfde week nog komen kijken.
Dit ging dan nog over een +-3kwp installatie, op pannedak (zo standaard als maar kan).

Plaats reactie