Groepsaankoop Limburg (Ichoosr)

Oproep groepsaankopen
Plaats reactie
Bas
Senior lid
Installatie Land: België

Groepsaankoop Limburg (Ichoosr)

Bericht door Bas » 14 mar 2017, 15:28

De veiling van de groepsaankoop Limburg van IChoosr is afgelopen en de 'winnende' leveranciers zijn Izen en KTI-WTI. Ze gebruiken beide Talesun panelen gecombineerd met een Solis omvormer (Izen) of een SAJ omvormer (KTI-WTI).

Ik was dit aan het nakijken voor enkele vrienden en vond veel klachten over KTI-WTI. Ik contacteerde IChoosr hierover + het feit dat ze niet over een RESCert certificaat lijken te beschikken terwijl dit wel een vereiste is volgens hun eigen voorwaarden. Het bedrijf heeft ook al meerdere groepsaankopen gewonnen dus dit is geen alleenstaand geval. Eerst kreeg ik vlot antwoord op mijn vragen tot het over het certificaat ging. Nu krijg ik al even geen antwoord meer.

Mijn raad voor mede-Limburgers: probeer voor Izen te gaan. Zij lijken mij meer betrouwbaar! Of nog beter: kies voor een lokale installateur! (beide bedrijven komen uit Antwerpen). Sowieso geen fan van groepsaankopen...

Wel benieuwd of ik nog antwoord ga krijgen van IChoosr. Ik geef in ieder geval niet op en blijf de ambetante kl**t uithangen ;-)

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Groepsaankoop Limburg (Ichoosr)

Bericht door janus » 14 mar 2017, 18:13

Er zijn al meer klachten over de door Ichoosr georganiseerde groepsaankopen ter sprake gekomen op het forum.

Gebruik de zoekfunctie maar eens search.php?keywords=Ichoosr+
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 14 mar 2017, 18:29

Dat vind ik eigenlijk nog goed meevallen gezien het aantal groepsaankopen en bijhorende installaties... Of de gedupeerden klagen niet op dit forum, of ze weten nog niet dat ze gedupeerd zijn, of de kwaliteit valt nog wel mee tegenwoordig...

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jeroen beeckx » 14 mar 2017, 22:05

Bas schreef:
14 mar 2017, 18:29
Dat vind ik eigenlijk nog goed meevallen gezien het aantal groepsaankopen en bijhorende installaties... Of de gedupeerden klagen niet op dit forum, of ze weten nog niet dat ze gedupeerd zijn, of de kwaliteit valt nog wel mee tegenwoordig...
ligt een beetje aan onze "Vlaamse aard" vrees ik...

een tegenvallende aankoop schreeuwen we nu éénmaal niet graag van de daken....

er zijn inderdaad firma"s waar je zelden of nooit een tevreden klant over hoort...
slechte reclame doet overduidelijk veel minder makkelijk de ronde dan goede reclame...

Mvg
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 16 mar 2017, 12:07

Ze hebben geantwoord!
"De heer Ruben Pellegroms van KTI-WTI heeft een opleiding "Installateur van hernieuwbare energie - fotovoltaïsche zonne-energiesystemen" te Genk (Syntra) gevolgd en succesvol afgerond. Deze opleiding startte op 14/09/2016.

Rescert moet dit certificaat nog verwerken en vermelden op de website. Wij verwachten dat dit één van de volgende weken in orde wordt gebracht.

Deelnemers worden verdeeld per regio. Door deze regioverdeling, krijgen zij een leverancier toegewezen. Deelnemers kunnen geen keuze maken in de leverancier. Alle leveranciers voldoen aan dezelfde eisen en werken met producten die ook voldoen aan diezelfde eisen."

Voor deze groepsaankoop voldoet KTI-WTI dan toch aan de vereisten. Het kan inderdaad even duren eer een naam op de website van RESCert verschijnt, dus ik geloof hun wel. Voor de vorige groepsaankopen beschikten ze dus niet over dat certificaat, maar was toen misschien ook nog geen vereiste...

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jeroen beeckx » 16 mar 2017, 21:51

Dus omdat wij het certificaat niet hebben, voldoen we niet aan de kwaliteit-eisen van de groepsaankoop? :D

Oef! $*

Er mag toch eens gelachen worden he?
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 17 mar 2017, 10:46

jeroen beeckx schreef:
16 mar 2017, 21:51
Dus omdat wij het certificaat niet hebben, voldoen we niet aan de kwaliteit-eisen van de groepsaankoop? :D

Oef! $*

:D :tu:
Vertrouwen in een installateur is toch belangrijker dan een certificaat (persoonlijke mening)
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 17 mar 2017, 11:25

DaRkMaN_FX schreef:
17 mar 2017, 10:46
jeroen beeckx schreef:
16 mar 2017, 21:51

Oef! $*

:D :tu:
Vertrouwen in een installateur is toch belangrijker dan een certificaat (persoonlijke mening)
Tuurlijk, maar veel mensen weten niks over zonnepanelen en daar kunnen installateurs ook misbruik van maken. Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Van de installateur of die mee wil doen aan een groepsaankoop waar de marges heel klein zijn en van de klant of die het vertrouwt om op zo een manier een installatie die lang moet meegaan te laten plaatsen.

De tijd zal het uitwijzen welke de beste keuze was...

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 18 mar 2017, 21:02

Sommigen denken ook meer economisch (ROI) tov lange termijn (ecologisch)
Mijn installateur doet tegenwoordig 2 a 3 offertes (budget & premium).
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 19 mar 2017, 11:07

Naief om te denken dat de prijzen in groepsaankoop het goedkoopst zijn, je kan die prijzen gebruiken als referentie.
Waarom maanden wachten wanneer ze komen plaatsen dat je met zelfde prijs of minder een installateur om den hoek kan laten plaatsen .
Met de één zijn prijs naar de ander te lopen kan je de prijs drukken, de oudste truc van de wereld

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 19 mar 2017, 20:04

Ik denk niet dat veel installateurs onder de 1 euro per Wp (willen) geraken

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 20 mar 2017, 09:12

Bas schreef:
19 mar 2017, 20:04
Daar ben je mis, buur heeft 0,97 euro en zijn laagste prijs was 1,23 euro

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 20 mar 2017, 10:01

alfa schreef:
20 mar 2017, 09:12
Bas schreef:
die zin snap ik even niet... en 1 is ook nog niet veel... :mrgreen:

en dan hangt het er ook nog maar vanaf welke kwaliteit er op het dak ligt. iedereen kan de goedkoopste materialen gebruiken en aan zo een prijs geraken, maar niet iedereen wil dat...

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 20 mar 2017, 12:41

Bas schreef:
20 mar 2017, 10:01
alfa schreef:
Bas schreef:

en dan hangt het er ook nog maar vanaf welke kwaliteit er op het dak ligt. iedereen kan de goedkoopste materialen gebruiken en aan zo een prijs geraken, maar niet iedereen wil dat...
De keerzijde is ook zo ,hogere prijs met mindere kwaliteit om meer winst te maken.
Is als bij bol.com je kan goedkoper door rechtstreeks te kopen van doorverkoper en bol.com uitschakelen.
Groepsaankoop van nutsvoorziening is ook niet altijd goedkoopste.
Uiteindelijk is het een referentieprijs waar er nog rek op zit of denk je dat die groep organisator dit gratis inricht?
Heb ooit een auto gekocht voor mijn dochter en prijs bleef uiteindelijk steken op 10% van eerste prijs en toch is er één die nog 5% meer gaf.
Die groepsaankopen is goed om prijzen te drukken en onder druk te houden.

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 20 mar 2017, 13:23

alfa schreef:
20 mar 2017, 12:41
Bas schreef:
20 mar 2017, 10:01
alfa schreef:

De keerzijde is ook zo ,hogere prijs met mindere kwaliteit om meer winst te maken.
Is als bij bol.com je kan goedkoper door rechtstreeks te kopen van doorverkoper en bol.com uitschakelen.
Groepsaankoop van nutsvoorziening is ook niet altijd goedkoopste.
Uiteindelijk is het een referentieprijs waar er nog rek op zit of denk je dat die groep organisator dit gratis inricht?
Heb ooit een auto gekocht voor mijn dochter en prijs bleef uiteindelijk steken op 10% van eerste prijs en toch is er één die nog 5% meer gaf.
Die groepsaankopen is goed om prijzen te drukken en onder druk te houden.
Prijzen onder druk zorgen veel sneller voor problemen met kwaliteit dan andersom...
Om uw vergelijking met een auto juist te maken: je wilt een auto maar wil er niet teveel voor betalen. Een Mercedes is te duur, dus stelt de handelaar een Opel voor die minder kost, jij wil nog minder betalen, dus stelt de handelaar een Dacia voor. Je hebt uiteindelijk minder betaald, maar je hebt natuurlijk wel een Dacia en geen Mercedes. Voor sommigen is dit geen probleem, anderen willen toch liever de Mercedes...
http://www.renewableenergyworld.com/art ... hange.html

De race to the bottom die momenteel in de PV wereld aan de gang is, zorgt zeker niet voor betere kwaliteit. Veel hangt natuurlijk af van de eerlijkheid van de installateur. Liever iets meer betalen dan dat het bedrijf binnen 2 jaar failliet is. Want er wordt helemaal niet veel verdiend op die prijzen die in de groepsaankopen gehanteerd worden.

Plaats reactie