SolarEdge - micro-omvormers?

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
gco13
Installatie Land: België

SolarEdge - micro-omvormers?

Bericht door gco13 » 10 apr 2019, 12:28

Ik heb hier een offerte voor een 2de installatie van een SolarEdge SE2200H icm 11 Ackome SK6610P 275 panelen. In de offerte wordt gewag gemaakt van micro-omvormers, dit biedt wat voordelen met schaduw en zo veronderstel ik maar zijn daar ook geen nadelen aan verbonden? De meeste leveranciers lijken dit te promoten, maar ben een beetje bang dat het weer iets extra is dat stuk kan gaan.

Iemand verder ervaring met SolarEdge omvormers of Ackome panelen, want is me niet echt bekend.

Mijn bestaande installatie is een 4KW SMA Sunny Boy icm 24x 200W Hyundai polycrystallijn van 8 jaar oud, waar ik heel tevreden van ben (gemiddelde opbrengst 4900 kWh per jaar, nog geen problemen gehad)

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: SolarEdge - micro-omvormers?

Bericht door janus » 10 apr 2019, 13:15

SolarEdge werkt met optimizers per paneel om het beste resultaat uit een paneel te krijgen, van de optimizers gaat het naar de omvormer.
Micro-omvormers zijn kleine omvormers die per paneel of per 2 panelen werken, dat is dus geheel iets anders.

Solar Edge is al een paar jaar op de markt en wordt vooral aangeraden bij schaduw
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

bke
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: SolarEdge - micro-omvormers?

Bericht door bke » 10 apr 2019, 18:12

Micro-omvormers zijn ideaal bij veel schaduw, ze zijn immers totaal onafhankelijk. Ik heb zelf 2 installaties met enphase micro-omvormers, deze zijn kwalitatief heel degelijk. Ik heb er één stuk gehad pas na de plaatsing, waarschijnlijk een maandag ochtend model. Belangrijk bij micro-omvormers is dat je een deftig merk neemt met ervaring (zoals enphase), want er zijn toch al fabrikanten op de fles gegaan omdat de toestellen naderhand problemen kregen ten gevolge van een slecht ontwerp en de blootstelling van de toestellen aan de elementen.

Plaats reactie