Offertes omvormers

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
marley
junior lid
Installatie Land: België

Offertes omvormers

Bericht door marley » 21 mar 2019, 09:40

Ivm mijn offertes heb ik een paar vragen ivm de omvormers:
- volgens installateur zijn SAJ en SMA niet goed als je later een batterij wil plaatsen. Ze kunnen wel werken met een batterij maar het zal veel meer kosten. Solar edge(parallel)is dit wel, enkel een interface en klaar is kees.
- SMA zal binnenkort betalend worden om te monitoren + display is weg dus beter kiezen voor SAJ. Is ook veel goedkoper.

Klopt dit allemaal?
Ter info: ik heb geen schaduw op mijn (plat) dak.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Offertes omvormers

Bericht door janus » 21 mar 2019, 09:54

Als je wilt gokken dat je ooit in de verre toekomst een batterij systeem zal kopen dan is op dit moment Solaredge misschien iets betere keuze.
Maar weet jij welk batterij systeem er over x jaar op de markt komt? misschien werkt dat wel weer weer geheel anders.

De SMA omvormers kun je ook monitoren via wifi op je telefoon of computer, display heb je dus niet nodig.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

bartgo
Master lid
Installatie Land: België

Offertes omvormers

Bericht door bartgo » 21 mar 2019, 09:57

Sma betalend voor monitoring. Dus dat zou betekenen dat de Sunny Portal betalend wordt? Zou me verwonderen. Ik denk dat Sma juist het meest ontwikkelde systeem is omdat het moederland Duitsland al veel verder staat in de monitoring en Managing van verbruik in huis en terugleveren aan net. Daar is de home manager met batterij dagelijkse kost.

Ik vermoed dat er minder marge zit op Sma vergeleken met solar edge en dat de installateur daarom je dit kromme advies geeft.

Plaats reactie