defecte SMA SB3000 WinWatt OPGELET

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
mechanik
junior lid
Installatie Land: België

defecte SMA SB3000 WinWatt OPGELET

Bericht door mechanik » 04 okt 2018, 16:06

ik heb de pech een defecte omvormer SB3000 te hebben nu en had een ticket laten aanmaken via WinWatt daar de oorspronkelijke installateur in faling gegaan is.
Ik had dat beter niet gedaan via WinWatt daar zij 185,50€ verplaatsings en installatiekosten aanrekenen daar waar de installateur al een vergoeding van SMA krijgt en dus 2 maal aan de kassa passeert …
Ik had veel vroeger eerst contact moeten opnemen met andere installateurs om te horen of zij extra kosten aanrekenden … want EWS Energy van Merchtem rekenen geen extra kosten niet en stellen zich tevreden met de forfaitaire onkosten vergoeding van SMA ...

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: defecte SMA SB3000 WinWatt OPGELET

Bericht door janus » 04 okt 2018, 16:31

Kon het niet direct via SMA?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

mechanik
junior lid

Bericht door mechanik » 04 okt 2018, 16:57

nee, ze werken enkel via hun erkende installateurs ….

SunTronics
Senior lid
Contacteer:

Bericht door SunTronics » 06 okt 2018, 17:06

Mechanik,

wij deden dit vroeger ook gratis en waren tevreden met de vergoeding van sma, doch zijn er van sma verschillende garanties mogelijk op omvormers :
garanties met vergoeding en garanties zonder !

wij bestelden voor onze klanten garanbties met vergoeding maar zien dat andere installateurs garantie kochtn zonder vergoeding of totaal niet ..

vandaar wij nu ook altijd een vergoeding aan onze (niet klanten) rekenen die een omruiling vragen, we werken niet graag voor niets...

dit zijn gewoon lessen uit het verleden.

Voor onze klanten vervangen we gewoon gratis, zij geven ons nl al jaren reclame :-) :tu: :tu: :tu:

Kaliko
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Kaliko » 06 okt 2018, 17:16

Zit een omvormer niet in de brandverzekering ?

SunTronics
Senior lid
Contacteer:

Bericht door SunTronics » 06 okt 2018, 17:33

Kaliko schreef:
06 okt 2018, 17:16
Zit een omvormer niet in de brandverzekering ?
als het brandschade of bliksem is wel ja, maar niet op leeftijd of kwaliteit van het toestel ...

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 07 okt 2018, 09:47

SunTronics schreef:
06 okt 2018, 17:06
vandaar wij nu ook altijd een vergoeding aan onze (niet klanten) rekenen die een omruiling vragen, we werken niet graag voor niets...

dit zijn gewoon lessen uit het verleden.

Voor onze klanten vervangen we gewoon gratis, zij geven ons nl al jaren reclame :-) :tu: :tu: :tu:
Lijkt me fair :tu:
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

mechanik
junior lid

Bericht door mechanik » 08 okt 2018, 06:22

suntronics, dat er verschillende soorten garantie zijn bij SMA heb ik in de tussentijd ook ontdekt maar als klant kan ik dat niet gewoon zien, wat ik wel zag op mijn papieren dat is dat dat de garantie kosteloze omruiling EN plaatsing inhield.

WINWATT maakt trouwens, wat ze mij toch gezegd hebben, voor ELKE vervanging van een omvormer een FOFAITAIRE offerte op en die verschillende elementen bevat die trouwens niet uitgevoerd geweest zijn, nakijken spanning DC en AC-kant, visuele inspectie zonnepanelen en een nog de en of andere inspectie.

Bij het vervangen van de omvormer was ik benieuwd om te zien wat er gebeurde en waar ik voor vreesde niets, omvormer werd van de muur gehaald en gewoon vervangen door de nieuwe en aangesloten zonder eerst eens te checken of er nergens een kortsluiting was of niet ...

wat ik wel weet dat is dat ze een potentiele extra installatie kwijtgespeeld zijn daar we eraan dachten om op onze achtergevel een nieuwe reeks van 10 panelen te plaatsen die dan tevens kon dienen als zonnewering en aangesloten kon worden op een "batterij-pak", hiervoor gaan we nu bij de concurrent uit Merchtem gaan horen die bereid was om de omvormer gewoon aan SMA-vergoeding te wisselen. Dus uiteindelijk heeft winwatt op korte termijn winst gemaakt maar op langere termijn maken ze verlies door een potentiêle klant tegen zich in het harnas te jagen ...

Kaliko
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Kaliko » 08 okt 2018, 08:50

@SunTronics

Welke garantie geven jullie aan je klanten ?

Plaats reactie