Ja, das dan 1100 euro voor 4 jaar garantie he... En enkel garantie op omvormer, niet op productieverlies, miserie da ge ermee hebt enz. + Als er weer een fiets tegen valt (of eender wat dat mijn eigen fout is) kan ik fluiten naar die garantie en mijn 1100 euro

Garantie is voor mij meestal vrij waardeloos.
Repareren is bovendien milieuvriendelijker en produceert minder afval. Ook hebben cowboys zoals solar-assistance weer een omvormer minder om mensen mee in 't zak te zetten

Ik heb ook 1 string van 20 panelen liggen, das 700V, wat heel wat omvormers niet aankunnen. Mijn diehlke zijne MPPT trackt tot 710V en kan max 880V aan. Voor een nieuwe omvormer moet ik waarschijnlijk op het dak kruipen en mijn panelen gaan herbekabelen naar 2 paralelle strings.
Verder dien ik na reparatie ook niets aan te geven aan de DNB. Wie weet anders wat ze met die aangifte later nog doen (wie vertrouwt die nog? )
Mijn installatie van 4500Wp bracht in de afgelopen 11 jaar ook altijd tussen de 4600kWh en 5200kW h per jaar op, wat heel goed is voor een ZW orientatie (berekend destijds op 3800kWh per jaar).
De Diehl trackt wisselvallig weer (zon-bewolking) een stuk sneller dan de SMA's van mijn buur.
Omvormerservice doet ook een preventief onderhoud waarbij ze de onderdeling die vaak stukgaan of verslijten (relais, contactoren) vervangen.
PS. met mijn auto's rijdt ik ook 15-20 jaar

en mijn motos zijn van 1998 en 2000 en rijden beiden nog prima. Consuminderen he

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.