Solyndra/Sunhunter

Hier graag ervaringen over verschillende merken PV's
Plaats reactie
jeanke M
Installatie Land: Maak keuze

Solyndra/Sunhunter

Bericht door jeanke M » 10 mar 2014, 16:23

Hallo iedereen,

Ik heb niet direct een recente reactie gevonden op het forum over de Solyndra/Sunhunter panelen, daardoor dit nieuw onderwerp. Sommige van jullie hebben misschien deze panelen al enkele jaren liggen, hoe zijn de ervaringen, duurzaam, defecten ? Ik heb reeds gelezen dat de opbrengst aan de lagere kant is en dat de fabrikant failliet is, dit zijn zeker 2 nadelen. Zoals jullie misschien ook al gevonden hebben op het net worden deze panelen tegenwoordig aangeboden voor 0.75 EUR/WP BTW inbegrepen (inclusief omvormer en montagemateriaal voor het zelf te installeren). Die prijs is aanlokkelijk, maar is het de moeite waard? Misschien dat ik beter iets meer geld geef aan de gewone standardpanelen.

Bedankt voor jullie reactie

Groeten

Jan

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Solyndra/Sunhunter

Bericht door janus » 10 mar 2014, 16:38

Prijs is aanlokkelijk, dus dan is het een kwestie van rekenen.

20 jaar 80% opbrengst of 1,50€/wp betalen en 100% opbrengst.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

jeanke M
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jeanke M » 17 apr 2014, 22:36

De firma waar ik eventueel die Solyndras had willen kopen is ermee gestopt : Durasun. Misschien dat ik dan toch eventueel ga overstappen naar de "standaard" panelen. Of kent er iemand die toch nog een betrouwbare firma kent die die Solyndras verkoopt?

ErikDD
Moderator
Moderator
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 17 apr 2014, 22:57

De kans is klein dat je die nog kunt kopen. De productie is al een hele tijd geleden gestopt (faillissement Solyndra/Sunhunter)
Waarschijnlijk heeft Durasun een oude stock opgekocht en kon die daarom goedkoop doorverkopen.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

Plaats reactie