salderen Frankrijk

Outside Belgium
Plaats reactie
wilbertvd
junior lid
Installatie Land: Frankrijk

salderen Frankrijk

Bericht door wilbertvd » 15 mei 2014, 12:41

Goedendag,

In Nederland heb ik zelf zonnepanelen liggen die de opgeleverde stroom weer terugleveren aan de energieleverancier en met een Ferrarismeter die geen terugloop beveiliging heeft, is mijn stroomverbruik uiteraard heel erg laag. Maar nu kom ik net terug uit het zonnige Zuid Frankrijk, waar steeds meer zonnepaneelinstallaties te zien zijn en zelfs sommige van duizenden panelen.(oude schuren van boeren die dit mijns inziens nooit kunnen financieren)

Nu is mijn vraag, kan iemand mij uitleggen of men als particulier zonnepanelen heeft, men dit ook kan salderen net zoals in Nederland.

Ik heb al diverse Franse fora bezocht maar mijn beheersing van de Franse taal met technische termen, breekt me dan toch op.

bij voorbaat dank

PS: voorbeeldfoto is als bijlage toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

DaRkMaN_FX
Master lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: salderen Frankrijk

Bericht door DaRkMaN_FX » 15 mei 2014, 12:53

In Frankrijk kan je hoge terugleververgoedingen krijgen

Lees dit maar eens
http://infofrankrijk.com/wonen-2/klusse ... nelen/2216
http://www.bati-depot.fr/actualite/

Daarnaast de EDF, die de stroom (nog) tegen een hoge prijs terugkoopt bij levering aan het net door particulieren, boeren en andere ondernemers.

Met een geïntegreerde fotovoltaïsche installatie aan het frame, kunt u de korting 0,58 € / kWh ontvangen.
Met een geïntegreerde fotovoltaïsche installatie aan het frame, kunt u uw elektriciteit verkopen aan EDF en kost 0,464 € / kWh. Dit tarief is gegarandeerd voor de gehele duur van het contract tussen u en EDF (Contract voor een periode van 20 jaar inzet)

Bij de verkoop van stroom door een particulier is geen belasting verschuldigd als de installatie niet sterker is dan 3 kilowatt crête (ongeveer 25 m² panelen). Boven deze grens moet fiscaal worden gewerkt met het regime van BIC.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

wilbertvd
junior lid
Installatie Land: Frankrijk

Bericht door wilbertvd » 15 mei 2014, 14:15

Dank voor de snelle reactie.

ik ga beide artikelen eens op mijn gemak doornemen

groet,

wilbert

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jeroen beeckx » 08 okt 2014, 11:55

Iemand die een te volgen stappenplan kent?

Blijkbaar moet je eerst een aanvraag doen alvorens te starten?

Wetgeving?

Merci!
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

Plaats reactie