firmware slimme meter Kamstrup

Outside Belgium
Plaats reactie
smiver
lid
Installatie Land: Nederland

firmware slimme meter Kamstrup

Bericht door smiver » 22 nov 2013, 10:06

Onlangs op het forum van Enexis gelezen:
Ik heb sinds 1,5 jaar deze slimme meter ivm het opwekken van energie echter viel het mij al vrij snel op dat deze meter slechts met hele kWh registreert waardoor je dus heel slecht het verloop van je verbruik en energieopwekking over de dag kunt volgen.

Is het mogelijk om deze meter ook achter de komma te laten registreren in het telegram wat naar de P1 poort gaat?

Ik heb deze vraag ook rechtstreeks aan Enexis gesteld ruim een jaar geleden maar behalve een ontvangstbevestiging nooit meer iets vernomen helaas.
Hier liep ik ook tegen aan met mijn slimme meter (Kamstrup 382JxC, is dus een ander type dan jij hebt). Enkele weken geleden een mail naar ‘duurzaam.produceren.kv@enexis.nl’ gestuurd met de vraag of dat niet anders kon. Binnen een paar dagen had ik antwoord dat er aan gewerkt werd en dat er binnenkort een software update kwam. Deze is gisteren doorgevoerd en heb nu dus drie cijfers achter de komma. Ook had ik vandaag een mail waarin dit werd medegedeeld.
antwoord Enexis:
Beste,

Het klopt dat wij voor alle types van de Kamstrup meter een firmware update geven. Op dit moment gebeurd dit nog niet volledig automatisch. Wanneer u een firmware update wilt, stuurt een e-mail met uw verzoek naar: duurzaam.produceren.kv@enexis.nl. De firmware update vindt elke woensdag plaats.
zelfenergieproduceren.nl

Heb zelf ook een email gestuurd en ja hoor, ik heb sinds vorige week ook 3 decimalen achter de komma :tu:
PV installatie 4500 Wp, 18x Schuco MPE 250 MS 96, SMA SB4000TL-21, H: 35°, O: 245°, In gebruik sinds 24/04/2012

marcelr
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Re: firmware slimme meter Kamstrup

Bericht door marcelr » 22 nov 2013, 19:08

Interessant!

's Kijken of Endinet in Ehv dat ook kan ...

grtz,

marcelr
zonneboiler: HRSolar, 120L, DeltaSol ES met warmtefluxmeting en DL2 logger, PV: 18x Sanyo HIT-N240SE10, Kostal PIKO 4.2, logging: PVdiary, raspberry pi, zuid 166°, helling 36°.

marcelr
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door marcelr » 28 nov 2013, 22:59

Net mail gehad van Endinet: 't Wordt volgende week woensdag gefikst ...
De firmware update vindt elke woensdag plaats.
't lijkt erop dat de firmware upgrader niet alleen bij Enexis alleen op de woensdagen werkt ;-)

grtz,

marcelr
zonneboiler: HRSolar, 120L, DeltaSol ES met warmtefluxmeting en DL2 logger, PV: 18x Sanyo HIT-N240SE10, Kostal PIKO 4.2, logging: PVdiary, raspberry pi, zuid 166°, helling 36°.

smiver
lid

Bericht door smiver » 29 nov 2013, 08:22

marcelr schreef:Net mail gehad van Endinet: 't Wordt volgende week woensdag gefikst ...
't lijkt erop dat de firmware upgrader niet alleen bij Enexis alleen op de woensdagen werkt ;-)

grtz,

marcelr
Zou het landelijk, via Tennet, geregeld worden :?:
PV installatie 4500 Wp, 18x Schuco MPE 250 MS 96, SMA SB4000TL-21, H: 35°, O: 245°, In gebruik sinds 24/04/2012

smiver
lid

Bericht door smiver » 29 nov 2013, 08:22

marcelr schreef:Net mail gehad van Endinet: 't Wordt volgende week woensdag gefikst ...

grtz,

marcelr
Zou het landelijk, via Tennet, geregeld worden :?:

marcelr
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door marcelr » 29 nov 2013, 19:27

Lijkt me onwaarschijnlijk. Tennet gaat over het hoogspanningsnet, niet het laagspanningsnet.
Wellicht dat de netbeheerders onderling afgesproken hebben dat onderhoud e.d. op woensdag over het GPRS net gaat, en datauitwisseling de rest van de tijd.

grtz,

marcelr

Plaats reactie