Kostal Piko 5.5 omvormer start niet meer op - ideeen

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
kennybuntinx
Installatie Land: België

Kostal Piko 5.5 omvormer start niet meer op - ideeen

Bericht door kennybuntinx » 04 sep 2018, 20:06

Onze kostal Piko 5.5 - 3F heeft deels de geest gegeven . Hij starte eerst niet meer op - geen enkel lichtje op het dashbord .

Opengedaan en de printplaat losgegschroefd boven het DC gedeelte ( er brandde alleen een D81 rood ) . Alles eens nagekeken op verbrande dingen in de bestaande printplaten , maar niets te zien .

Omvormer terug opgestart en plots werkte hij terug . Deze morgen ging hij weer niet . Zelfde procedure en hij ging terug .

Alleen is dat niet haalbaar om dit elke dag te doen . De omvormer is 8 jaar oud .

Als ik hem zou vervangen , zou ik terug voor kostal willen kiezen , maar ik wil ook klaar zijn voor batterijopslag ( zeker met Mr Dommelijn) . Nu dacht ik te vervangen met Kistol PIKO IQ 5.5 , maar weet niet als deze een goede omvormer is voor te werken met batterijopslag .

Enige tips voor reparatie ? Indien niet te repareren , welke nieuwe te kopen ivm batterijopslag ? En zou zoiets niet gedekt worden door de brandverzekering ?

Alle tips en advies welkom !

Kenny

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Kostal Piko 5.5 omvormer start niet meer op - ideeen

Bericht door janus » 04 sep 2018, 20:32

Voor reparatie kun je hier eens horen:
http://www.omvormerservice.be/

Je link naar de brandverzekering snap ik even niet?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 04 sep 2018, 20:36

Ook een keer kijken naar de kostal plenticore reeks mocht uwe omvormer niet verstelbaar zijn tegen een deftige prijs.

kennybuntinx

Bericht door kennybuntinx » 04 sep 2018, 21:09

Zou ik de brandverzekering niet kunnen "gebruiken" voor overspannigschade of zo ... TV kan dat ook blijkbaar .

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 04 sep 2018, 21:12

Minus de vrijstelling van rond de 258€ en de afschrijving na 8j gebruik, zal niet veel van overblijven, als je al iets zal krijgen.

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 05 sep 2018, 11:46

kennybuntinx schreef:
04 sep 2018, 21:09
Zou ik de brandverzekering niet kunnen "gebruiken" voor overspannigschade of zo ... TV kan dat ook blijkbaar .
Als er overspanningschade is, zijn er wel meer toestellen defect.
En zoals aangehaald: afschrijving & vrijstelling moet je ook nog in rekening brengen.

Btw: heb je geen extra garantie gekocht of gekregen bij uw installatie?

Als je voor batterij opslag wil gaan maar moet je wel een meetmodule bij kopen : Energy Meter EM300-LR
https://www.kostal-plenticore.com/en-gb

En hou er ook rekening mee dat de activatie van de batterij functie u rond de 450 euro kost.
http://shop.kostal-solar-electric.com/de/software.html

Als ik dan rondkijk naar Tesla Powerwall 2, deze heeft een ingebouwde inverter.
Dus ik denk dat de toekomst meer die richting uitgaat dan hybrid PV inverters
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Plaats reactie