Voilà, een Belgische oplossing: overschakelen naar 13 maanden per jaar. En weken met twee vrijdagen. En die slimme kilometerheffing is natuurlijk voor de elektrische wagens. Nu brengen de accijnzen op benzine en mazout 5,4 miljard euro per jaar op; als die gaan verminderen moet er wel "iets" anders op gevonden worden. Je kan ook geen rode elektriciteit verkopen.Wallace schreef: ↑11 jul 2018, 13:07Doet hier allicht weinig terzake maar op jullie auto komt die taks er ook hoor.
Tel daar dan nog de komende kilometerheffing bij en je hebt het totaalplaatje.
Ik denk dat je door de jaren heen een maandwedde xtra per jaar zal moeten versieren om aan die dingen te voldoen.
Kijk vanavond maar eens naar het weerbericht dan zie je hoe groot Belgie is ten op zichte van Europa.
Een speldekopje dus inderdaad en wij gaan eens de grote broek aantrekken ?
Het zal ze economisch gezien heel zuur opbreken en of iedereen er zoveel beter gaat van worden....
Maar onze bestuurders zweren natuurlijk allemaal dat het budgetneutraal gaat zijn. Althans voor sommigen ... Typisch verschijnsel bij een tax-shift: een deel van de taks verdwijnt naar ergens elders tot je een jaar later ergens elders de klop krijgt.