Storing op radio ontvangst

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
Wil
Installatie Land: Nederland

Storing op radio ontvangst

Bericht door Wil » 26 jun 2018, 08:52

Ik ben een zendamateur en heb zonnepanelen en een Growatt omvormer. Deze geeft een storing op de ontvangst op de HF banden die wij gebruiken.
Ik heb contact gehad met Growatt en de conclusie is dat de Growatt shine datalogger die met kabel is verbonden met de router de oorzaak is. Als ik de datalogger verwijder is de storing weg. De datalogger voldoet dus niet aan de EMC normen. Alleen nu hoor ik niets meer van Growatt of er een oplossing is. Ik heb de kabel al vervangen door een afgeschermde kabel. Maar dat hielp niet. De datalogger zelf is dus het probleem. De installateur heeft aangegeven dat zij niet verantwoordelijk is als de zonnenpanelen installatie storing geeft op de radio en ook niet helpt om een oplossing te vinden. Volgende stap is een nieuwe Growatt datalogger die via wifi verbind proberen. Gelukkig niet duur en als het niet de oplossing kan ik die binnen 7 dagen terug sturen.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Storing op radio ontvangst

Bericht door janus » 26 jun 2018, 13:16

Hou ons op de hoogte aub.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Wil

Bericht door Wil » 26 jun 2018, 14:15