Wie kent er Europesolar?

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
geertboeraeve
Installatie Land: België

Re: Wie kent er Europesolar?

Bericht door geertboeraeve » 05 dec 2014, 07:56

[mod]Dit zeer negatieve bericht is verwijderd omdat er totaal geen info wordt gegeven over het hoe en waarom[/mod]

Scorpion

Bericht door Scorpion » 28 apr 2015, 15:42

Hallo,

Wij hebben momenteel ook te maken met Europesolar uit de Vande Vennestraat 7B , B-8550 Zwevegem.
De verkoop via de Sales Director verliep goed, toffe mens blijkbaar met kennis van zaken maar het liep fout toen alles op papier stond en ondertekend was.
Wij hadden gekozen voor 2 rijen van 7 Bisol panelen 280Wp op ons plat dak, dit was zo uitgerekend dat dit perfect paste met een Delta omvormer.
Toen de mannen dit kwamen monteren was F. D de man die alles in handen heeft niet aanwezig daar hij op een andere werf bezig was.
De mannen opende hun camionette en daar stonden dan 15 Bosch panelen van 280Wp.
Dit vonden we niet zo erg daar het ook mooie en degelijke panelen waren.
Het volgende probleem was dat er blijkbaar geen 7 naast elkaar gingen wat niet kon daar dit op voorhand nagemeten was.
(Achteraf bleek dat dit kwam doordat Bosch panelen 1m12 breed zijn en Bisol maar 97cm)
Dus was hun oplossing 3 rijen van 5 panelen!
Dit was voor ons geen probleem enkel maakte ik mij zorgen over schaduw doordat de drie rijen dan wel heel kort op elkaar volgde.
Er werd mij door de jongens met ervaring gemeld dat ze gemeten hadden en dit zeker geen probleem ging vormen.
Dus ik liet de jongens aan het werk gaan.
Ik heb af een toe een kijkje gaan nemen op de ladder en van achter bezien zag het werk er heel netjes uit.
De jongens zijn op het einde van de dag keurig betaald geweest en wij dachten gerust te zijn.
Die zelfde avond kom ik boven in de kamer en kijk ik naar buiten naar de panelen en schrok mij rot!
De steunen stonden allemaal scheef de kabels hingen allemaal los te bengelen en liepen kris kras over het dak.
Dit probleem heb ik dan proberen te melden aan F. D en dit is mij ook gelukt na heeeeeel lang bellen en mailen.
Wat blijkt nu, ook mijn zonnepanelen geven maar de helft van wat ze moeten geven daar de laatste twee rijen voor de helft schaduw krijgen van de voorliggende rijen.
Dus terug bellen,mailen,bellen,mailen,enz en na lang proberen F.Deleu aan de lijn gekregen.
Tijdens mijn uitleg van de feiten wist hij mij te vertellen dat ik dat" schaduw probleem" direct had moeten melden!
Ik was van de veronderstelling dat mensen dat zonnepanelen komen plaatsen wel zelf zouden bepalen wat kan en niet kan en de installatie vakkundig zouden plaatsen.
Wij hebben dan afgesproken dat hij de installatie ging komen aanpassen zoals ze stond op de aankoopfactuur en de offerte.
Dit ging hij na 3a4 weken komen doen omdat hij het druk had en dit kon ik wel begrijpen.
Nu zijn we ondertussen al 6 weken verder en ik kan F.D nergens bereiken, ik heb dan een aangetekend schrijven gestuurd om hem in gebreken te stellen en dit is mij terug bezorgd door de post als niet afgehaald.
De Sales Director G. De L pakt wel zijn telefoon op als je regelmatig van nummer wisselt en dan krijg je als uitleg ik zal het met hem bespreken en dit moet opgelost worden.
Bij mijn buren hebben ze ook een installatie geplaatst met gelijkaardige problemen.
Deze mensen had ook dezelfde Bisol panelen gevraagd maar dan met een SMA omvormer.
Daar zijn de juiste panelen geleverd maar een omvormer van een onbekend merk!
Deze mensen waren ook niet tevreden met deze omvormer en deze is F.D dan komen vervangen door een SMA na lang aandringen.
Wat blijkt nu deze SMA werkte niet naar behoren en de mensen hebben zelf contact opgenomen met SMA daar kregen ze de uitleg dat deze al een oude omvormer was dat al de nodige jaren dienst had gehad!
Ondertussen is deze omvormer stuk en is de firma Europesolar niet te bereiken door alle benadeelde partijen.
Bij deze wou ik dit relaas op het forum zetten om mensen te verwittigen en te beschermen tegen deze maffia praktijken.
Als er mensen zouden zijn dat ons verder kunnen helpen in stappen tegen deze Europesolar te ondernemen of zelf al problemen hebben gehad met deze firma gelieve mij te contacteren via een PB.

Mvg,

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 28 apr 2015, 15:55

[mod]de namen zijn uit bovenstaand bericht verwijdert.[/mod]
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 28 apr 2015, 23:59

@Scorpion, je bent al zeker niet de eerste die problemen met die kerel en zijn firma'tjes heeft en je zal spijtig genoeg ook niet de laatste zijn!
Het spijtige is dat zowat iedereen internet ter beschikking heeft maar het niet ten volle gebruikt. (Ook ik niet trouwens, want dan had ik hier al geen antwoord op gegeven!) Er zijn verschillende gedupeerden bezig met een rechtzaak tegen FD en zijn wanpraktijken. Maar of je dan geholpen gaat worden is een andere zaak! Het rechts-systeem zit wat dat betreft hier echt met haken en ogen in mekaar. Dus...
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 153,60 Wp (was tweedehands-materiaal) =9216Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.

Scorpion

Bericht door Scorpion » 29 apr 2015, 08:14

JohnDC schreef:@Scorpion, je bent al zeker niet de eerste die problemen met die kerel en zijn firma'tjes heeft en je zal spijtig genoeg ook niet de laatste zijn!
Het spijtige is dat zowat iedereen internet ter beschikking heeft maar het niet ten volle gebruikt. (Ook ik niet trouwens, want dan had ik hier al geen antwoord op gegeven!) Er zijn verschillende gedupeerden bezig met een rechtzaak tegen FD en zijn wanpraktijken. Maar of je dan geholpen gaat worden is een andere zaak! Het rechts-systeem zit wat dat betreft hier echt met haken en ogen in mekaar. Dus...
@JohnDC , Het gerecht is niet de enige manier! Als we er allemaal een beetje tijd insteken en onze verhalen posten op verschillende sites zodat de mensen vlugger en meer van deze verhalen terug vinden, ben ik er zeker van dat dit het einde van zijn zaak en zijn wanpraktijken kan betekenen.
En idd dan kan hij weer een andere naam nemen en terug starten maar vroeg of laat haalt het verleden hem wel in. Slechte reclame is al meerdere malen de ondergang van een firma geweest. Bij ons klopt er trouwens iets niet met de facturen! Wij zijn in orde maar zijn boekhouding kan niet kloppen dus ik denk dat we de ambtenaren van de belastingdienst ook is aan het werk moeten zetten. Mvg,

Scorpion

Bericht door Scorpion » 20 sep 2015, 17:54

Vervolg op mijn eerder geplaatste reactie.
Vrijdag 18/09/2015 de mensen van Europe Solar terug over de vloer gekregen.
Ze hebben zoals telefonisch beloofd de volledige installatie vernieuwd.
De installatie is nu perfect geplaatst en werkt zeer goed.
Dus bij deze wou ik melden dat na wat communicatie storingen alles toch in orde is gekomen. :D

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 20 sep 2015, 20:15

Gelukkig voor jou, maar het heeft wel 5 maanden geduurd.... :evil:

Blijkbaar zijn ze met alles zo "snel" ... net hun website eens gezocht... wist je dat er vandaag nog altijdsubsidies van 330€ en dit voor 20 jaar lang gegeven worden??? of toch volgens hun website???? (zet de taal in Nl; "Wat is zonne-energie" , "pvsysteem en subsidies" en scroll maar door)

http://www.europesolar.eu/?utm_source=t ... dspagesdor

Als je dit ziet, dan stel ik me toch vragen voor ik met dergelijke mensen in zee ga... jammer dat brave burgers nog altijd het slachtoffer worden van dergelijke "zakenmannen"...
de enige die hier rijker van worden, zijn de juristen.... :td:
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

geertboeraeve

Bericht door geertboeraeve » 21 sep 2015, 07:30

@Scorpion, kijk nog maar eens zeer goed voor je victorie kraait. Ik weet van een geval waar ze jaarlijks een nieuwe meter kwamen plaatsen onder de mom van een terugroep actie van de fabrikant. (op deze manier had men toch de verwachte kwh) Weet ook dat Bosch al een paar jaar geen panelen niet meer maakt en dat deze zijn overgenomen door solarworld.. Kortom ik vind het een bizar verhaal. Laat de installatie eens inspecteren door een onafhankelijk expert; dan pas ben je zeker dat ze goed werkt... We weten uit goede bron dat deze mensen met materiaal werken uit overstocks die ze opkopen op Ebay, Kapazaa en andere wereldwijde sites. omvormers waar de kenplaatjes en stickers zijn afgehaald enz...omvormers van SMA van het type 3000TL20-4000TL20 en 5000TL20 welke niet meer mogen geplaatst worden in Belgie... enz...

[mod]ik heb wat moeite met dit soort berichten omdat ik ze niet kan versificeren, en het is ook door een concurrent geschreven die dus niet geheel onpartijdig is, dit ter info[/mod]

Scorpion

Bericht door Scorpion » 21 sep 2015, 12:27

@ geertboeraeve ,
Ze hebben nu panelen van REC gelegd en de omvormer was van Delta en deze was OK.
Alles werkt prima nu en is netjes geplaatst ik vind als het goed is mag het ook gezegd worden.
Het enige spijtige aan gans het verhaal vind ik dat het bijna een jaar geduurd heeft.

Mvg,

BartS

Bericht door BartS » 01 jan 2016, 23:49

Scorpion schreef:
JohnDC schreef:@Scorpion, je bent al zeker niet de eerste die problemen met die kerel en zijn firma'tjes heeft en je zal spijtig genoeg ook niet de laatste zijn!
@JohnDC , Het gerecht is niet de enige manier! Als we er allemaal een beetje tijd insteken en onze verhalen posten op verschillende sites zodat de mensen vlugger en meer van deze verhalen terug vinden, ben ik er zeker van dat dit het einde van zijn zaak en zijn wanpraktijken kan betekenen.
En idd dan kan hij weer een andere naam nemen en terug starten maar vroeg of laat haalt het verleden hem wel in. Slechte reclame is al meerdere malen de ondergang van een firma geweest. Bij ons klopt er trouwens iets niet met de facturen! Wij zijn in orde maar zijn boekhouding kan niet kloppen dus ik denk dat we de ambtenaren van de belastingdienst ook is aan het werk moeten zetten. Mvg,
Hallo,
Ik heb ook problemen met Europe Solar en met de zaakvoerder F.D. Wij hebben zonnepanelen laten plaatsen in augustus 2014. F.D. is toen niet bij ons geweest, maar wel een verkoper (Gilbert D.L.). Er werd ons beloofd dat de zonnepanelen 2500 à 2600 kwh stroom zou opwekken. Na exact een jaar stond de productieteller slechts op 1200 kwh. Zoals ik op dit forum meermaals gelezen heb, heb ook ik veel moeite gehad om F.D. aan de lijn te krijgen. Als ik met een bekend nummer opnieuw belde, nam hij niet meer op. Ook mails bleven onbeantwoord. Als ik met een familielid of kennis z'n gsm belde (of m'n nummer privé zette) kreeg ik hem telkens wel aan de lijn. Hij had nooit veel tijd om te praten, want: hij was op weg naar een klant, zat op een dak, stond aan de kassa van de supermarkt, kon me geen afspraak geven want vertrok binnen enkele dagen naar het buitenland,enz...
Ik heb dan een andere installateur van zonnepanelen gevraagd om naar onze installatie te komen kijken en die stelde het volgende vast: zowel de panelen als omvormer waren niet diegene die op de offerte en factuur stonden. Bovendien waren ze niet goed bevestigd. Deze persoon belde met zijn gsm naar F.D. en kreeg hem direct aan de lijn. Hij stak het op de verkoper (Gilbert D.L.) en zei dat hij het "ging bekijken". Deze 2de installateur had ook een mail gestuurd naar F.D. met de mankementen en het voorstel om het in der minne met ons te regelen, maar hier heeft F.D. niet meer op gereageerd.
We zijn gaan informeren bij de juridische dienst van testaankoop. Die hebben ook een mail gestuurd naar F.D., maar geen reactie. Op hun voorstel heb ik een aangetekend schrijven gestuurd naar F.D., maar geen reactie.
Testaankoop raadt mij nu aan om een advocaat te nemen en F.D. te dagvaarden, maar weet niet of dit zin heeft als is al jullie ervaringen lees.
Ik heb al eventueel gedacht om naar de pers te gaan en m'n verhaal, met de bewijzen, te vertellen in de hoop dat ze de panelen toch nog komen vervangen ofwel dat anderen gewaarschuwd zijn.
Ik lees dat er veel gedupeerden zijn en sommige ook al een advocaat hebben genomen.
Is het mogelijk om in contact te komen met deze mensen om te horen en leren van hun ervaringen? Is het zinvol om in groep een klacht in te dienen bij de rechtbank? Is het zinvol om gezamenlijk naar de pers te gaan om al onze ervaringen (met de nodige bewijzen) kenbaar te maken? Zodat deze malafide praktijken stoppen!
Mvg

ChrisSor

Bericht door ChrisSor » 15 mar 2016, 14:57

Hallo Iedereen,

Ik kende EuropSolar niet maar onlangs dus ook zonnepanelen geplaatst gekregen van deze firma via mijn SOD firma.
Vorig jaar 20 panelen geinstalleerd door deze personen. Toen tijdens een storm was er 1 paneel gevallen. Bij dit feit had ik ook een foto genomen van de panelen.
Deze waren dus van het merk "BOSH". Wat blijkt a-Si double junction panelen van 280Wp. Ik dacht hmm klopt iets niet dunne film panelen met die afmetingen en 280Wp?
Heb dan ook even zitten zoeken Logo van de sticker komt van shutterschock. En het paneel heb ik op alibaba gevonden maar dan wel 140Wp ipv 280Wp.
Dus SOD firma is opgelicht zeker een tiental bouwwerven waarvan ook al enkele opgestart waren. Fraude was waarschijnlijk pas binnen een paar jaar naar boven gekomen als blijkt dat de installaties hun rendement niet haalden.
Hieronder een linkje naar een pdf met meer info die ik verzameld had over die panelen:
https://onedrive.live.com/redir?resid=A ... file%2cpdf

Mvg,
Chris

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 15 mar 2016, 15:16

En ben jij vergoed geweest door de SOD?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

ChrisSor

Bericht door ChrisSor » 15 mar 2016, 15:30

Mijn woning is nog niet opgeleverd nog aan het bouwen. Dus alles gaat er sowieso terug af. SOD mag blij zijn dat ik alles zitten uitzoeken hebben voor hen. Eerst geloofden ze me niet.

BartS

Bericht door BartS » 15 mar 2016, 15:51

ChrisSor schreef:Mijn woning is nog niet opgeleverd nog aan het bouwen. Dus alles gaat er sowieso terug af. SOD mag blij zijn dat ik alles zitten uitzoeken hebben voor hen. Eerst geloofden ze me niet.
Hallo,

Weet jij of die SOD-firma klacht gaat indienen tegen Europesolar? Ik ben nl van plan om klacht in te dienen en het zou interessanter zijn als we onze klachten en krachten zouden kunnen bundelen.

Is het anders mogelijk om de gegevens van deze SOD-firma te geven zodat ik met hen contact opneem hierover?

Alvast bedankt!

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 16 mar 2016, 05:04

Europ Solar bestaat nog http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =846317080 Is dit het BTW nummer op de facturen?
Filip Del** is een constante in alle verhalen. Hij heeft de touwtjes in handen. Maar officieel (op papier) is hij zelden zaakvoerder. Hij is ondertussen ook geen zaakvoerder meer van Europe solar, dat is vermoedelijk weer een stroman ;-)
Suni BVBA is ondertussen failliet en van Project CV is het adres doorgehaald.
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =875637905
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ionLu=Zoek
Ik raad alle gedupeerden, bij duidelijke aanwijzingen of bewijzen van bedrog/oplichting of fraude, aan om een correctionele klacht neer te leggen tegen de "zaakvoerder". Probeer hem persoonlijk te vervolgen en niet de vennootschap. In de publicaties van het Belgisch Staatsblad vind je zijn adres.
TIP :idea: http://www.1207.be/europe-solar/immobil ... l_bus_free http://www.goudengids.be/project-voormezele-8902/ of http://www.goudengids.be/suni-voormezele-8902/
Klachten en krachten bundelen is zeker zinvol. Kijk zeker eens in dit toppic ;-) http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic ... 60#p217114 De schuldige daarvan zit ondertussen in de BAK.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Plaats reactie