Solarlog 200

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
dewitte
Installatie Land: België
Contacteer:

Solarlog 200

Bericht door dewitte »

Ik wou deze ochtend de resultaten van de opbrengst van vorige mand inbrengen en merkte dat de gegevens sedert de laatste week van mei niet meer toegevoegd werden. Bij nazicht bleek de omvormer nog te werken en de groenestroomteller registreert de resultaten.
op de solarlog 200 zijn 4 ledjes , 1 en 2 blijven constant groen, 3 is uit en 4 Power blijft rood branden, is dit laatste normaal en duidt het alleen op de stroom voor de solarlog? Heb reeds een reset uitgevoerd zonder resultaat, iemand een idee to help??
rp4172
lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Solarlog 200

Bericht door rp4172 »

Lichtjes zijn ok. Rode led toont enkel dat de voeding aan is.
Als je de resultaten afleest op een externe website duidt het ontbreken van gegevens op een verbroken verbinding naar het internet of dat de grootte op de webserver overschreden is. Nieuwe data worden dan niet meer opgeladen.
Als je afleest op de webinterface van het apparaat zelf is er een probleem met de solarlog zelf.
dewitte
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door dewitte »

Dank je, en hoe kan ik controleren of de grootte van de webserver is overschreden?
ik kan nergens resultaten aflezen, daar uit de groenestroomteller en de display op de omvormer merk ik dat de panelen opbrengen.
het eerste geval zou mij het meest plausibel lijken, installatie van 2011.
rp4172
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door rp4172 »

Mijn data komen op een webruimte bij telenet. Standaard heb je daar 50 MB. Als deze grootte wordt overschreden kan ik de data niet meer uitlezen. Ik verwijder dan daar niet gebruikte bestanden en daarna is uitlezen via die website terug mogelijk.
Je kunt ook via de webserver van het toestel uitlezen. Je moet daarvoor het ipnummer van je solarlog kennen, bvb 192.168.168.10. Intikken van dit nummer in de adresbalk van een webbrowser brengt je naar de webinterface van je solarlog.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei PV panelen”