Greensun Solar

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
Waalschokker
junior lid
Installatie Land: België

Greensun Solar

Bericht door Waalschokker »

Ik heb nog eens een paar vragen over zonnepanelen.
Eerste vraag is Greensun Solar een "minderwaardig" product of behoren ze tot de betere panelen ?
Kan op een veiling (nieuwe) set panelen kopen maar ik weet niet of deze panelen gebruikt kunnen worden in combinatie met een Victron MPPT regelaar of ze alleen samen gaan worden met een net gekoppelde regelaar.
Zal paar plaatjes bijvoegen die voor de experts veel zeggen voor mij minder tot niets :-(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Greensun Solar

Bericht door janus »

.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Waalschokker
junior lid

Dag Janus, zo zie je maar ik had al gezocht maar vond niet wat jij nu post.
Wat denk je zou ik deze kunnen gebruiken met Victron regelaars of gaan deze daar niet mee samen.

Groeten Martin
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Dan moet je naar de specificaties van de regelaar kijken ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Waalschokker
junior lid

Weinig verhelderend antwoord, ik zal morgen eens contact opnemen met de jongens van Victron in Wommelgem want de antwoorden die u mij geeft laten me nog steeds in het duister tasten.
Ik heb totaal geen idee welke data ik moet in de gaten houden daarom stel ik hier vragen maar soit zal het wel zelf oplossen is in the long run altijd het beste gebleken.

groeten Martin
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Als je een duidelijk antwoord wilt is het altijd handig om zoveel mogelijk info te geven.
Als je een vraag hebt over een regelaar zou je bv het type en een link naar de specs kunnen geven.
Wij weten ook niet alles uit onze hoofd en hoeven jouw zoekwerk toch niet te doen denk ik?
.

Waalschokker
junior lid

janus schreef: 02 mei 2021, 17:53 hoeven jouw zoekwerk toch niet te doen denk ik?
nee hoor dat is niet de bedoeling van mijn vragen.
Heb ondertussen vernomen dat er woonbooteigenaars zijn die off grid stroom puren uit zonnepanelen en daarvoor een Sunny Boy 2500 gebruiken.
Mail verstuurd nar een invoerder van dat spul en eens luisteren wat zij zeggen.
Victron had ik vorige maand al contact met opgenomen probleem was, omdat ik zes panelen van360Wp zou leggen, ik twee regelaars nodig heb dan wordt het wel prijzig en daarom kijk voor een "huis installatie" met bijbehorende omvormer.
Natuurlijk zou ik graag die zes of acht panelen kopen op de veiling 400 of 500Wp ik heb er plaats voor maar als de omvormer niet mee wil is dat natuurlijk kl*te :-(
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Heb ondertussen vernomen dat er woonbooteigenaars zijn die off grid stroom puren uit zonnepanelen en daarvoor een Sunny Boy 2500 gebruiken.
Een SB2500 off-grid gebruiken?
Normaal kan dat niet met dat type.
Natuurlijk zou ik graag die zes of acht panelen kopen op de veiling 400 of 500Wp ik heb er plaats voor maar als de omvormer niet mee wil is dat natuurlijk kl*te
Daarom vraag ik naar het type, dan kunnen we eens meekijken.
.

Waalschokker
junior lid

Dag Janus, is al overruled :D want heb op een veiling 8 panelen van Greensun Solar binnengesleept, 400Wp nieuw uit de doos.
Ook gebeld met Ysebaert uit Wommelgem (Victron) kende hun al want jaren terug materiaal gekocht, om te bepalen wat ik nodig zal hebben.
Paar weken terug al een verkennend gesprek gevoerd (was toen nog niet op de hoogte van de veiling) om eens te zien hoe en wat en toen was het met Victron panelen, maar die hebben nog altijd minder WP (dacht max 360) en een pak duurder als wat ik nu gekocht heb.
Plaatje van de Sunny Boy, ze hebben wel wat wijzigingen laten aanbrengen in de Multiplus zeggen ze en het is ook een relaas van al meerdere jaren oud misschien dat dat het verschil maakt.
Had gisteren nog eens geïnformeerd bij een invoerder/verdeler/verkooppunt en plaatsingdienst (toch een grote speler op de markt) wat er aan was met die Sunny boy maar ze achten het niet nodig om te antwoorden.
Mij goed loop al wat jaren mee en een bedrijf dat twee dagen nodig heeft om hun mail "te sorteren" moet mij niet verwachten als klant, niet dat alles rap rap moet gaan maar info geven moet geen week duren.

groeten Martin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercier
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Mercier »

Denk je niet dat het normaal is dat er geen antwoord komt van die firma ? Als je in je vraag een toon gebruikt, als hier tegen Janus vanaf je eerste post.
Het zijn mijn zaken niet, maar ik kon het niet laten. Succes met je zoektocht.
Waalschokker
junior lid

Mercier schreef: 04 mei 2021, 10:14 Denk je niet dat het normaal is dat er geen antwoord komt van die firma ? Als je in je vraag een toon gebruikt, als hier tegen Janus vanaf je eerste post.
Het zijn mijn zaken niet, maar ik kon het niet laten. Succes met je zoektocht.
Doe wat je niet laten kan en overigs is de zoektocht reeds beëindigd ;-)
Ik gebruik woorden in allerlei vormen van beleefd tot sarcastisch, dat u op basis van wat ik hier in enkele reacties schrijf doet besluiten dat er iets schort met mijn schrijfstijl zegt meer over u als mij.
Wil ook nog eens opmerken dat zure reacties zoals de uwe geen enkele meerwaarde hebben.
Waalschokker
junior lid

Oef we zijn er uit :D
Ik ga zes panelen leggen verdeeld in vier en twee, de overige twee hou ik als reserve, die zes maken niet zo een groot oppervlak uit op men scheepje maar leg ik er twee bij dan is de harmonie weg die zouden er teveel aan (op) zijn.
De jongens van Victron hebben het tot een goed einde gebracht en ik ga het doen met een Smart MPPT 250/100 MC4-VE.CAN en een Smart MPPT 150/60 MC4-VE.CAN.
Daar komt een Quattro bij (wel de minder zware versie) 12/3000VA maar voor mij voldoende, de overige zaken besturing en controle apparatuur heb ik al liggen.
Als ik alles geïnstalleerd heb zal ik er een plaatje van maken en posten op dit forum, voorlopig is dit nog niet aan de orde want in het najaar het stuurhuis er af halen en een ander (groter) op lassen en dan het schip hellingen zodat men scheepsverzekeraar het vlak kan meten.
In ieder geval Janus bedankt voor je interesse en raad(gevingen).

groeten Martin
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei PV panelen”