ZonPHP, nog steeds leuk

Kijk hier voor datalog programma's en handleidingen.
Plaats reactie
hans5500
Installatie Land: Nederland

Re: ZonPHP, nog steeds leuk

Bericht door hans5500 » 29 jun 2016, 21:17

stomar schreef:Hallo Janus,
Vielen Dank für deinen Tip mit PV diary. Ich habe meine Anlage schon von Januar 2012 mit Zon PHP laufen und zur Sicherheit noch auf PV-Log. http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-helios-1
Gibt es auch die Möglichkeit die ganzen csv Dateien in PV diary zu übernehmen?Es würde mich schon interessieren dieses PV dary zu gebrauchen, da Zon PHP ja nicht mehr gepflegt wird.
Gibt es irgendwo eine Schritt für Schritt Anleitung für Anfänger um die PV diary zu installieren?
Schon mal vielen Dank für deine Hilfe
Gruß, stomar
Ich hatte die selbe Fehler. Fielleich helft es dich auch.

In connect.php
$con = @mysql_connect($sserver, $susername, $spassword); //connect met de database
if (!$con){
//die('Could not connect: ' . mysql_error());
die(header('location:opstart_installatie.php?fout=connect'));
}
//$condatabase = mysql_select_db($sdatabase_name, $con) or die ('Could not connect:'. mysql_error);
$condatabase = mysql_select_db($sdatabase_name, $con) or die (header('location:opstart_installatie.php?fout=database'));

$file = fopen ('prefix.dat', "r")or die (header('location:opstart_installatie.php?fout=table'));
$prefixpar=fgets($file, 1024);
$prefixpar=trim($prefixpar);
?>

Oder die Invullen_gegevens_suo.php (attached) bearbeiten. http://www.roijmans.tk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

wimmme
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door wimmme » 22 okt 2018, 14:32

Iemand nog mee bezig ? Ik heb de nieuwe versie ondertussen wel gevonden, en parallel geïnstalleerd aan de oude versie.
Reden is dat m'n SolarLog gecrashed was, en ik verplicht werd te updaten naar de nieuwste firmware.
Nu ziek ik dat het grootste verschil tussen de oude en nieuwe firmware is dat ie vroeger in minYYMMDD.js enkele relevante data doorstuurde, nu krijg ik ook nulrijen mee, maar dat zou eigenlijk geen probleem mogen geven.
Vroeger volstond het om recentste records weg te gooien uit tgeg_dag en tgeg_maand, opdat ie terug zou beginnen inlezen.
Dat lijkt ie nu niet meer te doen, enkel de laatste dag doet ie ... Iemand een idee ?

RoelandK
lid
Installatie Land: België

Bericht door RoelandK » 22 okt 2018, 17:01

Als je me meer concrete info kunt geven (desnoods via email), dan wil ik de PHP code wel reviseren voor je.
Diepenbeek - 16x SF 165-s op Zuid-oost (garage dak)

wimmme
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door wimmme » 23 okt 2018, 13:35

RoelandK schreef:
22 okt 2018, 17:01
Als je me meer concrete info kunt geven (desnoods via email), dan wil ik de PHP code wel reviseren voor je.
De code die ik gebruik is de deze https://github.com/seehase/ZonPHP/blob/ ... vormjs.php

Hij leest de gegevens voor de dag correct in, maar stopt dan met updaten voor die dag.
Als je dan de dag-gegevens weggooit en later de pagina heropent, dan leest hij wel terug de file in, en verder, maar stopt daarna met updaten voor die dag. vreemd :vraag:

RoelandK
lid
Installatie Land: België

Bericht door RoelandK » 23 okt 2018, 13:59

draait de code bij u ergens lokaal of ergens online? (Zodat ik het kan bekijken)
Diepenbeek - 16x SF 165-s op Zuid-oost (garage dak)

Plaats reactie