SBFspotUploadDaemon.out permissions Onderwerp is opgelost

Kijk hier voor datalog programma's en handleidingen.
Plaats reactie
SBF
Senior lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: SBFspotUploadDaemon.out permissions

Bericht door SBF » 05 mei 2018, 16:09

molenveld schreef:
05 mei 2018, 15:43
SBF schreef:
04 mei 2018, 20:38
Nee, dat is de bedoeling... Daemon moet runnen als root.
Is dit een requirement? Ik draai zowel SBFspot (uit cron) als SBFSpotUploadDaemon als een dedicated unprivileged user op OpenWRT. Als hij aan het bluetooth device kan, en de database writable is, is dat toch voldoende?
Blijkbaar niet... goeie opmerking trouwens.
Ik ging ervan uit dat je in /tmp niet kon schrijven als user, maar ik zie nu dat /tmp/SBFspotUploadDaemon.out niet gewist wordt als de daemon stopt. Dus eenmaal als root gestart, kan je die file niet meer overschrijven als user. Daemon kan dan niet meer starten (Unable to open output file /tmp/SBFspotUploadDaemon.out in syslog)
Vandaar dus het misverstand (van mij)
Afbeelding
Yet another tool to read power production of SMA® solar/battery inverters
Nu op GitHub

SBF
Senior lid
Contacteer:

Bericht door SBF » 05 mei 2018, 16:17

TooTall schreef:
05 mei 2018, 13:10
Aha! Dit ziet er ongezond uit;

syslog;

Code: Selecteer alles

May  5 13:04:34 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Start operation timed out. Terminating.
May  5 13:04:34 raspberrypi SBFspotUploadDaemon: Exit signal received.
May  5 13:04:34 raspberrypi systemd[1]: Failed to start SBFspot Upload Daemon.
May  5 13:04:34 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Unit entered failed state.
May  5 13:04:34 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Failed with result 'timeout'.
May  5 13:05:01 raspberrypi CRON[29968]: (pi) CMD (/home/pi/scripts/SBFspot.sh > /dev/null/)
May  5 13:05:01 raspberrypi CRON[29969]: (pi) CMD (/usr/local/bin/sbfspot.3/daydata)
May  5 13:05:34 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Service hold-off time over, scheduling restart.
May  5 13:05:34 raspberrypi systemd[1]: Stopped SBFspot Upload Daemon.
May  5 13:05:34 raspberrypi systemd[1]: Starting SBFspot Upload Daemon...
May  5 13:05:34 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: PID file /run/sbfspotupload.pid not readable (yet?) after start: No such file or directory
May  5 13:07:04 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Start operation timed out. Terminating.
May  5 13:07:04 raspberrypi SBFspotUploadDaemon: Exit signal received.
May  5 13:07:04 raspberrypi systemd[1]: Failed to start SBFspot Upload Daemon.
May  5 13:07:04 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Unit entered failed state.
May  5 13:07:04 raspberrypi systemd[1]: SBFspotUpload.service: Failed with result 'timeout'.
Ik zie dat je nu 2 manuals door elkaar gebruikt...
SBFspot start 2 keer op hetzelfde moment op:

May  5 13:05:01 raspberrypi CRON[29968]: (pi) CMD (/home/pi/scripts/SBFspot.sh > /dev/null/)
May  5 13:05:01 raspberrypi CRON[29969]: (pi) CMD (/usr/local/bin/sbfspot.3/daydata)
Da's idd raar:

SBFspotUpload.service: PID file /run/sbfspotupload.pid not readable (yet?) after start: No such file or directory
Afbeelding
Yet another tool to read power production of SMA® solar/battery inverters
Nu op GitHub

TooTall
lid

Bericht door TooTall » 05 mei 2018, 20:22

Ik heb de handdoek in de ring geworpen, en ben opnieuw begonnen met een verse install van 3.4.0 volgens de github wiki.

Hoop dat het me lukt, anders keer ik nog wel terug ;)

TooTall
lid

Bericht door TooTall » 05 mei 2018, 21:43

Ok dan.

Er is goed nieuws, en er is minder goed nieuws. Het goede nieuws; het werkt! Het slechte nieuws, het werkt niet...

Heb de volledige installatie opnieuw gedaan van 3.4.0 via de wiki. Dus ook alle config files opnieuw aangemaakt. Tijdens die wiki vragen ze de api key in te geven in SBFspotUpload.cfg, ik heb op pvoutput een nieuwe api key aangevraagd (met het idee "alles opnieuw"). Dan op save geklikt. Deze nieuwe key ook ingevuld in de .cfg.

Uiteindelijk alles gestart, en....de upload werkt! alleen kreeg ik nu in de log elke keer: "Invalid API Key"

Natuurlijk 10 keer de API key bekeken, klopte toch, ook de login etc. Als ik manueel het script uitvoer doet hij het wel.

Dan nog maar een nieuwe API key aangevraagd, opnieuw in SBFspotUpload.cfg ingegeven, maar nog hetzelfde.

Ik hou er mee op voor vandaag, morgen nog wat verder doen. Ik hoop dat mijn systeem + nieuwe API key om 1 of andere reden nog niet gekend is bij PVoutput. Maar heb ook de nieuwe key moeten ingeven in de iphone app van pvoutput dus de nieuwe key werkt wel degelijk...

Service lijkt wel correct te werken, enkel nu nog dit probleempje... $*

TooTall
lid

Bericht door TooTall » 06 mei 2018, 09:04

Wat een perfecte ochtend. Zonnetje schijnt, ontbijt op bed en de auto upload service doet zijn ding!

Prettige zondag allemaal! $*

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 06 mei 2018, 09:46

Hoewel ik niets ken van uw systeem, is dit misschien nog te proberen.
In de meeste gevallen moet je de pc herstarten om gegevens in het geheugen te laten (mee)werken
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Plaats reactie