14 SUNPOWER MAXEON 2 360Wp vs. 15 LG 340 WP Black

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
dabjeste
Installatie Land: België

14 SUNPOWER MAXEON 2 360Wp vs. 15 LG 340 WP Black

Bericht door dabjeste » 30 mei 2019, 20:59

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal vermogen in Wp of kWp = 14 SUNPOWER MAXEON 2 360Wp
- aantal, merk en juist type omvormer(s), = 1 SMA SB 3.0
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = WZW (Hespul factor 91%)- ONO (Hespul factor 74%) + hellingshoek dak 45°
- type dak en dakbedekking. = gewone dakpannen
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = In de zomer maanden normaal geen schaduw, in de wintermaanden als de zon lager staat zal ik wel wat schaduw hebben van 1 boom bij de buren in de WZW kant van het dak.
- montagesysteem = 7panelen oostkant en 7 panelen westkant
- aangeboden garanties = 10 jaar fabrieksgarantie omvormer en 25 jaar fabrieksgarantie op de panelen
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = Fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 3500 kWH ongeveer gelijk verdeedl over dag en nacht
- Type aansluiting (1 of 3 fazen) =
- Net met N? (zie hieronder voor uitleg) =
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmee de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = Solarkabel 6mm
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes =
- Is de 253V test al gedaan? =
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = Menen
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 4.200 Kwh

Voor de Belgische beoordelingen: Helaas nu weer actueel
- netbeheerder = Eandis
- elektriciteit leverancier = Vlaamse Energieleverancier

- En als laatste natuurlijk de prijs in Euro/Wp en excl. BTW = 5.900 EUR excl. BTW

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal vermogen in Wp of kWp = 15 LG type Monokristallijn LG 340Wp Black
- aantal, merk en juist type omvormer(s), = 1 SMA SB 3.0
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = WZW (Hespul factor 91%)- ONO (Hespul factor 74%) + hellingshoek dak 45°
- type dak en dakbedekking. = gewone dakpannen
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = In de zomer maanden normaal geen schaduw, in de wintermaanden als de zon lager staat zal ik wel wat schaduw hebben van 1 boom bij de buren in de WZW kant van het dak.
- montagesysteem = 7 panelen oostkant en 8 panelen westkant
installateur heeft hier gekozen voor de 8 panelen aan de WZW kant te voorzien van optimizers. Weet niet of dit echt interessant gezien er normaal enkel op een deel van de dag schaduw zal zijn door 1 boom bij de buren en dit enkel in de maanden wanneer de zon lager staat. Installateur was hier echt van overtuigd, terwijl andere installateurs optimizers nooit voorstelden toen de boom ter sprake kwam.
- aangeboden garanties = 5 jaar fabrieksgarantie omvormer en 25 jaar fabrieksgarantie op de panelen
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = Fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 3500 kWH ongeveer gelijk verdeedl over dag en nacht
- Type aansluiting (1 of 3 fazen) =
- Net met N? (zie hieronder voor uitleg) =
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmee de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = Solarkabel 6mm
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes =
- Is de 253V test al gedaan? =
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = Menen
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 4.200 Kwh

Voor de Belgische beoordelingen: Helaas nu weer actueel
- netbeheerder = Eandis
- elektriciteit leverancier = Vlaamse Energieleverancier

- En als laatste natuurlijk de prijs in Euro/Wp en excl. BTW = 6.200 EUR excl. BTW

Waar ik op dit moment over twijfel:
- Sunpower zit financieel in niet zo een schitterende papieren. Natuurlijk is de toekomst moeilijk te voorspellen, maar doet me toch beetje twijfelen naar productgarantie toe. Al lijkt het aantal defecte Sunpowerpanelen wel heel beperkt te zijn als ik me wat verdiep in de lectuur op het internet. De prijs van de offerte van de Sunpowers lijkt me goed en doet me in die richting overhellen.
- Offerte van Sunpower is zonder optimizers, terwijl deze van LG met optimizers is. De installateur van de LG panelen is de enige die optimizers voorstelde ifv de boom bij de buren (Er zijn toch 6tal installateurs op plaatsbezoek gekomen). Ik twijfel zelf wat over het nut van de optimizers gezien deze enkel in de wintermaanden voor enkele uren zouden nuttig zijn omwille van een boom bij de buren. In de zomermaanden geeft de boom geen schaduw omwille van de hoge stand van de zon. In de winter maanden zal ik ook niet de hoge opbrengsten hebben.
(zie ook foto in bijlage) Schaduw van de bewuste boom vandaag (30/05/2019 omstreeks 15 uur)

Het is niet de bedoeling om meer dan 2 offertes tegelijk te laten beoordelen.

Onvolledige offertes kunnen wij spijtig genoeg niet beoordelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: 14 SUNPOWER MAXEON 2 360Wp vs. 15 LG 340 WP Black

Bericht door janus » 30 mei 2019, 21:29

14x360Wp= 5040Wp
5960€/5040Wp= 1.18€/Wp
Dit is een nette prijs

Over de schaduw durf ik zo geen uitspraken te doen zonder meer gegevens/foto's
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie