7800 Wp Vl Brabant

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
Moxi
junior lid
Installatie Land: België

7800 Wp Vl Brabant

Bericht door Moxi » 13 apr 2019, 22:29

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal vermogen in Wp of kWp = 24 x Q-Cells Q.Peak G5 Duo 325Wp Mono (zwart), 7800 Wp
- aantal, merk en juist type omvormer(s), = 1 x SMA Sunnyboy AV-41 4k of 5k (naar keuze zonder meerkost). Suggesties?
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers = 1
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = Z-W of Z-O oriëntatie, is afhankelijk van mogelijk klein beetje schaduw van schouw van de buren. Wordt pas bepaald na opmeten van het dak.
- type dak en dakbedekking. = plat, roofing
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = Geen schaduw (mogelijke schaduw van schouw van de buren zal vermeden worden)
- montagesysteem = Flatfix Fusion van Esdec. +-15kg/m2 systeemgewicht.
- aangeboden garanties = bijstand 2 jaar van installateur, Omvormer: 10 jaar fabrieksgarantie, panelen: 12 jaar productgarantie, 25 jaar lineaire vermogensgarantie
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = bijstand 2 jaar van installateur, Omvormer: 10 jaar fabrieksgarantie, panelen: 12 jaar productgarantie, 25 jaar lineaire vermogensgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = Wordt nog niet bewoond door ons. Verbruik huidige eigenaar: Piek: 4000 kWh, Dal: 3000 kWh wegens electrische verwarming
- Type aansluiting (1 of 3 fazen) = driefasig 3X400N / 50
- Net met N? (zie hieronder voor uitleg) = Ja
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmee de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = Afstand van dak: 17m (schatting), kabeldikte niet gespecifieerd in offerte
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = 0,5m kabeldikte niet gespecifieerd in offerte
- Is de 253V test al gedaan? = Nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = VL Brabant
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = +/- 7000kWh

Voor de Belgische beoordelingen: Helaas nu weer actueel
- netbeheerder = Iverlek
- elektriciteit leverancier = Lampiris

- En als laatste natuurlijk de prijs in Euro/Wp en excl. BTW = 1,115 €/Wp

Graag jullie mening.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: 7800 Wp Vl Brabant

Bericht door janus » 13 apr 2019, 22:35

De orientatie en hellingshoek van de panelen bepalen de keuze van de omvormers evenals de eventuele schaduw.
Ik denk dat je moet wachten op de definitieve offerte na de opmeting voor wij er iets zinnigs over kunnen zeggen.

Hoe weet je trouwens dat de schaduw vermeden kan worden als er nog geen plaatsbezoek is geweest?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Moxi
junior lid

Bericht door Moxi » 14 apr 2019, 05:08

De mogelijke schaduw, komt van een kleine schouw die van in de tuin en Google Maps te zien is. Die zou dan eventueel vermeden kunnen worden door heroriëntatie of panelen minder te leggen.

De info hierboven is de info uit de offerte.

Is het niet eerlijker van de verkoper om dit te zeggen in plaats van er nu met de natte vinger waardes op te plakken?

Ik heb 5 verschillende offertes en niemand heeft het dak fysiek bezocht wegens niet makkelijk toegankelijk.

Als jullie pas raad geven na het technisch opmeten, dan zou ik al getekend hebben en is het eigenlijk te laat.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 14 apr 2019, 10:58

Sorry ik snap de verkopers niet, of je hebt schaduw of je vermeid het en dan is er geen schaduw.
Mogelijke schaduw bestaat niet is mijn mening.

Met alle mogelijkheden die er nu in de offerte staan teken je bijna een blanco cheque.
In ieder geval is er te weinig info om je offerte goed te kunnen beoordelen, sorry.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Moxi
junior lid

Bericht door Moxi » 14 apr 2019, 15:50

Zijn er eventueel nog mensen met ‘raad’?

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 14 apr 2019, 17:56

Er is maar één raad, zorg dat je een goede offerte krijgt.

Alle andere offertes die je hier vindt hebben toch ook de juiste gegevens, waarom zou dat bij jouw niet kunnen.
.

Plaats reactie