2 leveranciers: SMA vs Solaredge

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: 2 leveranciers: SMA vs Solaredge

Bericht door janus » 21 mei 2018, 08:44

De voorlopige plannen zijn alleen maar dat je afgestraft wordt door een hoger capaciteitstarief als je een 3fase aansluiting neemt.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Bas
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door Bas » 22 mei 2018, 10:58

japio schreef:
19 mei 2018, 12:57
Bas schreef:
17 apr 2018, 14:13
Maar dan zeer waarschijnlijk niet met terugwerkende kracht... nu iets kopen in de veronderstelling dat er misschien ooit een verplichting komt, vind ik een beetje voorbarig. zo kun je ook veronderstellen dat alle optimizers na 15 jaar uitvallen, of verboden worden, of dat auto's met automatisch remmen ooit verplicht worden, of ....
We kunnen hier enkel oordelen op de huidige situatie. Veronderstellingen zijn we niets mee.
Nogmaals, regeren is vooruitzien en eigenlijk zou iedereen onderstaande folder eens moeten doornemen voor iedere bijdrage blijft hangen in 'SE is te duur'

https://estg-zonnepanelen.nl/media/down ... _nld_1.pdf

Mode 3 laden vanuit PV, DC opslag, optimalisatie van het eigen verbruik... we staan nog maar aan het begin.
1) Mijn reactie ging over deze opmerking. Gelieve mijn woorden niet uit de context te halen... Ik heb het volledige bericht gekopieerd, niet enkel een klein deel ;-)
japio schreef:
17 apr 2018, 13:55
Een auto met veiligheidsgordels is duurder dan eentje zonder en of ze een meerwaarde hebben weet je vooraf niet.
Safe DC is zo'n veiligheidsgordel en er kan zelfs nog een dag komen dat deze veiligheden van overheidswege verlicht worden gesteld.

2) Een reclamefolder als bron? Zeer objectief natuurlijk.
3) SE heeft zeker zijn sterktes, maar is volgens mij niet altijd nodig. De keuze ligt dan ook bij de klant welke functionaliteiten hij/zij wil. Bangmakerij in de zin van "Misschien komt er ooit een verplichting" hou ik niet van.

11221
lid

Bericht door 11221 » 26 mei 2018, 13:48

DaanW schreef:
21 mei 2018, 08:09
Met alle veranderingen die nog op til zijn, zeker de komst van de digitale meter, lijkt het mij zeer zinvol om voor een 3-fazenomvormer te kiezen als je een 3-fazen aansluiting hebt.
Dit zorgt onmiddellijk voor een betere verdeling tussen afname en injectie. En volgens mij ook voor een hoger aandeel directe zelfconsumptie, wat in de toekomst het grootste tariefvoordeel zal geven.
Ik weet niet wat anderen daarvan denken. Maar de netbeheerders gaan in de toekomst, noodgedwongen, meer en meer belang hechten aan afname- en injectiepieken.
Wie bij een drie-fazen aansluiting voor een goede balans kan zorgen zal daar IMHO baat bij hebben.
Waarom zou je bij een 3-F aansluiting een betere verdeling tussen afname en injectie hebben? In het straatnet misschien, maar toch niet op woningniveau?
Op woningniveau heb je volgens mij de beste verdeling met een monofasige aansluiting.
Met een 3-F aansluiting, kan je misschien wel beter terugleveren aan het net, op momenten dat er veel productie is.

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 26 mei 2018, 13:58

Met een 3-F aansluiting met neuter en een mono fase omvormer, is het best mogelijk dat je de opgewekte stroom niet volledig zelf verbruikt en het deel op de andere fase(n) naar het net gaat.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 26 mei 2018, 19:00

waldonk schreef:
26 mei 2018, 13:58
Met een 3-F aansluiting met neuter en een mono fase omvormer, is het best mogelijk dat je de opgewekte stroom niet volledig zelf verbruikt en het deel op de andere fase(n) naar het net gaat.
:?:
Hoe komt die stroom op een andere fase als waarop de omvormer is aangesloten?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 26 mei 2018, 23:22

Achtergestelde tegenstroom :geek:

Met tegenwind gaat bijv. een windmolen ook stroom verbruiken in plaats van op te wekken.
SolarEdge gecertificeerd dealer

Plaats reactie