Sunpower + solaredge vs Luxor + goodwe

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Bas
Senior lid
Installatie Land: België

Re: Sunpower + solaredge vs Luxor + goodwe

Bericht door Bas » 11 sep 2017, 13:20

japio schreef:
10 sep 2017, 10:32
Betreft groenopgewekt één opmerking; een bedrijf wat de zwaktes van anderen moet benadrukken om de eigen handel aan de man te brengen is niet meer in staat om naar eigen zwaktes te kijken.
Het 1 heeft niet noodzakelijk iets met het ander te maken.
Zolang er feiten worden gemeld en geen leugens, vind ik dat zulke informatie aangereikt mag worden. Er zijn nu eenmaal veel cowboys op de markt. Zowel installateurs als producenten. Als je al ziet hoeveel er gelogen/misleid wordt op datasheets en websites van fabrikanten, mag hier ook tegengas aan gegeven worden. Lijkt me alleen maar goed voor de eindklant die na een tijdje door de bomen het bos niet meer ziet.

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 11 sep 2017, 14:49

Chinese productie heeft ervoor gezorgd dat de paneelprijs is gedaald van €4,00 per Wp 10 jaar geleden tot €0,40 per Wp nu en dat de omvormer prijzen zijn gehalveerd en dit zijn verdiensten die er toe doen. Iedere opmerking dat dit niet altijd netjes is verlopen is terecht, maar geven geen reden om jezelf op de borst te kloppen.
Groenopgewekt krijgt van mij een apart haakje, kan ik ze net iets hoger dan de rest ophangen.
SolarEdge gecertificeerd dealer

sharky
lid

Bericht door sharky » 11 sep 2017, 15:10

japio schreef:
11 sep 2017, 12:05
Geen glas glas, maar ik zie dat niet als een probleem.
Deze BenQ zijn panelen met 96 cellen wat resulteert in kortere stringlengtes tov 60 cels panelen. Niet per sé slecht, maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik haak even af vrees ik. Waarom wel of niet voor 96 cellen of 60 cellen gaan :oops: ?

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 11 sep 2017, 15:29

japio schreef:
11 sep 2017, 14:49
Chinese productie heeft ervoor gezorgd dat de paneelprijs is gedaald van €4,00 per Wp 10 jaar geleden tot €0,40 per Wp nu en dat de omvormer prijzen zijn gehalveerd en dit zijn verdiensten die er toe doen. Iedere opmerking dat dit niet altijd netjes is verlopen is terecht, maar geven geen reden om jezelf op de borst te kloppen.
Groenopgewekt krijgt van mij een apart haakje, kan ik ze net iets hoger dan de rest ophangen.
ik volg even niet. vind je het een bedrijf dat niet meer in staat om naar eigen zwaktes te kijken, of hang je ze net iets hoger dan de rest?

ze gebruiken kwaliteit en betrouwbaarheid als argument om hun hogere prijs te rechtvaardigen. dan mag wel aangehaald worden dat de kwaliteit bij sommige andere panelen niet altijd gelijkwaardig is. in hoeverre dit klopt, kan ik niet over oordelen.

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 11 sep 2017, 19:36

sharky schreef:
11 sep 2017, 15:10
Ik haak even af vrees ik. Waarom wel of niet voor 96 cellen of 60 cellen gaan ?
Met 96 cellen per paneel zit je sneller tegen de maximale inputspanning van de omvormer aan en moet er vervolgens een 2e string worden aangelegd. Dat is geen enkel probleem voor omvormers met 2 ingangen, maar bij omvormers met één ingang / MPP tracker moeten de strings parallel worden aangesloten en dat is niet optimaal.

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 11 sep 2017, 19:49

Bas schreef:
11 sep 2017, 15:29
ik volg even niet. vind je het een bedrijf dat niet meer in staat om naar eigen zwaktes te kijken, of hang je ze net iets hoger dan de rest?

ze gebruiken kwaliteit en betrouwbaarheid als argument om hun hogere prijs te rechtvaardigen. dan mag wel aangehaald worden dat de kwaliteit bij sommige andere panelen niet altijd gelijkwaardig is. in hoeverre dit klopt, kan ik niet over oordelen.
Ik wil het best nog even uitleggen hoor.

Zonder de diepe zakken van meneer Quandt was Solarwatt als één van de eerste Duitse producenten omgevallen.
Centrosolar, SolarFabrik en SolarWorld maakten allemaal mooie producten van minstens dezelfde hoge kwaliteit als SolarWatt nu wegzet, maar helaas hebben zij geen suikeroom gevonden.
Dat SolarWatt nog bestaat komt niet voort uit de kwaliteiten van het eigen product, maar is te danken aan de reddingsboei van meneer Quandt, cru maar als hij morgen sterft en zijn erfgenamen anders beslissen dan bestaat SolarWatt eind van dit jaar al niet meer.

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 12 sep 2017, 09:39

japio schreef:
11 sep 2017, 19:49
Bas schreef:
11 sep 2017, 15:29

Ik wil het best nog even uitleggen hoor.

Zonder de diepe zakken van meneer Quandt was Solarwatt als één van de eerste Duitse producenten omgevallen.
Centrosolar, SolarFabrik en SolarWorld maakten allemaal mooie producten van minstens dezelfde hoge kwaliteit als SolarWatt nu wegzet, maar helaas hebben zij geen suikeroom gevonden.
Dat SolarWatt nog bestaat komt niet voort uit de kwaliteiten van het eigen product, maar is te danken aan de reddingsboei van meneer Quandt, cru maar als hij morgen sterft en zijn erfgenamen anders beslissen dan bestaat SolarWatt eind van dit jaar al niet meer.
Nu volg ik helemaal niet meer. Ik dacht dat het over Groenopgewekt ging (staat er ook tweemaal letterlijk). Nu begin je een heel verhaal over Solarwatt... Buiten het feit dat Solarwatt 1 van de producten is die Groenopgewekt gebruikt, heeft dit niets met voorgaande opmerkingen te maken. In het artikel op Groenopgewekt wordt ook met geen woord gerept over slechte kwaliteit van de bedrijven die jij noemt...
:? on topic

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 12 sep 2017, 10:11

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 12 sep 2017, 10:15

japio schreef:
12 sep 2017, 10:11
@Bas Dit is on topic.

viewtopic.php?f=37&t=20621#p239116 en dan specifiek deze link https://www.groenopgewekt.nl/nieuws/faillissement/
Mijn vraag:
vind je het een bedrijf dat niet meer in staat om naar eigen zwaktes te kijken, of hang je ze net iets hoger dan de rest?
het bedrijf= Groenopgewekt

Uw antwoord:

Snap je de verwarring? Uw antwoord heeft helemaal niets met de vraag te maken... Dat het eventueel een antwoord is op een andere vraag in dit draadje laat ik in het midden. Maar citeer mijn vraag dan ook niet...

En voor de 3de of 4de keer: Gelieve mij niet meer te vermelden. Lijkt me niet veel gevraagd? Waarom doe je het dan nog?

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 12 sep 2017, 10:29

Bas schreef:
12 sep 2017, 09:39
Nu volg ik helemaal niet meer. Ik dacht dat het over Groenopgewekt ging (staat er ook tweemaal letterlijk). Nu begin je een heel verhaal over Solarwatt... Buiten het feit dat Solarwatt 1 van de producten is die Groenopgewekt gebruikt, heeft dit niets met voorgaande opmerkingen te maken. In het artikel op Groenopgewekt wordt ook met geen woord gerept over slechte kwaliteit van de bedrijven die jij noemt...
:? on topic
Groenopgewekt doet voorkomen dat haar garanties meer waard zijn in vergelijking met de garanties van andere merken, maar vergeet even dat haar hofleverancier SolarWatt in 2012 op een haar na zelf de boeken kon sluiten.
Als LG of Canadian of SunPower of xxx zeer goede producten maakt waarbij uitzonderlijk weinig defecten worden geconstateerd, is het dan nog relevant om de financiële positie van het concern zo zwaar te benadrukken?

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 12 sep 2017, 10:48

Waar benadrukken ze dit zo zwaar?
* Ze zeggen dat sommige van deze bedrijven op de lijst met Altman-Z scores staan en ze leggen (een beetje) uit wat deze lijst is. Dit zijn gewoon feiten. Zij maken de lijst niet en ze trekken zelfs geen conclusies.
* Ze leggen de link naar artikels over sommige bedrijven (SolarWorld, Canadian Solar). Ook gewoon feiten...

In de overige 90% van het bericht leggen ze de nadruk op kwaliteit. Een aanpak die ik wel apprecieer. Wat bijgeleerd.

Andere vragen:
* vind je het een bedrijf dat niet meer in staat om naar eigen zwaktes te kijken, of hang je ze net iets hoger dan de rest?
* Gelieve mij niet meer te vermelden. Lijkt me niet veel gevraagd? Waarom doe je het dan nog?

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 12 sep 2017, 11:07

@Bas jij stelt toch zelf vragen, vraagt om verduidelijking en je wil jouw punt maken nietwaar?

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 12 sep 2017, 11:23

japio schreef:
12 sep 2017, 11:07
@Bas jij stelt toch zelf vragen, vraagt om verduidelijking en je wil jouw punt maken nietwaar?
ik zie niet op welke vraag dit een antwoord is. Ik zie enkel kinderachtig gedrag van een 46-jarige persoon die er niet tegen kan dat hij zijn gelijk niet kan halen.

Ik geloof graag dat je een goede installateur bent met een uitstekende technische kennis, maar een gefundeerde discussie voeren is niet uw sterke kant.

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 12 sep 2017, 11:50

Bas schreef:
12 sep 2017, 10:48
Andere vragen:
Begrijp jij jezelf nog wel?

Wie heeft zich ooit verdiept in de Altman Z score van zijn autofabrikant, vliegmaatschappij of aannemer alvorens een aankoop te doen?

Bas
Senior lid

Bericht door Bas » 12 sep 2017, 12:07

japio schreef:
12 sep 2017, 11:50
Bas schreef:
12 sep 2017, 10:48
Andere vragen:
Begrijp jij jezelf nog wel?

Wie heeft zich ooit verdiept in de Altman Z score van zijn autofabrikant, vliegmaatschappij of aannemer alvorens een aankoop te doen?
Nogmaals: ik lees de reacties zo ook wel hoor, echt niet nodig om mij te vermelden. Nu krijg ik elke keer 2 meldingen... Ik vraag meermaals uitdrukkelijk om dit niet meer te doen, toch doe je het... Meer als kinderachtigheid is het dan ook niet.

Ik hou ermee op want dit gaat echt over niks meer. Je bent niet meer in staat om een normale discussie met mij te voeren en je doet dan maar ambetant in elk onderwerp waar ik iets zeg. Waarschijnlijk omdat ik geen fan ben van SolarEdge en hier iets teveel (gefundeerde) kritiek op gegeven heb. Wellicht ben je gefrustreerd dat je die mening niet met feiten kunt weerleggen, dus probeer je de discussie op een andere manier te 'winnen' en mij op elk klein woordje te 'pakken'. Het onderwerp veranderen en persoonlijke aanvallen zijn je daarin niet vreemd. Een volwassen houding is dan ook ver te zoeken. Niet het soort discussies die ik hier wil voeren, dus ik ga er ook geen moeite meer in steken. Met sommige mensen is nu eenmaal niet te praten.

Plaats reactie