Bij wie offertes aanvragen

Vraag hier uw offerte aan
Plaats reactie
vliegenpatrick
Installatie Land: België

Bij wie offertes aanvragen

Bericht door vliegenpatrick » 01 mar 2016, 21:36

Hallo, we wonen in Vlaanderen en ons huis uit 2003 werkt volledig op electriciteit met accumulatoren als verwarming . Na de turteltax wil ik nu toch eens kijken of zonnepanelen niet interessant zijn. Ik zou graag enkele installateurs willen uitnodigen hier ter plaatse want een offerte opvragen enkel per mail vind ik maar niets. Ik ken er ook zelf quasi niets van.Maar als ik op 'installateurs Zonnepanelen' klik krijg ik natuurlijk gewoon een waslijst aan installateurs. ik kan er natuurlijk ook geen 20 vragen. Kan iemand me een 3-tal betrouwbare installateurs geven die ik zou kunnen uitnodigen aub.
Bedankt.
Ik denk dat we +/- 4574 kWh in de daguren hebben en 9700 kWh 's nachts. In total +/- 13.500 kWh in ieder geval. 3 gevel woning met dak gericht naar Oosten en Westen. Totale opppervlakte dak =/- 120m² (2 zijden samen). Hellingsgraad onbekend (maar lijkt me standaard)

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: BIj Wie offertes aanvragen

Bericht door janus » 01 mar 2016, 22:23

Welkom op het forum, ik heb je bericht maar even verplaatst naar een passender onderwerp.
Hopelijk reageren er een paar installateurs.

Misschien nog wel even je regio vermelden, Vlaanderen is vrij groot ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

vliegenpatrick

Bericht door vliegenpatrick » 02 mar 2016, 19:48

We wonen in Merchtem. ik heb hierbij ook iets meer info over onze situatie.
Laatste jaar verbruik Piekuren: 2709 kWh
Laatste jaar verbruik daluren: 7381 kWh
Zoals gezegd zitten we met accumulatoren(verwarming) en is alles op electriciteit.
huidig kost = 4,15c€/kWh

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 07 mar 2016, 14:20

Enkele vragen/bedenkingen.
- Is de verwarming niet aangesloten op uitsluitend nacht tarief?
- Verwarming heb je vooral nodig als de zon weinig schijnt?
Turteltaks blijft verschuldigd maar daalt wel als je het verbruik kan beperken. ;-)
Hou er rekening mee dat je met zonnepanelen nog altijd een 'netvergoeding/prosumententarief' moet betalen. Je kan met PV tegenwoordig slechts 45 tot 63% van huidige energiefactuur besparen afhankelijk van de omvormer en het aantal Wp aan panelen. Meer panelen/Wp(oost-west opstelling) op een kleine omvormer is voordeliger.

:arrow: Even vlug gerekend met je verbruiksgegevens DAG = 2709 kWh en NACHT = 7381 kWh of (10090 kwh) zou 2317,74€ kosten bij de goedkoopste leverancier incl. 290€ Turteltaks.
Een dubbele oost-west installatie dus 2 x 6000Wp op een optimale dakhelling van 35% zou ongeveer 9090 kWh kunnen opbrengen met een 3fazen omvormer van 7kW zou je dan kunnen toekomen om het prosumenten tarief te beperken.
Je zou dan nog 1000 kWh moeten aankopen aan dagtarief met terugdraaiende teller. Bij de goedkoopste leverancier kost dit nog 999,79€ incl. 650,67€ prosumentenvergoeding en 100€ turteltaks (die niet lager kan ook niet bij 0,00-verbruik)
Dit laat ook nog ruimte om 1000kWh te besparen of bij een strenge winter wat extra te verbruiken.
Je kan zelf nog spelen/experimenteren met PV calc http://users.skynet.be/betberge/pvdiary/pvcalc.htm
http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?f=18&t=141
http://www.zonstraal.be/wiki/PVcalc

Om je verbruik volledig te dekken, kan je bij een dakhelling van 35°gaan tot maximaal 2 x 6600 à 6700 Wp op een omvormer van 8Kw. Bij een dakhelling van 45° heb je 2 x 6900 à 7000Wp nodig met een omvormer van 7Kw.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Bollocks
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door Bollocks » 07 mar 2016, 17:10

Dag Patrick,

Je kan altijd contact opnemen met Marc Van Belle, [email protected]
Hij zal je met veel plezier verder helpen en je ook eerlijk vertellen wat je kan en mag verwachten, maar ook wat niet mogelijk is...

Zij hebben bij mij in 2009 een installatie gelegd, en ik heb het me nog geen seconde beklaagd dat ik met hen in zee of is het hier 'op dak' gegaan ben.
Echt een aanrader.
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33

Plaats reactie