Installatie zonnepanelen bestaande woning

Een nieuwe installatie?: Hoe begin ik eraan? Waar moet ik op letten? ... enz
Plaats reactie
maarpuyp
junior lid
Installatie Land: België

Installatie zonnepanelen bestaande woning

Bericht door maarpuyp » 20 sep 2018, 11:10

Onlangs hebben we een firma over de vloer gehad voor een offerte van zonnepanelen en een zonneboiler.
We zouden hiervoor een groene lening aangaan, we betalen maandelijks momenteel 125 euro (60 euro elektriciteit en 65 euro gas).
Nu deed deze firma dit allemaal zeer aantrekkelijk klinken maar ik vraag me toch een aantal zaken af:

- Na de goedkeuring van de zonnepanelen zou het bedrag die we nu betalen voor elektriciteit (maandelijks ongeveer 60 euro) deels gebruikt worden om de groene lening af te betalen. klopt dit dat je na goedkeuring van je installatie je factuur in mindering kan brengen?

- Volgens de verkoper zou onze maandelijkse factuur dus ongeveer hetzelfde blijven na installatie van zonnepanelen en een zonneboiler. Het enige wat we meer zouden moeten betalen is de prosumententaks (15 euro maandelijks).

- De prosumententaks zou op 15 euro maandelijks uitkomen voor ons, als ik dit opzoek voor Vlaanderen komt ik op een jaarlijks bedrag van 350 euro voor 14 panelen. Volgens de verkoper ligt deze taks lager voor ons omdat we niet over een bepaald verbruik gaan?

Is dit effectief allemaal waar of heb ik hier te maken met een verkoopspraatje?

Alvast bedankt voor de info.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Installatie zonnepanelen bestaande woning

Bericht door janus » 20 sep 2018, 14:35

- Na de goedkeuring van de zonnepanelen zou het bedrag die we nu betalen voor elektriciteit (maandelijks ongeveer 60 euro) deels gebruikt worden om de groene lening af te betalen. klopt dit dat je na goedkeuring van je installatie je factuur in mindering kan brengen?
In mindering op wat??

Wat de netvergoeding betreft.
Die hangt af van het vermogen van de omvormer, wat is er precies aangeboden,
Alleen dan kunnen we mee rekenen.

Eigenlijk kun je beter de gehele offerte hier laten beoordelen:
viewforum.php?f=37
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

maarpuyp
junior lid

Bericht door maarpuyp » 21 sep 2018, 20:57

Ik bedoel de energiefactuur in mindering brengen zonder dat je op de eindfactuur moet wachten.

Hierbij de offerte die ik gekregen heb van de firma:

- 14 zonnepanelen 260 wp
- 1 omvormer Sunny Boy SMA
- Werkuren/materiaal
- Profielen/Solar kabel
- Bekabeling/bouten/moeren
- 25 jaar rendementsgarantie
- Wegnemen nachtmeter door Eandis
- Keuring installatie

Totaal: 7200 euro

Groene lening: Onder opschortende voorwaarde van het bekomen van een groene lening.

Firma is UwZon (LED bvba). Kent er iemand deze firma? Ik vind er weinig over terug.

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 21 sep 2018, 22:34

14 x 260 wp = 3640 wp

€ 7200 of € 6768 (btw 6% excl als huis ouder is dan 10 jaar) voor 3640 wp = € 1,86/wp
€ 7200 of € 5688 (btw 21% excl als huis nog geen 10 jaar is) voor 3640 wp = € 1,56/wp
En als de prijs € 7200 btw exclusief is dan is het zeker te duur
Veel te duur voor 260 wp panelen evenals uw prijs voor uw zonneboiler, die rekent daar de premies bij en zet ze zelf in zijn zak
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 22 sep 2018, 00:13

Ik bedoel de energiefactuur in mindering brengen zonder dat je op de eindfactuur moet wachten.
Dat is mogelijk, gewoon even bellen en vragen om je voorschot te verminderen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie