vraag tot installatie op plat dak

Een nieuwe installatie?: Hoe begin ik eraan? Waar moet ik op letten? ... enz
bart66
lid
Installatie Land: België

Re: vraag tot installatie op plat dak

Bericht door bart66 » 18 mei 2018, 11:38

Wel ik hoop dat een dakdekker daar uitsluitsel over kan geven zonder echt gaan boren, misschien hebben die een of ander meettoestel.

De vertegenwoordiger van de panelen die sprak van een hellingsgraad van 30% daar is ook de offerte op gebaseerd. Werd al vaak geplaatst en zijn er tevreden van

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 18 mei 2018, 11:45

bart66 schreef:
18 mei 2018, 11:38
Wel ik hoop dat een dakdekker daar uitsluitsel over kan geven zonder echt gaan boren, misschien hebben die een of ander meettoestel.

De vertegenwoordiger van de panelen die sprak van een hellingsgraad van 30% daar is ook de offerte op gebaseerd. Werd al vaak geplaatst en zijn er tevreden van
Uit de brochure van de Flatfix-Fusion maak ik op dat de hellingsgraad niet in te stellen is. "Dertig" en "dertien" klinken soms nogal gelijk :-) Let maar op dat er geen "typefout" gemaakt werd ...

bart66
lid

Bericht door bart66 » 18 mei 2018, 12:09

Dat zou natuurlijk kunnen. Ik vond het ook al veel 30% ik had er beter verder op ingegaan

bart66
lid

Bericht door bart66 » 18 mei 2018, 12:31

Op de website zie ik nu wel de flatfix basic ook voor platte daken en die kan wel ingesteld worden tot 30°

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 18 mei 2018, 12:52

Christiaan schreef:
17 mei 2018, 15:57
Daanw schreef :
Idd ik betwijfel ook of het prosumententarief daardoor zal verdwijnen.
...
Hoe kleiner het aansluitvermogen van de omvormer(s) hoe minder je zal betalen aan prosumententarief. (of later capaciteitstarief)

Uit uw VREG link hierboven en op de vraag :
Ik heb zonnepanelen geïnstalleerd en ben niet blij met het prosumententarief. Nu wordt me een digitale meter in de maag gesplitst.

staat te lezen :
In de toekomst komt mogelijk een capaciteitstarief voor elke netgebruiker. Als zo'n tarief er komt, vervalt het prosumententarief.

Het capaciteitstarief zal voor iedereen hetzelfde zijn , met of zonder zonnepanelen ....
Het capaciteitstarief is vooral gedacht in combinatie met de slimme/digitale meter waardoor dit nog aangevuld kan worden met een variabel distributietarief voor afname (en injectie) met de keuze voor dal- en piektarief. Doordat hernieuwbare bronnen steeds belangrijker worden zal de zorg voor een stabiel elektriciteitsnet de grootste uitdaging zijn voor de netbeheerders en de producenten.
Enkel via aangepaste tarieven kan men mee de vraag en het aanbod sturen.
Zolang je gebruik blijft maken van het 'principe van de terugdraaiende teller' zal het capaciteitstarief, zoals voorlopig bekend, onvoldoende zijn voor de netbeheerders om hun kosten te dekken.
Ook de gewone verbruikers, met ferrarismeter, zullen nog gewone afname tarieven moeten betalen. Ik ben er zeker van dat er voor ons prosumenten ook nog een aanvullende vaste/variabele vergoeding zal zijn, want anders zal niemand kiezen voor het alternatief met de werkelijk gemeten waardes van de slimme/digitale meter.
Ben echt wel benieuwd welke combinatie van tarieven ze uiteindelijk uit hun hoed gaan toveren. Hopelijk is er snel witte rook.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 18 mei 2018, 14:01

DaanW schreef:
18 mei 2018, 12:52
Zolang je gebruik blijft maken van het 'principe van de terugdraaiende teller' zal het capaciteitstarief, zoals voorlopig bekend, onvoldoende zijn voor de netbeheerders om hun kosten te dekken.
Het één heeft toch niets met het ander te maken, het capaciteits tarief dat je nul of 8000 kWh verbruik hebt blijft hetzelfde volgens uw kVA, ze zullen wel hun rekening gemaakt hebben om ons in het zak te zetten :mrgreen:
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°- 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 18 mei 2018, 15:38

bart66 schreef:
18 mei 2018, 12:31
Op de website zie ik nu wel de flatfix basic ook voor platte daken en die kan wel ingesteld worden tot 30°
Klopt , ik had die basic niet bekeken. Je hebt de keuze tussen 15 , 20 of 30 graden. Hiervoor zou je dan de ballast moeten berekenen en nagaan of je dak dat ook kan dragen.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 18 mei 2018, 20:26

Zoals reeds gemeld heb ik reeds 1 offerte ontvangen en is een 2de onderweg. Hoeveel offertes in totaal vraag ik best aan om goed te kunnen beslissen en ga ik echt grote prijsverschillen krijgen?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 18 mei 2018, 20:49

Een goede installateur die werk genoeg heeft zal vermoedelijk een wat hogere prijs geven omdat hij toch geen tijd heeft.
Een installateur die werkt zoekt zal geneigd zijn om een scherpere prijs te geven.

Persoonlijk vind ik kiezen uit 2 offertes vaak al moeilijk, 3 is voor mij wel het maximale.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 18 mei 2018, 21:09

bart66 schreef:
18 mei 2018, 20:26
Zoals reeds gemeld heb ik reeds 1 offerte ontvangen en is een 2de onderweg. Hoeveel offertes in totaal vraag ik best aan om goed te kunnen beslissen en ga ik echt grote prijsverschillen krijgen?
Je moet je focussen op de kwaliteit van het werk en zijn know-how. Een installateur die geen vragen zou stellen over hoe het dak in mekaar zit zou ik al niet vertrouwen. Vraag hem gewoon al eens of de contructie een windsnelheid van 150 km/u gaat overleven en hoe hij dat berekend heeft. Die 150 km/u zal hier binnen 10 jaar schering en inslag zijn , wees daarvan maar van overtuigd. Miserie achteraf gaat je meer kosten dan de extra prijs die je nu eventueel zoudt moeten betalen voor een "goeie" installateur met goed materiaal en die zijn verantwoordelijkheid neemt.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 18 mei 2018, 21:39

Ik dacht er nog een aantal te contacteren die staan op de website zonnepanelenenergie.be. Kies ik beter voor een firma uit de buurt zodat je snel kan geholpen worden bij problemen of maakt dat niet uit? Als leek ga ik zowiezo niet aan alles gaan denken bij een bezoek.
Ik heb dus al een offerte (3 variaties) binnen van soloya uit Lommel en wacht op nog één van EnergyKing. Waarom die 2, wel ik had mijn gegevens achtergelaten op een website en zo zijn ze aan mijn gegevens geraakt en hebben me dan gecontracteerd. Wil dit zeggen dat zij niet veel meer installaties meer doen en zelf op zoek gaan om toch nog wat te kunnen verdienen of is dit maar een gedacht van mij?

Hoe weet ik of ik een goeie installateur laat langskomen?

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 18 mei 2018, 21:47

Via de website zonnepanelenenergie.be krijg je sowieso al geselecteerde installateurs uit jouw omgeving.
viewtopic.php?f=36&t=20643
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

bart66
lid

Bericht door bart66 » 18 mei 2018, 21:51

En die zijn allemaal stuk voor stuk degelijke vaklui met jarenlange ervaring? Ik dacht nog Dsolar uit Boutersem en Rensol uit Relegem te contacteren

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 18 mei 2018, 21:57

Ze moeten aan bepaalde criteria voldoen om met zonnepanelenenergie.be te mogen samenwerken inderdaad.
.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 31 mei 2018, 17:48

Indien roofing dient vernieuwd te worden is er keuze uit zwarte en witte. Zijn er voor of nadelen bij zwarte of witte roofing in combinatie met zonnepanelen?

Plaats reactie