Zonneboiler Mallorca

Outside Belgium
Plaats reactie
Stockie
Installatie Land: Ander

Zonneboiler Mallorca

Bericht door Stockie » 11 jan 2015, 17:50

goedemiddag,

Ik woon op Mallorca, Spanje en overweeg een zonneboiler aan te schaffen, gezien 300 dagen zon per jaar een goede .keus
nu heb ik echter in de maanden november tot april bijna geen warm water nodig en zou de warmte die de collectoren opwekken gebruiken om mijn magazijn warm en vochtvrij te maken.
Deze warmte hoeft niet geregeld te worden.
Mij. idee is om tussen het zonnepaneel en de boiler een soort spiraal van koper te maken welke ik paralel aan de normale voedingsleiding van de boiler plaats en middels kranen in deze periode aansluit/ als voedingsleiding gebruik voor boiler.
De eventuele restwarmte van het water loopt dan toch via de boiler en warmt hier enigzins op en indien ik toch warm water heb gebruik ik hiervoor de electrische boiler.
Kan dit of moet ik ergens rekening mee houden?
Heeft iemand een schets of een link hoe een stralingspaneel/radiator te maken welke optimaal warmte afstaat?

Ik hoor graag van u

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Zonneboiler Mallorca

Bericht door janus » 11 jan 2015, 18:41

Welkom, ik heb je bericht even in een geschikter topic geplaatst.
Ik woon op Mallorca, Spanje en overweeg een zonneboiler aan te schaffen, gezien 300 dagen zon per jaar een goede .keus
Dat hangt van de kostprijs af en je huidige systeem.
De eventuele restwarmte van het water loopt dan toch via de boiler en warmt hier enigzins op en indien ik toch warm water heb gebruik ik hiervoor de electrische boiler.
Kan dit of moet ik ergens rekening mee houden?
Wel zien dat je de boiler niet afkoelt als de retour kouder is dan het boiler water.
Heeft iemand een schets of een link hoe een stralingspaneel/radiator te maken welke optimaal warmte afstaat?
Gewoon een 2dehands cv radiator gebruiken, zou ik zeggen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie