Belisol ecodrainback probleem na 3 jaar

Allerlei ZonneBoiler
Plaats reactie
pimo
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Belisol ecodrainback probleem na 3 jaar

Bericht door pimo » 07 okt 2016, 12:28

Sinds ik mijn elektrische naverwarming van mijn zonneboiler weer heb ingeschakeld week geleden omdat de zonnewarmte alleen niet meer volstond om voldoende warm water te hebben doet er zich een onverklaarbaar probleem voor. Deze veiligheid schakelt zich regelmatig uit, niet zoals het hoort bij een te hoge temperatuur van het water doch zomaar willekeurig na enig tijd en zonder enige redenen.
Ik heb Belisol duurzame energie trachten te bereiken om nieuwe veiligheidsschakelaar te kunnen bestellen, doch blijkbaar was hun duurzame energie niet van lange duur :evil:
Nadien heb ik getracht om de firma ESE te bereiken om wisselstuk te bestellen, doch deze lijkt opgegaan te zijn in ESE SOLAR France. Ik vind ook geen stuklijst meer terug om het onderdeel met de juiste referentie te kunnen bestellen. Het betreft het onderdeel "réarmement manuel de la résistance électrique" de opdruk op het onderdeel is moeilijk te lezen ik vermoed dat het zou kunnen zijn SBSC0054 13/10 988 -8K.
Heeft iemand hier al problemen mee gehad en/of kennen jullie iemand die deze installaties kan herstellen in België?
Voorlopig kan ik mij depaneren door meermaals per dag de toestand van de schakelaar te checken en in te drukken als hij afgesprongen is.
Dank bij voorbaat

Pimo

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Belisol ecodrainback probleem na 3 jaar

Bericht door janus » 07 okt 2016, 16:40

Deze veiligheid schakelt zich regelmatig uit
Wat voor veiligheid spreek je nu over?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

pimo
Senior lid

Bericht door pimo » 07 okt 2016, 17:26

Het gaat om de beveiliging die de elektrische opwarming van de weerstand uitschakelt als de ingangstemperatuur boven 81graden komt.Deze staat in de zomer meestal uit omdat bijkomende verwarming niet nodig is en systeem zichzelf uitschakelt omdat de zon dr temperatuur hoger laat oplopen. Maar als het kouder wordt druk ik op rood knopje om veiligheid terug te activeren. Werkte altijd goed maar nu is die al dikwijls onterecht af gesprongen zodat water niet bij verwarmd wordt om dat weerstand buiten dienst komt te staan hierdoor.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 07 okt 2016, 19:45

Type de namen en type nummers eens in in Google en kijk of je iets vind wat er op lijkt.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

pimo
Senior lid

Bericht door pimo » 09 okt 2016, 20:47

Niets gevonden :-(
Niet op net, niet bij Belisol niet bij ESE, dure investering mijn zonneboiler heeft 3,5 jaar gewerkt voor bedrag van meer dan 7000€.
Volgens oude prijslijst 10/2012 van ESE zou het gaan om onderdeel met kostprijs van slechts 30.45€ Veiligheidstermostaat voor ecodrainback volgens mij.
Heb mail verzonden naar frankrijk doch die reageren ook niet. :-(

ErikDD
Moderator
Moderator
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 09 okt 2016, 22:37

Misschien eens bij een grote sanitairwinkel horen, bvb Desco ?
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

stephan
Senior lid

Bericht door stephan » 10 okt 2016, 23:10

Indien u handig ben met elektronica misschien zelf een thermostaat maken

Plaats reactie