Stroomonderbreking zonneboiler

Allerlei ZonneBoiler
Plaats reactie
Irbe
lid
Installatie Land: België

Stroomonderbreking zonneboiler

Bericht door Irbe » 23 aug 2016, 16:33

Ik kreeg een brief van Eandis dat er een stroomonderbreking zal zijn. Men meldt daar dat het best is om pv installatie af te schakelen. Van zonneboiler wordt niet gesproken. Iemand een idee of de stroomonderbreking enig impact heeft op de zonneboiler ? Moet ik dan de pomp ook uit het stopcontact trekken ?
Is het voor de zonnepanelen voldoende van enkel de zekering af te leggen of moeten de omvormers (sunny boy) ook uitgeschakeld worden ?
Dank voor jullie advies.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Stroomonderbreking zonneboiler

Bericht door janus » 23 aug 2016, 16:40

Je hoeft niets te doen, als de stroom uitvalt schakelt alles zich automatisch uit, de pv en de zonneboiler.

Als je zeer wantrouwend bent kun je zelf de hoofdzekering van je woning uitzetten voor de werken en als je ziet dat de buren weer spanning hebben zet je hem weer aan.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

jacos
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Stroomonderbreking zonneboiler

Bericht door jacos » 23 aug 2016, 22:54

Ja dat is juist Janus.

...Maar wat er wel kan gebeuren, als de stroomonderbreking op een zonnige dag gebeurt, is dat de temperatuur aan de collector héél hoog oploopt.
Dan als er terug stroom is springt uw zonneboiler in 'veiligheidsmodus' en pomp werkt niet meer.
Dan moet ge manueel de veiligheidstemperatuur even hoger zetten eer uw pomp terug start.

Zelf meegemaakt en heb toen even moeten zoeken om het systeem terug op gang te krijgen.

Plaats reactie