Gedupeerden Nexten heating & cooling (solesta)

Allerlei ZonneBoiler
Plaats reactie
crosser2001
Installatie Land: Maak keuze

Gedupeerden Nexten heating & cooling (solesta)

Bericht door crosser2001 » 29 okt 2013, 10:49

Ik ben allicht niet de enige die gedupeerde is van nexten heating & cooling dewelke failliet werd verklaard.

Mijn zonneboiler werkt al van in mei 2013 niet meer omdat ik op aanraden van Nexten (in opdracht van solesta.nl) de stekker moest uittrekken waarbij ze toegeven dat hun systeem niet werkt. (constructiefout in hun systeem wanneer het aangesloten is op 4 collectoren (zo ook aangeboden en verkocht aan ons)

Graag had ik via deze weg te weten willen komen wie ook nog een solesta systeem staan heeft wat niet werkt en waar solesta Nederland een oplossing voor aanbied echter met een kostenplaatje van 550€ exclusief btw.
Ik persoonlijk heb het er moeilijk mee dat een systeem verkocht word aan een klant wat achteraf blijkt niet te werken en waarvoor daarna extra geld moet worden voor neergeteld om het systeem werkende te krijgen.
Vandaar de vraag wie zit er nog in dit schuitje???

Alvast bedankt aan iedereen!!!

bruma
Master lid

Re: Gedupeerden Nexten heating & cooling (solesta)

Bericht door bruma » 29 okt 2013, 13:09

crosser2001 schreef:Ik ben allicht niet de enige die gedupeerde is van nexten heating & cooling dewelke failliet werd verklaard.

Mijn zonneboiler werkt al van in mei 2013 niet meer omdat ik op aanraden van Nexten (in opdracht van solesta.nl) de stekker moest uittrekken waarbij ze toegeven dat hun systeem niet werkt. (constructiefout in hun systeem wanneer het aangesloten is op 4 collectoren (zo ook aangeboden en verkocht aan ons)

Graag had ik via deze weg te weten willen komen wie ook nog een solesta systeem staan heeft wat niet werkt en waar solesta Nederland een oplossing voor aanbied echter met een kostenplaatje van 550€ exclusief btw.
Ik persoonlijk heb het er moeilijk mee dat een systeem verkocht word aan een klant wat achteraf blijkt niet te werken en waarvoor daarna extra geld moet worden voor neergeteld om het systeem werkende te krijgen.
Vandaar de vraag wie zit er nog in dit schuitje???

Alvast bedankt aan iedereen!!!
Jij hebt toch garantie op de installatie en hebt ze toch op de juiste juridische manier in gebreke gesteld?

crosser2001

Bericht door crosser2001 » 29 okt 2013, 14:00

De firma Nexten (die de plaatsing deed) is failliet dus ben ik idd naar de fabrikant gestapt deze beweert dat de installatie zoals ze nu geplaatst is (4 collectoren op 1 vatje) nooit door hun werd verkocht, echter ik heb nog een andere installateur aangesproken en deze bevestigde eveneens dat de installaties wel degelijk zo aan de installateurs werden verkocht. Maar daar ben ik geen stap verder mee natuurlijk want solesta Nederland beweert dat dit niet zo is. Dus woord tegen woord. Graag had ik echter geweten wat de voorstellen zijn naar andere klanten toe. Wanneer je telt wat je nu extra moet betalen in vergelijking is het een serieuze som uiteraard.
Procederen kost uiteindelijk meer dan die 550€+ btw dus ook geen optie!!
In ieder geval een moeilijk parket op dit moment vandaar mijn vraag of er nog andere gedupeerden zijn en wat het voorstel aan deze personen is.

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 29 okt 2013, 14:53

vandaar mijn bericht: heb je ze in gebreke gesteld of niet
indien niet dan heb je de installatie in (goede orde in) ontvangst genomen en draai je op voor de kosten
indien wel dan heb je bezwaar ingediend voor de installatie en kan je mogelijks terugvallen op de fabrikant

jandb
junior lid
Installatie Land: België

Bericht door jandb » 11 dec 2013, 21:15

@ crosser2001

Ik zit ook in hetzelde schuitje... Installatie van februari 2013, 3 heat pipe collectoren op W geplaatst, en aangesloten op 1 vat van 100L.
Dit is indertijd aangeboden door Nexten omdat er redelijk wat schaduw op valt in de winter (hoge boom bij geburen die voor schaduw zorgt bij lage zonnestand).

Ik heb dezelfde "oplossing" als bij jou voorgesteld gekregen van Solesta; vervanging van het huidig vatje door 2 "aangepaste" nieuwe vaatjes van 100L, en dat voor een meerprijs van 550€ excl. BTW.
Ik heb het voorstel gedaan om de aanpassing zelf uit te voeren (spaart hen een verplaatsing en werkuren uit) maar dat hebben ze geweigerd... zogezegd omdat ik dan met hun product-gegevens aan de loop zou kunnen gaan... HALLLLLOOOO ???

Ben nu op zoek naar een andere oplossing: heel het vat met pomp en controller buitengooien, enkel de collectoren houden, en aansluiten op een nieuw systeem met betere pomp, betere controller en groter buffervat.
Daarenboven moet heel het plastieken leidingnet vervangen worden, want de plastiek is gekrompen door het heet water dat er door stroomt, de isolatie is gesmolten aan de collectoren, en het ontluchterventieel was na een maand of wat al aan het lekken...

Van mij krijgen ze bij Solesta gene frank meer !

Enkel slechte commentaar voor iedereen die naar mijn ervaringen vraagt... en dat zijn er nogal wat want mijn collectoren staan te blinken op een plat dak en zijn zeer goed zichtbaar vanop straat ...

peeters

Bericht door peeters » 06 apr 2014, 12:33

Wij zitten met hetzelfde probleem, ook bij onze zonneboiler hebben we vorig jaar deze tijd de stekker moeten uittrekken.
We hebben 4 collectoren en 1 vat.
Graag zouden we weten wat jullie ondertussen al ondernomen hebben.
Misschien kunnen we samen iets doen.

jandb
junior lid

Bericht door jandb » 06 apr 2014, 12:58

Hallo,
Ik heb al heel wat discussies met Solesta gehad, en ondertussen heeft de pomp het ook al laten afweten. Deze is wel vervangen onder garantie (heb de werken zelf moeten doen, zij leveren enkel het materiaal)
Ik ben zelf nogal handig, en heb vorige zomer 2 van mijn 3 collectoren afgekoppeld, zodat ik met een "standaard" systeem zit. Dit werkt redelijk OK, alleen heb ik soms problemen met heel hete dagen. Dan wordt de bovenkant van het opslagvat zéér snel warm, en slaat de pomp af, en warmt het vat voor de rest niet meer op. 's avonds kan je dan maar met moeite 1 douche nemen... (ik heb geen naverwarming in de zomer)
Ben aan het uitkijken om het vat met pomp buiten te gooien en zelf een deftig systeem te maken met andere componenten (groter en beter geïsoleerd vat en deftige pomp en een echte controller, geen gepruts van Solesta meer...).
Helaas is Nexten failliet en heeft Solesta geen enkele (commerciële) verantwoordelijkheid naar de eindklanten toe (enkel de fabrieksgarantie moeten ze honoreren). Ze weten dit goed, en verzetten dan ook gene poot om hunne naam iets of wat te verdedigen. Slechte reclame is het enige dat ze van mij terugkrijgen.
Mijn ervaring is ondertussen dat je er niet teveel op moet rekenen om van Solesta ook maar iets gedaan te krijgen...

Mari
Master lid
Installatie Land: Nederland

Bericht door Mari » 07 apr 2014, 08:27

Bestaat er bij jullie niet een of ander consumenten programma dat wellicht aandacht gaat schenken.
Uiteraard hoe meer gedupeerden hoe beter.
Het programma kan bijv een oproep doen om gedupeerde zich te laten melden en er daarna een item aan te besteden

jandb
junior lid

Bericht door jandb » 07 apr 2014, 17:39

Goed idee Mari, als men mij enige bijdrage (ervaring) vraag, zal ik zeker meedoen.
Alleen.... heb ik geen TV, dus weet niet wat er tegenwoordig allemaal speelt op TV...
initiatief zal dus van iemand anders moeten komen...

Mari
Master lid

Bericht door Mari » 07 apr 2014, 18:16

Ik hoop van harte dat anderen op dit forum, die ook de problemen hebben zich melden,
dan kunnen jullie wellicht gezamenlijk om actie vragen aan een programma.
Dus jongens, kom op en koppen bij elkaar.

Neller

Bericht door Neller » 15 apr 2015, 23:47

Hier een iets ander verhaal,

Wij hebben ook zonneboiler van solesta en niks dan ellende, eerst boiler werkte niet na installatie, gelijk vervangen , na 1e winter 1 paneel stuk deze ook vervangen alleen discussie was het de schuld installateur verkeerd geplaatst of niet, deze vond van niet waardoor solesta zelf nieuw paneel erop gelegd heeft, alles leek goed te werken tot vorig jaar lekkage we dachten eerst ws schoorsteen dak nokken laten doen nog steeds, nu blijkt het paneel zonneboiler te zijn. Solesta wilde die gelijk afschuiven op installateur maar ik had de namen dat het zelf waren, oplossing paneel op dakpannen ipv panelen die we hebben die erin liggen, na 3 weken paar mailtjes van wat de koste waren kwamen we overeen 900 euro (eerst voorstel was 1080 incl)
krijg ik de rekening 1085 gemailt geen reactie week later weer wel reactie ik krijg een korte mail we zijn groot handel prijzen zijn ecl btw , gelijk gebeld, totale ontkenning dat we iets overeen waren gekomen dat dit de prijs is en als ik het niet mee eens ben maar iemand anders moet zoeken.

wat een bedrijf ondertussen nog steeds lekkage en hopen dat iemand oplossing weet maar als ik jullie problemen hoor lijkt bijna beste iemand te vinden die alles kan afkoppelen en dakpannen kan terug leggen.

GeertPoppe

Bericht door GeertPoppe » 08 dec 2015, 10:48

Allen,
Heeft iemand weet van de status en uitspraak van de rechtbank inzake dossier Nexten.

Gr,
Geert

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 08 dec 2015, 11:48

GeertPoppe schreef:Allen,
Heeft iemand weet van de status en uitspraak van de rechtbank inzake dossier Nexten.

Gr,
Geert
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =846338658
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =831765892
Faillisement is nog niet afgesloten. Alle gegevens vind je onder de linken. Kijk bij Publicaties Belgisch Staatsblad.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_ts ... iste=Liste
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_ts ... iste=Liste
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Plaats reactie