ik zoek een installateur

Vraag hier uw offerte aan voor zonneboilers.
Plaats reactie
jspeybro
junior lid
Installatie Land: België

ik zoek een installateur

Bericht door jspeybro » 17 mar 2017, 17:41

Hallo,

Ik zou graag een zonneboiler installeren, maar heb wat moeite om een goede installateur te vinden.
Ik heb via verschillende websites gratis offertes aangevraagd maar heb hier NUL reactie op gekregen. Over het algemeen werken die websites met Offrea, maar blijkbaar heeft dat weinig succes.
Ik heb ook enkele bedrijven die ik via internet ben tegengekomen rechtstreeks via hun website een vraag voor offerte gestuurd, ook hier niks van reactie op gekregen.
Ik ben nu in mijn regio (Aarschot) beginnen kijken naar bv installateurs van enkele merken, maar deze lijken zich meer met verwarming dan met zonneboilers bezig te houden of doen enkel verkoop en geen instalaties.
Verder lees ik op dit forum vooral verhalen van mensen die niet tevreden zijn of problemen hebben met minder bekende merken.
Zo ga ik er natuurlijk niet geraken...

Kan iemand me een installateur aanbrengen waar hij tevreden van was en die ook weet wat hij doet?

ik heb hier ook nog iemand van advenso over de vloer gekregen, maar die wist eigenlijk niks van het systeem dat ze aanbieden. "ze nemen dat er maar bij omdat de mensen erachter vragen, maar eigenlijk doen we vooral zonnepanelen" Dat geeft ook geen vertrouwen.
De zonneboiler die ze aanbieden is er 1 van HR solar: https://www.hrsolar.nl/zonneboilers/col ... -collector
De offerte kwam op iets van een 3570€ na aftrek subsidies en groepsactie-korting (incl electrische weerstand). Ik kan gedetailleerde offerte posten indien interessant voor iemand.

Ik vond al ergens deze lijst van 'bekendere' merken:

– Vaillant
– Viessmann
– Buderus
– Junkers
– Acv
– Zen
– Bulex
– Izen
– Solesta
– Tisun
– Rivusol

Zijn er hier merken bij die ik misschien toch maar beter vermijd?

Alvast bedankt,
Johan

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: ik zoek een installateur

Bericht door janus » 17 mar 2017, 19:04

Ik heb het in het verleden bij de plaatselijke loodgieter gevraagd, misschien een idee?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

lennie
Senior lid

Bericht door lennie » 17 mar 2017, 19:45

Ik was hier wel tevreden van de aanpak en uitvoering door de mensen van HBB uit Beringen. Helaas is dat bedrijf een jaar of 2 geleden op de fles gegaan.

Zij werkten met het materiaal van Tisun wat toch redelijk hoog aangeschreven staat. De installatie werkt dan ook al verschillende jaren zonder enig probleem.

Bij veel 'chauffagemerken' heb ik soms het gevoel dat ze het er maar bijnemen om het ook te hebben, maar eigenlijk is het hun ding niet.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

jspeybro
junior lid

Bericht door jspeybro » 17 mar 2017, 20:18

Mijn plaatselijke loodgieter is degene die mijn doorstromer niet gerepareerd krijgt. Ik kijk dus eerst even ergens anders. Aangezien ik niet echt uit de streek ben, ken ik hier nog niet echt de grote namen uit de buurt.

jspeybro
junior lid

Bericht door jspeybro » 17 mar 2017, 20:20

lennie schreef:
17 mar 2017, 19:45
Ik was hier wel tevreden van de aanpak en uitvoering door de mensen van HBB uit Beringen. Helaas is dat bedrijf een jaar of 2 geleden op de fles gegaan.
Dat lijkt meer en meer de gewoonte te zijn als ik dat zo lees op internet. Naze tisun heb ik nog niet gekeken. Ik zal eens zien of ik daar iets van kan vinden.

bartgo
Senior lid

ik zoek een installateur

Bericht door bartgo » 18 mar 2017, 12:00

Ik ben wat de zonneboiler betreft tevreden over Ra Collectoren uit Nijlen. Zij bouwen hun systeem zelf op met losse componenten en zijn de eersten geweest die een eigen systeem vacuumbuizen ontwikkelden.

Het is mijn tweede zonneboiler bij hen met twee verschillende huizen. Ook subsidies prima geregeld door hen.

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 18 mar 2017, 20:55

Ik ken een Tisun installateur : Energieconcepten.be
Deze firma heeft mijn ZB + WP geplaatst en geen opmerkingen over
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

jspeybro
junior lid

Bericht door jspeybro » 21 mar 2017, 18:38

Bedankt, ik heb energieconcepten.be gecontacteerd en ze zullen me een offerte maken.
Ondertussen heb ik ook rechtstreeks bij Viessmann een offerte gevraagd en deze zullen me ook nog contacteren.
ondetussen heb ik nog enkele bedrijven proberen te contacteren. we zullen zien wat we hier nog van reactie op krijgen.

Johan

Plaats reactie