zonneboiler Vaillant

Vraag hier uw offerte aan voor zonneboilers.
Plaats reactie
ZMDK
Senior lid
Installatie Land: België

Re: zonneboiler Vaillant

Bericht door ZMDK » 18 nov 2013, 12:57

De "stand-alone pv" calculator ( http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php ) geeft je nog een iets beter zicht op de voorspellingen, die wel in de buurt komen van een zonneboiler (zelfde tendens, niet de opbrengst natuurlijk.
Laatst gewijzigd door ZMDK op 18 nov 2013, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

jacos
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door jacos » 18 nov 2013, 19:25

http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/ is een app die gemaakt is voor PV, Niet voor Zonneboiler.

Het enige dat telt is dat ge zuid gericht zijt met uwe collector en dat de helling optimaal is voor gebruik buiten de zomermaanden.
Dit omdat er in de zomer zowiezo géén probleem is met de opbrengst van een zonneboiler.

ZMDK
Senior lid

Bericht door ZMDK » 18 nov 2013, 20:42

Wat ik bedoelde is dat je het effect van de hellinggraad goed ziet op die calculator (4de tab op de url uit vorige post).
Een off-grid pv-systeem werkt namelijk op een gelijkaardige manier als een zonneboiler systeem, waarbij de batterij laad ipv een boiler.
Maar ge hebt 100% gelijk dat die tool niet voor zonneboilers is gemaakt.

kreydt

Bericht door kreydt » 29 nov 2017, 19:47

zonder twijfel, dacht ik, dat ik een goude zaak gekregen had door de prachtige reductie die ik kreeg bij de aankoop van een; auroSTOR VIH S 300 .
om wat extra info te krijgen over mijn nieuw speelgoed, surfde ik op het i-net..... tot mijn verbazing vond ik op een page van Kroasie een prijs waarvan mijn broek niet tot op mijn knieën zakte, maar tot op mijn enkels. 1/3, ( ja, ja een derde ) van mijn zogezegde speciale prijs. en tussen haakjes de BTW van 25% inbegrepen.
met Pasen ga ik met mijn aanhangwagen op vakantie want ik heb nog heel veel op mijn verlanglijstje.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 29 nov 2017, 20:21

Zo zijn er veel landen waar je "gratis" op vakantie kan :-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie