verplaatsen panelen

Vraag hier uw offerte aan voor zonneboilers.
Plaats reactie
sk8erboy_82
junior lid
Installatie Land: België
Contacteer:

verplaatsen panelen

Bericht door sk8erboy_82 » 26 feb 2017, 17:43

Ik zou graag de installatie van mijn zonneboiler aanpassen. Momenteel liggen de panelen op het dak van een aanbouw.
graag zou ik de panelen verplaatsen naar het dak van het hoofdgebouw. Ik neem aan dat de glucolleiding en sensoren zullen moeten verlengd worden.
hier had ik graag een prijsofferte voor gekregen. (Regio kortrijk)

1381940_10151831194547221_1638166135_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

jeroen beeckx
Master lid
Installatie Land: Maak keuze
Contacteer:

Re: verplaatsen panelen

Bericht door jeroen beeckx » 26 feb 2017, 21:33

uw installateur?
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

sk8erboy_82
junior lid
Contacteer:

Bericht door sk8erboy_82 » 22 jul 2017, 14:16

hoi, ja die is al sinds enkele maanden na de installatie out of buisiness... heeft de boeken neergelegd

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Contacteer:

Bericht door DaanW » 24 jul 2017, 11:48

Kun je misschien ook wat meer vertellen over de installatie? Merk panelen, merk boiler en pompgroep. Oriëntatie van het lage en het hoge dak?
Op welk tijdstip is de foto genomen, uur en datum?
Op de plaats waar de panelen nu liggen hebben ze volgens mij enkel in de ochtend enkele uurtjes zon. Onbegrijpelijk dat de installateur dit dak geschikt vond voor panelen.
Niet verwonderlijk dat hij failliet is :?
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

sk8erboy_82
junior lid
Contacteer:

Bericht door sk8erboy_82 » 05 nov 2017, 18:19

excuses voor mijn late reactie. ik was mijn post volledig uit het oog verloren :)

het dak waar ze naartoe moeten zoals je ziet op de foto staat zuid-oost georiënteerd. daar zit de zon op van smorgens vroeg tot rond een uur of 16. (halfweg de lente tot eind september)
zoals je zegt, nu hebben ze slechts in de voormiddag enkele uren zon. vanaf eind september niets meer, want dan staat de zon nog niet hoog genoeg (word gehinderd door de spoorberm)

van merk geen idee. er staat nergens een merknaam op, enkel op de boiler zelf een klever met de naam van de firma. Ik kan enkel zeggen dat het Chinese makelij is. Ik kan je wel de handleiding es sturen van de sturing.

was zo een firma, uitpakken met reclame dat je installatie slechts 1 euro kost met alle premies, veel verkocht en dan boeken toe om de garantie niet te moeten dekken. nu echte problemen zijn er nog niet geweest. het zonnesystem zelf werkt perfect, enkel wel probleem met de elektrische weerstand in het vat die regelmatig de geest geeft, maar dat komt eerder door een overdaad aan kalk in het water hier.

Ik heb nog niemand gevonden om de panelen te verplaatsen en aan te sluiten maar ze moeten wel weg want ze liggen in de weg voor de afbraak. hoe kan ik wat tegendruk op de leiding van de glycol steken om deze te kunnen laten leeglopen, alvorens ik de panelen losmaak?

RoelandK
lid
Contacteer:

Bericht door RoelandK » 22 nov 2017, 10:15

Je kan met overdruk ventiel druk er afhalen.

Dan haal je beide kanten de koppelingen los en laat je het leeg lopen.
Dan pak je een compressor en blaast aan 1 kant lucht erdoor.. tada.

Plaats reactie