Roet,fijn stof en CO2 uitstoot in Antwerpen groter bij mazout en pellets verwarming.

Alles wat niet met energie te maken heeft
Plaats reactie
alfa
Master lid
Installatie Land: België

Roet,fijn stof en CO2 uitstoot in Antwerpen groter bij mazout en pellets verwarming.

Bericht door alfa » 25 jul 2017, 12:54

Niemand staat er bij stil dat roet, fijn stof en CO2 uitstoot van mazout en pellets verwarming in Antwerpen 50 X meer is dan een oude dieselwagen die maar paar minuten door stadskern rijdt.
Je kan hier spreken van grote discriminatie die kant nog wal raakt .
Hieruit kan je concluderen dat het niets met uitstoot heeft te maken maar met nieuwe belastingen ,minder verkeer en meer openbaarvervoer en politieke lobby voor nieuwe wagens .

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Roet,fijn stof en CO2 uitstoot in Antwerpen groter bij mazout en pellets verwarming.

Bericht door janus » 25 jul 2017, 14:11

Denk wel dat je gelijk hebt.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Roet,fijn stof en CO2 uitstoot in Antwerpen groter bij mazout en pellets verwarming.

Bericht door ErikDD » 25 jul 2017, 19:09

Het is wel moeilijker om vervuilende kachels uit de stad te weren dan vervuilende auto's
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 25 jul 2017, 23:24

ErikDD schreef:
25 jul 2017, 19:09
Het is wel moeilijker om vervuilende kachels uit de stad te weren dan vervuilende auto's
Kan ook beboet,getaxeerd,belast...enz. worden samen met vervuilende auto's
Die CO2 taks zal er ooit ook komen.

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 25 jul 2017, 23:51

alfa schreef:
25 jul 2017, 23:24
Deze uitspraak vind ik wel erg door de bocht hoor! OK, er zijn vervuilende houtkachels, maar er zijn ook andere. Mijn systeem bv.
Ik werk met een naverbrander bij zowel mijn eigenbouw automatische SZ brander (Schavelingen & Zaagsel) als mijn Rocket stukhoutbrander.
Enkel bij opstart geven die wat rook af, daarna branden die dingen zonder ook maar iets van noemenswaardige uitstoot. Getest en gemeten.
Het zal je maar gebeuren als die "controleur" net bij je is als je de brander opstart.
Dus laat die boetes, taksen of belastingen maar netjes achterwege! Maar dan nog...zolang er fossiele brandstoffen zullen bestaan zullen die ook gebruikt worden, daar verander jij niets aan.
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 153,60 Wp (was tweedehands-materiaal) =9216Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.

stegero
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door stegero » 26 jul 2017, 08:21

Samen met mijn zonnepanelen en mijn zonneboiler op het dak, staat er ook een pellerkachel in de living.
Het T-stuk achteraan mijn kachel is maar half gevuld na een seizoen stoken.
De weinige assen die ik verder moet opkuisen, gebruik ik bovendien nog om mijn gazon te bemesten.

Mijn onderhoudsmekanieker heeft zelf gezegd dat het nutteloos was om een jaarlijks nazicht te doen, zo proper is de verbranding.
Toch mag hij jaarlijks blijven komen!

Alles is niet wit-zwart!
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 26 jul 2017, 09:00

Pellets verbranding heeft inderdaad zeer weinig as, maar baast zeer fijn stof(minder dan 1 micron) in schouw door aanjager.
Doe maar eens een pyrolyse met 1kg pellets en trek daar rest asse gewicht van 1kg verbranding uit kachel maar eens af.
Dat verschil is bij pellets verbranding fijn stof dat door schouw vliegt.
Alles heeft een yin yang.

bke
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bke » 26 jul 2017, 16:56

Verbranding van gas is het properst naar uitstoot toe (fijn stof, dioxines). Dan volgt vloeibare brandstof (diesel, benzine) en onderaan bengelt vaste brandstof. Een dieselwagen is properder dan eender welke kachel op vaste brandstof, tenzij je die laatste van een goede verbrandingscontrole en van een rookgaszuivering zou voorzien (dioxinefilter, katalysator, mouwfilters, natte scrubber, ...). Bij euro 6 diesels worden echter ook al heel wat van deze technieken toegepast dus het verschil tussen vast en vloeibaar neemt alleen maar verder toe. De hoeveelheid as die achterblijft heeft ook niets te maken met hoe proper de verbranding is.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 26 jul 2017, 18:05

En dan is de uitstoot tussen een oude diesel en pellets kachel nog een immens verschil op een dag
Half uur dieselen is maar 3,5 liter diesel uitstoot op een dag tov pellets kachel met 12 kg dagverbruik.
Al de uitstoot van alle Cv en kachel uitstoot in stadskern Antwerpen stoten meer rommel uit dan die paar 1000 oude diesels die er dagelijks een half uurtje rondrijden .

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 27 jul 2017, 19:25

JohnDC schreef:
25 jul 2017, 23:51
alfa schreef:
25 jul 2017, 23:24
Deze uitspraak vind ik wel erg door de bocht hoor! OK, er zijn vervuilende houtkachels, maar er zijn ook andere. Mijn systeem bv.
Ik werk met een naverbrander bij zowel mijn eigenbouw automatische SZ brander (Schavelingen & Zaagsel) als mijn Rocket stukhoutbrander.
Enkel bij opstart geven die wat rook af, daarna branden die dingen zonder ook maar iets van noemenswaardige uitstoot. Getest en gemeten.
Het zal je maar gebeuren als die "controleur" net bij je is als je de brander opstart.
Dus laat die boetes, taksen of belastingen maar netjes achterwege! Maar dan nog...zolang er fossiele brandstoffen zullen bestaan zullen die ook gebruikt worden, daar verander jij niets aan.
Uw uitleg is een pleidooi om al die verbrandingen centraal en gecontroleerd te laten verlopen, wat ik als fervent fietser wel ervaar is dat er over Vlaanderen vanaf eind september tot april een walgelijke walm hangt en het hoog tijd wordt dat men particulier stoken verbiedt. Ondertussen los ik dit op door hier in de winter zo weinig mogelijk te verblijven en dus te consumeren, en zo heeft vervuiling ook een impact op de economie en zouden boetes dan wel nuttig kunnen zijn.

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 27 jul 2017, 20:58

http://www.varmatin.com/faits-divers/le ... pez-156541

Was dit yin of staat er nog wat yang tegenover?

De geur van houtstook (gekloofd hout) is ook in Noord Frankrijk af en toe dusdanig dat de tranen je in de ogen springen, alleen denk ik niet dat die paar boompjes in de haard daar ook maar enig effect op het milieu hebben.
SolarEdge gecertificeerd dealer

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 31 jul 2017, 20:14

japio schreef:
27 jul 2017, 20:58
....alleen denk ik niet dat die paar boompjes in de haard daar ook maar enig effect op het milieu hebben.
Het oud dieseltje dat 15 minuten door Antwerpen rijdt zeker niet, maar nieuwe diesels die onderweg een pyrolyse doen op snelweg en roetfilter zuiverblazen doen meer schade aan milieu .

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 31 jul 2017, 21:41

alfa schreef:
japio schreef:
27 jul 2017, 20:58
....alleen denk ik niet dat die paar boompjes in de haard daar ook maar enig effect op het milieu hebben.
Het oud dieseltje dat 15 minuten door Antwerpen rijdt zeker niet, maar nieuwe diesels die onderweg een pyrolyse doen op snelweg en roetfilter zuiverblazen doen meer schade aan milieu .
Heb je hier een bron voor?

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 31 jul 2017, 21:55

Ach, hij is weer vertrokken hé! Onzen Alfa. Heb eens ergens gehoord dat benzine-auto's nog schadelijker zouden zijn. Wat is daar je antwoord op alfa?
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 153,60 Wp (was tweedehands-materiaal) =9216Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 31 jul 2017, 22:50

JohnDC schreef:
31 jul 2017, 21:55
Ach, hij is weer vertrokken hé! Onzen Alfa. Heb eens ergens gehoord dat benzine-auto's nog schadelijker zouden zijn. Wat is daar je antwoord op alfa?
Dat schadelijk benzine autootje zal ook maar 15 à 30 minuten door de stad rijden ,maar hoeveel uren draaien die pelletskachels of mazout branders? 10 uur 15 uur?
En de bron over die pyrolyse of uitbranding van roetfilter, als roetfilter 630 ° krijgt doet die dat automatisch .
Rij je te weinig grote afstanden gebeurd er automatisch een uitbranding door diesel inspuiting in roetfilter.
Mijn Alfa 159 doet dit al (euro 5)
Bij euro 6 spuiten ze in laatste uitlaat pot nog adbleu(bussen en vrachtvervoer) om van emissie uitstoot een soort mest te maken voor planten :? : :? :roll:

Plaats reactie