Doordacht stroom offgrid

Alles wat niet met energie te maken heeft
Plaats reactie
bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Doordacht stroom offgrid

Bericht door bruma » 02 aug 2017, 14:50

alfa schreef:Stroomgenerator (WKK)in combinatie met WP W/W haalt in serreteelt 200 % rendement.

Dit kan ook voor woning linair verwarmen van grote boiler.
Modulerende stroomgenerator (*) nominaal 2 kwh naar een WP W/W primair 2 kwh met COP 5
*met 33 % stroomproductie en 85% thermische kw 's recuperatie uitwarmtewisselaars,daar kan geen enkele Cv ketel tegenop.
Zou ik ook denken ...
Echter
Dit stond opgesteld bij een aantal LIDL's en werd afgevoerd (aardgasmotor met WP)
K zou wel eens willen weten waarom

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

alfa
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door alfa » 02 aug 2017, 16:05

Diende enkel voor koelkasten en diepvriezers.(koelfuctie)
Bij serreteelt is dat een totaal ander verhaal(verwarmen) rendement is pakken hoger of er moet in grond ijs zitten.
Het koelmiddel haalt meer Kw uit grond voor te verwarmen dan voor te koelen.

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 02 aug 2017, 21:49

Ik dacht van niet, heb indertijd het typekaartje gefotografeerd en opgezocht en was een aardgasmotor gestuurde WP.
Dat ze misschien terzelfdertijd konden koelen kan ik me niet herinneren.
En ik vermoed dat WP verwarming toen ook op hun website stond.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 03 aug 2017, 18:00

Even opgezocht diende om te verwarmen en te koelen dubbele fuctie.(verwarmen van winkels en koelen voor eetwaren.
http://www.nzeb.be/sites/default/files/ ... genium.pdf
De warmtepompen zijn NIET gasaangedeven maar werkte via gasabsorptie.
https://warmtepomp-weetjes.nl/soorten/g ... armtepomp/

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 03 aug 2017, 20:29

Tis nochtans allemaal simpel, ff gegoogeld en de oplossing gevonden, zout en antivries zijn voorlopig nog heel goedkoop.

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 08 dec 2017, 10:40

Misschien dat deze oplossing een kans maakt
http://www.h2-fuel.nl/nl/h2fuel_pdf/pri ... productie/

En mocht je een leesbaardere tekst willen google op waterstofpoeder en kies voor de nederlander.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 08 dec 2017, 12:59

Ik snap niet waarom toch nog altijd waterstof als brandstof wordt gepromoot. De productie ervan is duur , inefficient , gevaarlijk , enz .... Allerhande truken voor transport zoals dat hierboven beschreven NaBH4 maakt het zaakje nogmaals complexer en duurder. De productie van waterstof uit aardgas ( methaan) kost ook op zich energie en produceert CO2. De productie van waterstof door electrolyse heeft een rendement van slechts 30-40 % . Wie is in godsnaam is die duivelse waterstof lobby. :roll:
Onlangs werd er in Antwerpen een "waterstof boot" met veel tamtam in gebruik genomen. Waterstof ? Nee hoor , een dieselmotor op klassieke mazout , en men mengt waterstof met de toegevoerde lucht ! Als dat ding slecht afgesteld staat ( of ... ) kan de roetuitstoot door slecht/onverbrande dieselbrandstof groter zijn dan bij een klassieke dieselmotor. Dat lucht-waterstof mengsel ( knalgas ) verbrandt immers sneller waardoor de dieselbrandstof niet eens de kans zou kunnen krijgen om te branden , ook al bij gebrek aan zuurstof .... Bedenk daarbij dat bij het "verbranden" van waterstof er ook warmte wordt geproduceerd , en dat is dus een rendementsverlies. Als men waterstof efficient als energiebron wil gebruiken , dan gaat men toch a.u.b. voor brandstofcellen die waterstof in electriciteit omzetten. Rendement is hierbij meer dan 90 %

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 09 dec 2017, 15:38

Christiaan schreef:
08 dec 2017, 12:59
Ik snap niet waarom toch nog altijd waterstof als brandstof wordt gepromoot. De productie ervan is duur , inefficient , gevaarlijk , enz ..........

...... Als men waterstof efficient als energiebron wil gebruiken , dan gaat men toch a.u.b. voor brandstofcellen die waterstof in electriciteit omzetten. Rendement is hierbij meer dan 90 %
En waar haalt u dan die waterstof?
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 09 dec 2017, 17:05

waldonk schreef:
09 dec 2017, 15:38
Christiaan schreef:
Ik snap niet waarom toch nog altijd waterstof als brandstof wordt gepromoot. De productie ervan is duur , inefficient , gevaarlijk , enz ..........

...... Als men waterstof efficient als energiebron wil gebruiken , dan gaat men toch a.u.b. voor brandstofcellen die waterstof in electriciteit omzetten. Rendement is hierbij meer dan 90 %
En waar haalt u dan die waterstof?
Ik schreef "Als men... ". Ik keur het daarom nog niet goed. Als er ergens bij één of ander industrieel proces waterstof als bijproduct ( afval ) wordt geproduceerd , dan kan men dit lokaal verbruiken en er , ook lokaal , electrische energie uit halen om de eigen electriciteitsfactuur te doen dalen. Voor één of andere commerciele doeleinde , behalve voor bvb. het lassen , is waterstof nergens goed voor.

jeroen beeckx
Master lid

Bericht door jeroen beeckx » 20 dec 2017, 17:57

Christiaan schreef:
. Wie is in godsnaam is die duivelse waterstof lobby. :roll:
Het antwoord op uw vraag is simpel: de olie industrie kan van aardolie waterstof maken, dat is al lang geweten.
In de jaren 90 heeft de regering Bush samen met de olie industrie de elektrische auto de grond in geboord met miljoenen subsidies voor waterstof...

Mvg
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

Plaats reactie