Waar heb je die 1 kWh uitgelezen ? Is dat het vermogen dat van je omvormer afgenomen werd ? Stel dat er 6 uur "licht" is , dan zouden je panelen bij volle zon theoretisch ongeveer 11 kW x 6 uur = 66 kWh geproduceerd hebben. Met 1 kWh haal je dus een rendement van 1/66 = 1,5 % tijdens een dag als vandaag of gisteren , en dit kan niet correct zijn , zelfs niet in theorie.ivanacke schreef:met mijn installatie ( zie onderschrift ) had ik gisteren een opbrengst van 1 kWhChristiaan schreef:En nu eens heel concreet : hoeveel kWh produceren jullie zonnepanelen op een dag zoals vandaag ( 16 november ) of gisteren ( 15 november ) met een potdicht wolkendek. Aantal panelen en Wp vermogen per paneel ook vermelden , a.u.b. Ik ben benieuwd.
heb een vermögen liggen van 327 wp * 34 panelen =11.118
Wat gebeurt er ? Je panelen slagen er amper in om de stroom op het net te sturen ( waarschijnlijk door een te lage omvormer uitgangsspanning of hebben zichzelf uitgeschakeld door te lage paneelstroom/spanning ) en liggen er voor spek en bonen bij alsof ze niet aangesloten zijn. In de praktijk zou je op een dag zoals vandaag een rendement moeten halen van 10-15 %. Zes uur licht betekent dus een gegenereerd vermogen van 11kW x 6 uur x 15/100 =~ 10 kWh .
Vergelijk dit met je dagelijks kWh vebruik. Wees er van overtuigd dat je die 10 kWh WEL in batterijen zou kunnen stockeren en verbruiken.
Voor mij is het huidige concept van netinjectie nog steeds een miskleun. Er bestaat geen enkele garantie dat jijzelf de zonnepaneel energie prioritair zelf verbruikt en er bestaat geen garantie dat het overschot in het net wordt geinjecteerd. Als de Tesla powerwall als een autonome unit parallel op het 230 V~ net aangesloten wordt ( weet ik dus niet , is veronderstelling ) , dan is het gedrag identiek en zijn er amper voordelen t.o.v. systemen met uitsluitend omvormers. .