Regenwatertank bijna leeg

Alles wat niet met energie te maken heeft
Plaats reactie
alfa
Master lid
Installatie Land: België

Re: Regenwatertank bijna leeg

Bericht door alfa » 01 okt 2016, 11:33

demeesterfrans schreef:Al heb je 5 putten van 10.000L....als het niet regent staan die allemaal leeg. ....
Ik heb er één en die geraakt nooit leeg :idea: of het zou een heel jaar niet geregend hebben.

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 01 okt 2016, 12:06

alfa schreef:
demeesterfrans schreef:Al heb je 5 putten van 10.000L....als het niet regent staan die allemaal leeg. ....
Ik heb er één en die geraakt nooit leeg :idea: of het zou een heel jaar niet geregend hebben.
Idealiter is uw put afgestemd op uw dakoppervlakte, de neerslag in uw regio en uw regenwaterverbruik. Weinig overloop naar de riool en voldoende verversing om de kwaliteit hoog te houden.

demeesterfrans
Onder toezicht
Onder toezicht
Installatie Land: België

Bericht door demeesterfrans » 01 okt 2016, 13:40

De neerslag in dit land is zeer slecht verdeeld. Zie wat er enkele maanden geleden gebeurde : in de limburg en west-vlaanderen was er zware wateroverlast, en hier in het Antwerpse was het kurkdroog.

Ook heb ik de indruk dat regenwater zeer lang clean blijft, er zitten bacterien in die daarvoor zorgen. Dus je put of tank regelmatig reinigen of er javel in kappen is een slechte zaak!

Een volle tank van 10.000l krijg je inderdaad niet vlug leeg, maar evengoed niet vlug vol.

Het bezinksel in de put zuig ik er elk jaar uit met een zware dompelpomp met darm van 1,5 "; dat water passeert dan via 3 filters, en gaat terug de tank in.

Plaats reactie